Renault Clio Symbol – IEFTINA SI BUNA LA TOATE

Galerie foto

Nimeni nu-i poate clinti suprematia
De ceva vreme incoace, in statisticile oferite de APIA -- Asociatia Constructorilor si Importatorilor de Automobile -- rar este vreo luna cind topul vinzarilor modelelor de import sa nu inceapa cu Renault Clio Symbol. Si chiar daca s-a mai intimplat s-o intreaca vreun alt model, nimeni nu-i poate pune la indoiala suprematia. Nimeni nu-i poate periclita pozitia de lider. Nimeni nici macar nu se poate apropia de succesul sau, diferentele fata de rivalii sai fiind de-a dreptul zdrobitoare. Dar totusi ce face acest model de se bucura de o asemenea popularitate? Ca doar n-o fi masina perfecta...

Dar inainte de a incepe testul nu pot sa nu va zic ca masina asta, Clio Symbol, as fi vrut s-o vad produsa la Dacia undeva prin anul 1995. Mai precis cu aproape zece ani inainte ca la Pitesti sa fie construit Logan. Ar fi fost o adevarata lovitura pe piata autohtona, iar acum poate ca Dacia ar fi fost pusa in rind cu Skoda daca nu cumva poate chiar deasupra. Insa trebuie sa ne multumim cu putin si sa admitem ca Renault isi face bine treaba in Romania cu acest Clio Symbol.

Model aparte in gama Renault
Cind Renault s-a incoronat regele Europei in 2003 cu Megane Hatchback a dat un semnal clar ca va adopta o cu totul alta strategie legata de modelele sale. Familia Megane reprezenta o garantie ca la Renault calitatea este din ce in ce mai apreciata, iar prin venirea lui Carlos Ghosn la cirma grupului a devenit mai oficiala ca niciodata. Dar Clio Symbol are parte de un tratament aparte. El are o misiune speciala in Romania. El trebuie sa fie best-seller. El trebuie sa fie numarul 1. Iar in Romania inca se vinde excelent o masina datorita pretului de achizitie. Cu cit este mai ieftina cu atit este mai tentanta. Daca este si ieftina si mai beneficiaza si de tot felul de promotii atunci chiar ca este pe placul clientului roman. Iar Clio Symbol trebuie sa exceleze la acest capitol, insa ca sa faci o masina ieftina trebuie sa reduci costurile la maximum. Nu poti realiza un design ca la Megane Hatchback la pret de Clio Symbol. Nu poti pune materiale in interior ca la Clio III cind masina aproape ca rivalizeaza la pret pina si cu Dacia Logan. Asa ca pentru banii platiti nu va asteptati chiar la minuni.

Fara artificii inutile
Designul lui Clio Symbol nu este rapitor. Clio III e tare frumusel, Megane Hatchback e senzational, iar Megane Sedan e o masina care rivalizeaza cu orice concurent al sau, pe multi lasindu-i in urma. Designerii de la Renault nu-s chiar lipsiti de inspiratie si grea misiune cred c-a avut cel care a fost desemnat sa proiecteze Clio Symbol. Sa-ti tii in friu imaginatia e cumplit. Clio Symbol trebuie sa fie o masina simpla, dar totusi in ton cu tendintele actuale. Fara artificii inutile, care n-ar fi apreciate. Clio Symbol nu trebuie sa atraga privirile pe strada, ci trebuie sa atraga clientii in showroom si sa-i faca repede proprietari. Iar la asta se pricepe tare bine. Rotunjor, ca s-au saturat romanii cit s-au intepat de colturile vechilor Dacii, Clio Symbol este exact ce are nevoie cel care priveste peste Logan.

Cine vrea un plus de finete, garantat de Renault, nu prea are mult de cautat. Clio Symbol este pe faza si-i ofera un design exterior mai stilat si un interior la care Logan deocamdata doar viseaza ca va ajunge. Totusi materialele sint ieftine, dar, cum spuneam si mai sus, nu se poate ajunge la preturi de speriat concurenta cu materiale de calitate. Clio Symbol iti ofera dotari de bun simt. Ai volan reglabil, ai geamuri si oglinzi electrice, ai aer conditionat, ai airbag-uri, ai instalatie audio de calitate acceptabila, adica nu te poti plinge ca masina nu-si merita banii. Dimpotriva.

Acul care nu se clinteste
Sa tot fie mai bine de-un an de cind am testat Megane Sedan cu motor Diesel 1.5 dCi de 80 CP. Tin minte si acum ca am fost incintat de cit de sprintar se dovedise in trafic. Tot atunci aparuse informatia ca Renault pregateste o versiune de 100 CP la acel motor. Dar motorul de 80 CP avea rezerve insemnate de putere, 100 CP erau totusi cam mult. La Clio Symbol, 80 CP ar fi asigurat niste sprinturi pe cinste, dar varianta de 65 CP este cea mai cautata. Nu va ofer mai mult de o incercare pentru a intui motivul: consumul. Oricum ai merge cu masina asta nu te poate speria nici intr-un moment. Trebuie sa-ti propui calatorii lungi ca sa vezi ca, dupa ce ai facut plinul, acul ce arata nivelul de motorina se clinteste din loc. Eu nu l-am vazut miscindu-se desi am incercat un stil de condus care nu prea are treaba cu economia. Si tot nu m-am speriat deloc cind verificam consumul mediu.

Cine vrea sa consume si mai putin, sa mearga in viteza a cincea la ceva mai mult de 2.000 rot/min si va inregistra mai putin de 4 litri/100 km. Eu schimbam de regula la peste 3.000 ture, nivel la care in bord se simteau trepidatii, dar masina mai avea suflu pina spre 3.500. N-am stiut care e viteza maxima indicata de constructor. Eu cu mai mult de 150 km/h n-am mers, dar cum se prezenta masina am zis ca, rabdator fiind, se trece sigur de 160 km/h. Nu m-am prea inselat, dar se ajunge repejor pe la 130-140 km/h, dupa care e nevoie de rabdare... Dar poate ca rabdarea merita folosita in alte scopuri, mai ales ca la peste 140 km/h nu prea cred ca se justifica un consum ceva-ceva mai mare. Clio Symbol nu-i o masina de curse, ea trebuie exploatata pentru ce a fost construita. Eu am cam tras de ea, am mers foarte mult prin oras, dar consumul a fost de doar 5,7 litri/100 kilometri.

Ce m-a surprins pozitiv la Clio Symbol fata de celelalte modele Renault a fost frina. Cind urci intr-o masina a constructorului francez aveti grija cind calcati frina. Atit de ferma este incit centura de siguranta chiar ca devine obligatorie. La orice piscatura reactioneaza parca prea prompt, dar e chestie de acomodare. In schimb, la Clio Symbol e altceva. Frinarea este mult mai bine dozata si n-ai nevoie de nici o acomodare cu ea.

Verdict autoplay
Cred ca e limpede de ce Clio Symbol este cea mai vinduta masina de import din Romania. Pretul este imbatabil, consumul este incredibil si daca mai adaug spatiul interior generos si capacitatea imensa a portbagajului am numit citeva atuuri ce subjuga concurenta. Nu-s singurele, dar sint cele mai importante. Practic ele fac diferenta in favoarea unei masini condamnata sa fie ieftina si buna la toate.

Comments are closed.