Smart-buy, nicidecum low-cost

Galerie foto

Ca şi la Salonul Auto de la Geneva, Carlos Tavares, al doilea om al Alianţei Renault Nissan, a prezentat şi la Paris noutăţile aduse de Dacia, care au impresionat şi prin numărul lor -- Logan, Sandero şi Sandero Stepway -- într-o expoziţie în care marea majoritate a constructorilor s-a concentrat pe cel mult un model de serie dezvăluit în premieră mondială. Toate trei au mai arătat ele ceva, ceva asupra căruia încă din martie am atras atenţia. Chiar în timpul discursului lui Tavares mi-am şi amintit auzindu-l folosind alte două cuvinte, tot englezeşti, când venea vorba de marca Dacia.

Dar îmi aminteam că am spus atunci când am văzut excelentul sistem MEDIA NAV de pe Lodgy, model ce tocmai fusese lansat, că personal nu cred că navigaţia poate avea vreo legătură cu low-cost-ul, aşa cum a fost catalogată Dacia după ce a lansat Logan în 2004. Iar Lodgy mai avea şi scaune încălzite, pe lângă alte dotări pretenţioase, şi chiar nu mai consideram că Dacia poate fi echivalentă cu noţiunea de low-cost. Nici măcar scaunele încălzite n-au ajuns aşa populare ca geamurile electrice şi nici cei mai mulţi dintre constructori n-au ajuns ei înşişi chiar atât de departe cu noutăţile lor tehnologice încât Dacia să nu se fi putut lepăda de acea nemeritată etichetă. Navigaţia şi tot ceea ce oferă MEDIA NAV, mai ales la cele trei sute de euro cât costă dispozitivul în România, chiar n-o găseşti pe majoritatea modelelor ieşite din fabricaţie. Iată de ce pentru mine Lodgy părăsise deja sfera low-cost-ului. Dar cu doar câteva zile în urmă aveam să constat că nu doar pentru mine. Şi nu doar Lodgy.

Logan, Sandero şi Sandero Stepway şi-au făcut apariţia în standul Dacia de la Paris în ordinea menţionată, iar din Stepway a coborât însuşi Tavares, la fel cum coborâse şi din Lodgy. Asta contează mai puţin, important este că toate trei au fost primite cu braţele deschise. Şi-au fost primite pentru că într-adevăr au ceva de arătat, nu pentru c-ar fi făcut vizitatorii vreun exces de simpatie pentru Dacia. Sandero şi Stepway ar trebui să fie luate mult mai serios în seamă şi în România, în timp ce lui Logan îi este sortit să continue succesul primei generaţii.

Dacă exteriorul lor este reuşit, surpriza plăcută apare la interior, unde progresul este evident. Atât de evident încât Carlos Tavares a menţionat de câteva ori în discursul său „smart buy” şi cred că a definit cum nu se putea mai bine la acest moment ce reprezintă Dacia. Orice maşină ai alege din gama care se vrea de nouă modele, exact ca numărul de percuţionişti care au creat un moment trepidant în momentul prezentării, vei face o achiziţie inteligentă, pentru că asta îţi oferă Dacia. Design actual, calitate din ce în ce mai bună, fiabilitate recunoscută deja, iar pe deasupra spaţiu, mult spaţiu pentru preţul mic plătit. Nu, nu mic, aşa cum mi-a atras atenţia în primăvară un alt înalt oficial Renault, ci corect. Iar când ţi se oferă posibilitatea unei achiziţii inteligente, şi corecte pe deasupra, ar cam trebui răspuns cu aceeaşi monedă. Mai ales în România.

Comments are closed.