Repere istorice

Încă nu putem şti prin ce va ieşi în evidenţă sezonul 2019 al Marelui Circ, deoarece s-au scurs doar trei curse şi lucrurile nu sunt întru-totul clare, dar este cert faptul că în acest an, la Marele Premiu al Chinei, s-a atins borna 1.000 a întrecerilor pe circuitele F1. Aşadar, putem spune că avem una dintre cele mai longevive manifestări sportive, lucru cu atât mai îmbucurător cu cât, în comparaţie cu alte competiţii cu desfăşurare anuală, F1 a rezistat sub aceeaşi formă, cu câteva modificări fireşti urmare a revoluţiei tehnice, şi nu numai, care-şi pune amprenta pe viaţa noastră, implicit şi în activităţile adiacente, cum ar fi sportul, bunăoară.

Formula 1 a rămas, în linii mari, aceeaşi dispută între tehnicienii specializaţi în motoare, designerii formelor aerodinamice, specialiştii în electronică şi IT, piloţii de înaltă clasă şi, nu în ultimul rând, managerii de echipe, chiar dacă monoposturile şi-au mai pierdut din rumoarea caracteristică pistelor F1.

Una peste alta, lupta în F1 rămâne atractivă şi, parcă, redevine o chestiune de grup. Revenind la China, s-a impus Hamilton, specializat parcă în a ciupi victoriile în faţa unor adversari puternici, dar afectaţi de neşansă, fie ei coechipieri, în speţă Bottas, fie adversari tradiţionali, Vettel, Verstappen sau Leclerc.

Hamilton a cumulat 68 de puncte, Bottas are 62, Verstappen 39 şi Vettel 37, dar Red Bull, respectiv Ferrari nu şi-au spus ultimul cuvânt. Încă!

La constructori, lider este Mercedes, cu 130 puncte, urmată pe podium de Ferrari 73 şi Red Bull-Honda 52.

Comments are closed.