Pre-contact: Noul Suzuki Jimny – Instrument pentru profesioniști

Lansat în aprilie 1970, modelul Suzuki Jimny a adunat, de-a lungul a patru generații și a aproape 50 de ani, o experiență de necontestat în lumea off-road. Fără a exagera cu nimic, putem spune că datorită faptului că este prezent în 194 de țări, Jimny a cucerit mapamondul.

Proiectul Jimny a demarat în anul 1968, iar după doi ani de încercări și teste dificile a intrat în fabricație. Au fost doi ani foarte solicitanți pentru prototipuri, care au avut de trecut teste precum aruncarea cu repetiție a vehiculului de la o înălțime de 1 metru, pentru a fi studiat comportamentul sistemului de suspensie sau teste de anduranță efectuate pe versanții vulcanului Fuji.

Prima generație, Jimny LJ (1970) a fost comercializată în 243.000 unități. Cea de-a doua, Jimny SJ (1981), a vândut 1.693.000 unități, în vreme ce generația a treia, Jimny JB, a consemnat 918.000 unități vândute. Noua generație este produsă la uzina Kosai din Japonia, de unde este distribuită în întreaga lume. Cea de-a patra generație a fost construită cu ajutorul ideilor venite din partea persoanelor care dețin deja un model Jimny și pune accent asupra capabilităților necesare în timpul deplasărilor în off-road și a robusteții în locul performanțelor obținute pe străzile asfaltate. Habitaclul este prevăzut cu un sistem de infotainment conectat la un ecran tactil cu diagonala de 7 inch, însă designul nu a suferit modificări prea mari, Suzuki favorizând în continuare latura funcțională.

De asemenea, compania niponă a ales să extindă linia tehnologiilor de siguranță și asistență pentru a oferi o funcție de frânare automată în caz de urgență, un sistem de avertizare la părăsirea benzii de mers și o funcție de recunoștere a semnelor de circulație.

Exterior practic, interior funcțional

Noua generație Jimny, lansată la 20 de ani distanță de precedenta, a urmărit obținerea unei frumusețe simpliste, care să se dedice funcționalității sub conceptul de „instrument pentru profesioniști”. Caroseria sa cu forme foarte bine definite, drepte, permite șoferului să conștientizeze foarte repede poziția și situația vehiculului în teren accidentat, contribuind astfel la capacitățile sale off-road și definește un automobil extrem de practic, ce se dedică funcționalității, incluzând aici capacitatea de încărcare sau manevrabilitatea. Suzuki va continua să țintească excelența și în design și va face eforturi pentru a concepe produse de valoare, care să îi intrige și să îi satisfacă pe clienți.

Simplu, practic și foarte coborât, fiecare detaliu este atent conceput pentru a realiza un interior frumos și funcțional. Frumosul interior negru este lipsit de culori sau decorații excesive pentru a minimiza distragerea atenției și permite șoferului să se concentreze pe manevrarea vehiculului.

Funcționalitate

Tot ceea ce înconjoară șoferul și pasagerul din față este construit pentru o utilizare profesională. Pregătite pentru o fiabilitate fără griji, panoul de instrumente și piesele înconjurătoare au un finisaj rezistent la zgârieturi, iar prinderea și întrerupătoarele sunt ușor de utilizat, astfel încât să poată fi manipulat atât în condiții de off-road, dar și în timp ce șoferul poartă mănuși. Cadranele de bord amplasate în carcase cubice sunt întotdeauna iluminate pentru o vizionare clară și în afara drumului, când vehiculul trece adesea între zonele luminate de soare și cele umbrite. Pentru o funcționare intuitivă a sistemului audio, o unitate audio compatibilă cu Bluetooth Smartphone Linkage Display cu un ecran tactil cu infraroșu de 7 inch este echipată la cel mai înalt nivel.

Spațiu pentru bagaje

Spațiul din portbagaj poate fi extins prin plierea scaunelor din spate, creând un spațiu pentru bagaje de 377 litri, care este cu 53 de litri mai mare decât predecesorul său. Plăcute până la capăt, bordurile și scaunele au fost concepute cu atenție pentru a crește lățimea de depozitare, iar spatele scaunelor din spate și podeaua camerei sunt acoperite cu plastic pentru a îndepărta ușor petele. Cinci orificii cu șuruburi utilitare sunt disponibile pe fiecare parte sub ferestre, împreună cu patru orificii pentru șuruburile de cârlig pentru bagaje în jurul suprafeței podelei pentru utilizarea flexibilă a spațiului pentru bagaje.

