Renault uimeste concurenta cu noul Clio

Galerie foto

Cei de la Renault speră că dimensiunile noului Clio vor atrage posesorii de maşini compacte care doresc să se reorienteze către modele subcompacte. Producătorul francez consideră că maşinile subcompacte încep să devină maşina de bază a unei familii, iar clienţii îşi doresc ca acest vehicul să încorporeze dotări ale maşinilor din altă clasă. „Observăm o tendinţă tot mai pronunţată a clienţilor de a se orienta de la clasa compactă la cea subcompactă în Europa”, a declarat Benoit Bochard, director de planificare a producţiei de maşini mini şi subcompacte. „Cel mai nou Clio este cu 35 mm mai lung şi cu 24 mm mai lat decât predecesorul său. Dimensiunile mai mari ar trebui să atragă posesorii auto care îşi doresc tehnologia şi fiabilitatea unui model compact, dar care sunt interesaţi şi de o maşină mai mică, la un preţ rezonabil”, a precizat Bochard.

Dacă 60% dintre cumpărătorii de maşini subcompacte sunt clienţi fideli ai clasei, restul de 40% sunt la primul contact cu acest segment, fie pentru că sunt la prima maşină achiziţionată, fie pentru că fac tranziţia de la clasa compactă sau mini, conform cercetărilor întreprinse de Renault. Tendinţa de a trece de la segmentul compact la unul mai mic a crescut cu 37% în ultimii 10 ani.

Pe lângă dimensiunile mai mari, noul Clio are potenţialul de a atrage o piaţă mai mare datorită unor tehnologii la un preţ rezonabil.

Clio este primul model de la Renault care să primească un motor turbo pe benzină de 3 cilindri, 900 cc, de 90 CP, care oferă prestaţia unui motor aspirat de 1,4 litri, conform informaţiilor de la producătorul auto. La acesta se adaugă un sistem stop/start, plus un consum mediu de 4,3 litri/100 km şi emisii de CO2 de 99 grame/km.

Cel mai puternic motor de pe Clio va fi unul Diesel de 1,5 litri, de 90 CP, cu un consum de 3,2 l/100 km şi emisii de CO2 de 83 g/km. Ambele propulsoare, pe benzină şi motorină, vor veni cu o cutie automată în şase trepte, cu ambreiaj dublu. „Un consum cât mai economic este motivul pentru care tot mai mulţi oameni îşi schimbă maşinile”, a indicat Bochard.

Cei de la Renault au redus greutatea noului Clio cu aproape 100 kg, folosind componente şi materiale uşoare.

Maşina are o gardă la sol mai coborâtă cu 45 mm, dându-i un aspect mai neted.

Laurens van den Acker, designer-şef la Renault, este de părere că designul noului Clio este capabil să incite imaginaţia clienţilor noi, dar are suficiente elemente păstrate de la generaţiile precedente de Clio pentru a fi atrăgător şi pentru actualii posesori de Clio. „Scopul nostru este să păstrăm clienţii modelului Clio şi să ne adresăm şi altor consumatori. Clio este un model pentru o piaţa foarte mare şi trebuie să fie atrăgător pentru clienţi din Italia până în Suedia”, a precizat van den Acker.

Piaţa subcompactă este un sector-cheie pentru Renault, dar acest segment a devenit tot mai competitiv. Mai mult de 25 de producători auto oferă în prezent maşini subcompacte şi mini, faţă de 16 câţi erau în 2001.

Varianta Clio în cinci uşi are mânerul portierelor spate camuflat aproape de luminile de semnalizare spate, oferindu-i astfel aspectul sport al unei maşini în trei uşi.

Clio va fi oferit doar în varianta în cinci uşi. Versiunile station wagon şi Clio Renaultsport de mare performanţă vor fi lansate la mijlocul anului viitor.

Informaţii-cheie

Preţ de pornire: 13.700 euro (Franţa).

Platformă: Renault-Nissan B

Tehnologii noi: Tabletă de bord Renault R-Link conectată la sistemele maşinii şi la Internet (disponibil din 2013). Cameră video pentru marşarier. Asistenţă pentru plecare din rampă. Faruri LED pentru timpul zilei.

Unde este construit: Flins - Franţa, şi Bursa - Turcia.

Puncte forte: Look-ul nou de la Clio ajută maşina să se remarce într-un segment aglomerat. Consumul de benzină este unul competitiv şi maşina este dotată cu tehnologii noi.

Puncte slabe: Preţul de pornire este mai mare decât pentru Peugeot 208, respectiv 11.950 euro.

Comments are closed.