Șeful VW susține că era producătorilor de mașini tradiționale s-a încheiat

Volkswagen trebuie să se adapteze cât mai rapid la tendințele din industria auto globală pentru a nu risca să ajungă în situația companiei Nokia, care a pierdut poziția de lider pe piața telefoanelor mobile în fața celor de la Apple. Afirmația îi aparține lui Herbert Diess, CEO-ul constructorului auto german.

Grupul Volkswagen vrea să își mărească valoarea de piață la 200 de miliarde de euro, de la aproximativ 91 de milioane de euro cât este în prezent, prin restructurarea activelor, reducerea costurilor și creșterea investițiilor în tehnologiile noi, informează agenția Reuters.

Producătorii auto alocă sume din ce în ce mai mari pentru activitățile de cercetare și dezvoltare din dorința de a ține pasul cu rivalii din lumea tehnologiei, care au început să își îndrepte atenția asupra construirii de mașini autonome. Standardele tot mai dure privind emisiile de noxe forțează companiile să efectueze îmbunătățiri semnificative asupra motoarelor termice și să fabrice automobile cu propulsie 100% electrică.

„Întrebarea este dacă ne mișcăm suficient de repede. Dacă vom continua în acest ritm, s-ar putea să fie foarte greu. Era producătorilor auto tradiționali s-a sfârșit. Pe scurt, aceasta s-ar putea să fie cea mai mare provocare cu care s-a confruntat Volkswagen până acum”, a declarat Herbert Diess.

Compania germană se află în prezent în etapa în care face toate eforturile pentru a se transforma dintr-un producător de vehicule tradiționale într-unul interesat de mașinile conectate și autonome. În plus, Volkswagen își propune să micșoreze complexitatea proceselor de producție și să diminueze costurile pentru a obține o rată mai mare a profitului.

Comments are closed.