Performanță fără compromisuri

Off-road-erii autentici trebuie să fie suficient de duri pentru a face față celor mai dificile condiții. De la structura șasiului până la motorul său de 1,5 litri, noul Suzuki Jimny este construit pentru aventuri pe drum accidentat. Dar abilitatea on-road nu a fost compromisă, rigiditatea torsională mai mare a șasiului oferind o călătorie mai confortabilă și mai solidă pe șosea, iar amortizorul de direcție nou echipat pe suspensia din față minimizând vibrațiile în volan. Indiferent dacă navighezi în jungla urbană sau explorezi cărări bătute, Jimny este sigur că va satisface mințile aventuroase.

Noul motor ce echipează Suzuki Jimny are o capacitate cilindrică de 1,5 litri, oferă un cuplu motor foarte bun încă de la regimuri de turații joase și contribuie decisiv la performanțele foarte bune în off-road, Comparativ cu unitatea de 1,3 litri care era prezentă pe generația anterioară Jimny, noul propulsor de 1,5 litri are dimensiuni mai compacte și o greutate redusă cu 15%. Este, de asemenea, mult mai eficient din prisma consumului de combustibil sau al emisiilor poluante. Noul Jimny poate fi echipat fie cu o transmisie manuală cu 5 trepte, fie cu una automată cu 4 rapoarte.

Suspensiile rigide ale axelor se dezvoltă în condiții de conducere off-road. Când o anvelopă este împinsă în sus de un obstacol, anvelopa conectată pe cealaltă parte este apăsată în jos, oferind o aderență superioară pe terenul neuniform. Jimny echipează suspensia de axe rigide atât pe față, cât și pe spate, permițându-i să circule fără emoții pe drumuri accidentate.

Din punct de vedere tehnic, Jimny păstrează rețeta care a contribuit decisiv la aura câștigată în timp. Șașiul rigid, de tip „scară”, punțile rigide (fixe), suspensia performantă și proiectată și pentru escapadele off-road și transmisia 4×4 cu reductor și diferențial blocabil. La acestea se adaugă și tehnologia inovatoare ALLGRIP PRO.

Comutarea din modul de funcționare 2WD (o singură punte motoare) în modul 4WD se face foarte ușor. Pentru sistemul 4×4 există două moduri distincte de funcționare: 4H (high) și 4L (low). Modul 4L transferă mai mult cuplu motor către roți în treptele inferioare, pentru a spori tracțiunea în cazul pantelor abrupte, a zonelor mlăștinoase sau a terenurilor accidentate.

Siguranță

Suzuki Safety Support este tehnologia de siguranță preventivă Suzuki care ajută șoferul să evite accidentele. Cu ajutorul suportului de frânare cu senzor dual (DSBS), dacă sistemul stabilește că există riscul de coliziune cu un vehicul înainte sau un pieton, emite un avertisment audio și vizual, crește forța de frânare sau aplică frâne automate puternice în funcție de situație, într-un efort de a evita coliziunea sau de a reduce daunele.

În Suzuki Jimny, recunoașterea semnelor de circulație monitorizează drumul care urmează pentru semne de trafic. Când detectează semne rutiere, cum ar fi limitele de viteză, afișează indicatorul pe afișajul cadranului pentru a-l ajuta pe șofer să-și amintească semnele rutiere pe care le-a trecut mașina. Jimny este primul model Suzuki care a adoptat acest sistem.

„Pe piața mondială a automobilelor, populată de foarte multe produse, Jimny reușește să se poziționeze distinct și într-o manieră incontestabilă. De asemenea, a reușit să implementeze un proces interesant de reinterpretare de design, în faza dezvoltării unei generații complet noi, evoluând ținând cont în primul rând de funcționalitatea modelului și rezultând un produs pe care îl prețuim foarte mult. Mai mult decât în alte cazuri de trecere de la o generație la alta, s-a reușit un design sofisticat, păstrând totodată elementele definitorii ale predecesorilor”, s-a spus despre Noul Jimny după ce modelul a cucerit distincția Gold Award în Japonia.

Comments are closed.