Primul SUV creat de Ford Performance în Europa

Noul model Puma ST aduce pentru prima dată în Europa abilitățile dinamice specifice diviziei Ford Performance în segmentul SUV-urilor compacte. În structura sa au fost instalate numeroase tehnologii sofisticate, inclusiv un diferențial cu alunecare limitată (LSD) și arcuri vectoriale (Force Vectoring Springs) patentate de compania americană. În plus, vehiculul oferă posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare – cel Eco fiind disponibil în premieră în cazul unui produs dezvoltat de Ford Performance – pentru a se adapta la cât mai multe scenarii diferite, însă fără a renunța la confort și flexibilitate.

Puma ST este pus în mișcare de un motor EcoBoost de 1,5 litri pe benzină, cu trei cilindri, care livrează 200 CP și un cuplu maxim de 320 Nm în intervalul 2.500-3.500 rpm. Unitatea vine însoțită de o transmisie manuală cu șase rapoarte, astfel că permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde și atingerea unei viteze maxime de 220 km/h. Mai mult decât atât, motorul este conectat o tehnologie care poate dezactiva și reactiva un cilindru în doar 14 milisecunde – contribuind la reducerea consumului mediu de combustibil până la pragul de 6,9 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 155 g/km, conform standardelor WLTP.

Șasiul noului automobil este mai rigid cu aproximativ 40% decât cel al derivatei Fiesta ST, respectiv cu 50% decât cel al versiunii standard Puma. De asemenea, discurile de frână sunt cu 17% mai mari decât cele ale variantei de bază, iar răspunsurile direcției promit să fie cu până la 25% mai rapide.

La interior se remarcă scaunele sport Recaro fabricate din material Miko Dinamica, decorate cu logo-ul ST și încălzite, care promit să asigure o susținere laterală optimă atât șoferului, cât și pasagerului din dreapta. De asemenea, se remarcă volanul acoperit cu piele și cusăturile de culoare Metal Grey regăsite la nivelul scaunelor, schimbătorului de viteze și covorașelor. Printre dotările standard ale noului vehicul se mai numără încărcătorul wireless, parbrizul încălzit, senzorii de parcare din față și spate, ștergătoarele automate și sistemul de infotainment SYNC 3 – care le permite șoferilor să controleze funcția audio, navigația și smartphone-urile conectate prin intermediul comenzilor vocale. Tehnologia este compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto, operarea sa realizându-se cu ajutorul unui touchscreen de 8 inch.

Producția noului model de performanță Ford Puma ST se va desfășura în cadrul uzinei din Craiova.

Comments are closed.