Pre-contact: Noul Volkswagen Golf – Digitalizat, conectat şi inteligent

+-+

De mai bine de patru decenii, Golf este cea mai de succes maşină europeană. Un nou capitol din istoria acestui best-seller începe cu premiera mondială a celui de-al VIII-lea Golf - digitalizat, conectat, cu funcţii intuitive. Niciun Golf de până acum nu a fost dotat cu funcţii atât de progresiste. Cu versiunile hibride lansate în acelaşi timp, acest model electrizează clasa compactă.

Interiorul său digital ne transportă într-o nouă eră a funcţionării intuitive. Viteze de până la 210 km/h sunt posibile cu o conducere asistată. Este primul vehicul de la Volkswagen care utilizează informaţii reale din trafic prin Car2X, ceea ce înseamnă că poate avertiza şoferul împotriva pericolelor, în mod anticipat. „Pe parcursul a şapte generaţii, Golf a impresionat peste 35 de milioane de clienţi. Întreaga industrie auto aşteaptă de la noul Golf să stabilească norme şi standarde”, explică Dr. Herbert Diess, preşedinte al Consiliului de Administraţie Volkswagen AG.

În ceea ce priveşte tehnologia sa, Golf face cel mai mare salt înainte de la debutul său în urmă cu 45 de ani. Ralf Brandstätter, COO al mărcii Volkswagen: „Această maşină este cu adevărat nouă, din toate punctele de vedere. Dar, desigur, Golful rămâne Golf. Conceptul fundamental al acestuia este nemuritor. Această maşină ne-a definit brand-ul pentru decenii întregi şi, mai mult, a democratizat noile tehnologii auto”.

Un lucru cert este că noul Golf democratizează sustenabilitatea în mobilitate. Mai mult, cu acest model, Volkswagen Golf trece la un mod de operare digital, intuitiv. Klaus Bischoff, Director Design Volkswagen: „Într-o lume în care complexitatea este din ce în ce mai mare, noul Golf vine cu un mod de operare intuitiv”. Practic, toate afişajele şi controalele sunt digitale: noile instrumente şi sistemele de infotainment online se îmbină într-un afişaj cu butoane şi glisare tactilă. Un afişaj deasupra parbrizului este de asemenea disponibil pentru a îmbunătăţi constant gama de informaţii disponibile.

Consum cu 17% mai mic

Motorizările pe benzină, în patru cilindri, sunt următoarele: 1.0 TSI (81 kW/110 CP), 1.5 TSI (96 kW/130 CP), 1.5 TSI (110 kW/150 CP). Variantele prevăzute cu cutia de viteze automată DSG dispun de tehnologia mild hybrid. Variantele diesel, tot în patru cilindri sunt 2.0 TDI (85 kW/115 CP) şi 2.0 TDI (110 kW/150 CP). Lor li se adaugă variantele sportive GTD, GTI şi R, cu puteri de până la 330 CP, precum şi o versiune plug-in hybrid - GTE.

Motoarele disponibile pentru Golf 8 au fost proiectate pentru optimizarea consumului de carburant şi, în acelaşi timp, pentru reducerea masivă a emisiilor. Cele două motoare diesel sunt cu 17% mai economice şi emit cu 80% mai puţine emisii de oxizi de azot datorită inovaţiei Continental, reprezentată de sistemul cu injecţie dublă AdBlue. Şi motoarele turbo pe benzină electrificate cu sistemul mildhybrid, alături de optimizarea aerodinamicii, au contribuit la reducerea consumului şi emisiilor pentru noul Golf 8.

Conectată cu simţ de răspundere

Sistemele comunică între ele şi cu exteriorul autovehiculului, datorită unităţii de conectivitate online (OCU). Versiunea standard a acestei unităţi prevede un eSIM pentru funcţiile şi serviciile online care fac parte din aplicaţiile „We Connect” şi „We Connect Plus”. Noul Golf este primul autovehicul de la Volkswagen care se conectează cu mediul înconjurător cu ajutorul serviciului Car2X, disponibil ca dotare standard. Şoferul va primi pe display-ul maşinii semnale de la infrastructura de trafic a oraşului şi de la alte vehicule pe o rază de 800 de metri. Golful va comunica, la rândul lui, aceste date cu alte modele Car2X. Inteligenţa Roi devine din ce în ce mai palpabilă, reprezentând începutul unei noi etape a siguranţei în trafic.

Continuând filosofia şi tradiţia Golf-ului de a democratiza cele mai inovative tehnologii, Volkswagen propune un preţ de 16.095 euro (fără TVA) pentru echiparea Life 1.0/110 CP.

Volkswagen a anunţat şi cele trei linii de echipare pentru noul Golf în România: Life (care înlocuieşte echiparea Comfortline), Style (care înlocuieşte echiparea Highline) şi echiparea de top, R-Line. Acestora li se vor adăuga consacratele echipări GTI, GTD, „R”, şi GTE, făcând din Golf 8 un automobil de ultimă generaţie, apt să răspundă celor mai diverse şi complexe nevoi sau preferinţe.

Varianta Life

Volkswagen Golf 8, echiparea „Life”, va dispune de următoarele dotări de serie: sisteme de asistenţă ACC predictiv şi Parkpilot, conectivitate completă şi multimedia prin computerul de bord digital color, monitor tactil multimedia de 8,25 inch, App Connect, Security & Service şi încărcare inductivă telefon, precum şi diverse dotări de interior/exterior: climatronic, volan multifuncţional din piele, lumină ambientală în 10 culori, faruri LED, oglinzi reglabile şi încălzite electric, jante aliaj 16 inch şi scaune cu reglaj vertical şi lombar.

Ce mai e nou

Noutăţile majore vin din interior, acolo unde doar manetele de pe coloana volanului au rămas cele de la modelul anterior, în rest tot interiorul este complet schimbat, oferind clienţilor o experienţă digitală completă şi standarde ridicate de confort.

Fiecare posesor al noului Golf 8 are opţiunea de a-şi configura propriul univers în interiorul autovehiculului cu ajutorul celor zece nuanţe de culoare pentru lumina ambientală (pentru echiparea standard). Posibilităţile de cromatică ambientală devin nelimitate pentru următoarele linii de echipare.

Sistemul multimedia standard Composition Media vine cu un ecran generos de 8,25 inch şi conexiune online graţie unui eSIM dedicat. Opţional, se pot comanda două sisteme multimedia cu ecran de 10,25 inch, Discover Media şi Discover Pro, ambele prevăzute cu comandă vocală. Discover Pro oferă în plus cel mai evoluat sistem de navigaţie şi conexiune wireless la aplicaţii.

Blocul de lumini a fost înlocui şi el cu unul tactil, cu posibilitatea de a comanda farurile şi luminile LED de interior, oferind o experienţă inedită de interacţiune cu autovehiculul.

+++

Comments are closed.