Pre-contact: Noul Renault Clio – Evoluţie şi revoluţie

Renault prezintă noul Clio, a cincea generaţie a unui model de referinţă vândut deja în 15 milioane de exemplare. Lansat în 1990, Clio a devenit cel mai bine vândut model la nivel mondial al Grupului Renault. Considerată cel mai adesea cea mai iubită maşină franţuzească, aceasta şi-a crescut vânzările chiar din 2013, devenind lider al segmentului B în Europa. Între 2012 şi 2018, în fiecare an, s-a vândut mai bine decât anul precedent, asigurând o performanţă comercială excepţională.

Mai modern, mai atletic, noul Clio se bazează pe ADN-ul care i-a garantat succesul timp de aproape 30 de ani. Acesta valorifică fiecare dintre punctele forte ale celor patru generaţii anterioare pentru a deschide un nou capitol al evoluţiei sale. De la primul Clio a preluat toate elementele care îl transformă într-un model iconic. Aşa cum s-a întâmplat cu prima generaţie, Noul Clio împrumută tehnologii care apar pe vehicule de segment mai înalt, cum ar fi Megane sau Espace. De la Clio II păstrează standardele foarte înalte de confort şi spaţiu. Aşa cum a reuşit Clio III, acesta îmbunătăţeşte calitatea percepută. De la Clio IV noul model moşteneşte un design puternic, care a inspirat întreaga gamă Renault

Conceput în conformitate cu principiul „Evoluţie şi revoluţie”, noul Clio se reinventează: designul exterior evoluează spre o silueta mai matură, în timp ce designul interior este complet regândit. Noul model câştigă în vitalitate şi modernitate, rămânând uşor de recunoscut, în ciuda faptului că este complet revizuit. La interior, revoluţia este uşor de remarcat. Habitaclul complet reproiectat este inspirat de segmentele superioare, atât în ceea ce priveşte calitatea percepută, cât şi tehnologia disponibilă.

„A cincea generaţie a lui Clio este foarte importantă pentru noi, deoarece este un best-seller în segment şi ocupă locul doi în clasamentul vânzărilor auto din Europa pentru toate categoriile. Acest model-vedetă oferă cele mai bune elemente ale generaţiilor anterioare. Designul exterior al lui Clio IV ne-a sedus clienţii şi continuă să o facă şi astăzi. Aşa că am decis să păstrăm ADN-ul său dar să oferim mai multă modernitate şi eleganţă. La interior, este o adevărată revoluţie, cu o îmbunătăţire vizibilă a calităţii percepute, a rafinamentului şi a prezenţei tehnologiei. Este cel mai bun Clio de până acum”, a declarat Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.

Ecran multimedia

O componentă-cheie a noului „Smart Cockpit”, ecranul multimedia de 9,3 inch (de două ori mai mare decât versiunea de 7 inch) este cel mai mare ecran existent vreodată pe un model Renault. Tableta verticală şi curbată, inspirată de cea disponibilă pe modelul Espace, măreşte vizual tabloul de bord, conferă interiorului o senzaţie mai modernă şi îmbunătăţeşte vizibilitatea ecranului. Orientat către şofer, ecranul, cu noul sistem conectat EASY LINK, cuprinde toate funcţiile multimedia, navigaţie şi infotainment, precum şi setările MULTI-SENSE, toate fiind remarcabil de simplu de utilizat.

O atenţie deosebită a fost acordată calităţii tabloului de bord al modelului Clio. Acesta este împărţit în trei părţi: un panou superior cu un strat de spumă, un panou central personalizabil şi o zonă inferioară care găzduieşte componente funcţionale, cum ar fi torpedoul. Forma de undă a bordului oferă lăţime vizuală suplimentară habitaclului. Această impresie este accentuată în continuare de formele orizontale ale aeratoarelor centrale şi laterale. Sub ecranul central, o atenţie meticuloasă a fost acordată ergonomiei, cu butoane „pian” şi butoane de control pentru aerul condiţionat, cu acces direct pentru o utilizare mai uşoară de către şofer.

Modern şi expresiv

Mai sofisticat şi mai dinamic din toate unghiurile, noul Clio preia formele senzuale ale generaţiei anterioare. Modelul îşi păstrează expresivitatea şi profilul elegant. În partea din faţă, capota încorporează o linie sculptată. Calandrul devine mai mare, iar bara de protecţie din faţă este mai  bine evidenţiată cu ajutorul unei grile care asigură răcirea optimă a motorului. În ceea ce priveşte dimensiunile laterale, Clio V este scurtat cu 14 milimetri (lungime 4048 mm, lăţime 1798 mm), însă asigură mai mult spaţiu în habitaclu. Caroseria este mai joasă cu până la 30 de milimetri (înălţime 1440 mm) pentru o performanţă aerodinamică şi sportivitate mai bune. Roţile de 17 inch (în funcţie de versiune) îmbunătăţesc dinamica vehiculului. Detaliile precum antena, proiectoarele cu LED-uri, portbagajul şi linia cromată în jurul suprafeţei laterale vitrate susţin modernizarea designului exterior şi, ca în cazul interiorului, îmbunătăţesc calitatea percepută.

Pentru prima dată pe acest model, deflectoarele de aer apar la pasajele roţilor din faţă. Ele ajută la limitarea perturbaţiilor şi îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice, reducând consumul. Ca bonus, ele aduc dinamism şi sportivitate designului noului Clio.

Acum farurile 100% LED sunt disponibile încă de la primul nivel de echipare şi preiau semnătura luminoasă în formă de C caracteristică modelelor Renault. Acestea oferă noului Clio un aspect mai expresiv ce imprimă eleganţă.

Sistem BOSE

Arhitectura portbagajului a fost optimizată pentru o formă cât mai cubică posibil. Sistemul audio premium BOSE a fost complet integrat şi, prin urmare, nu aduce modificări volumului portbagajului, care este mărit la 391 de litri – adăugându-se celor 26 de litri de depozitare interioară – pentru cel mai bun volum din categorie. Planşa dublă facilitează încărcarea zilnică şi se transformă în suprafaţă plată când scaunele din spate sunt rabatate.

La fel ca în zona frontală, luminile spate încorporează o nouă semnătură luminoasă în formă de C, cu un efect de adâncime accentuat. Al treilea stop, mai lung şi mai subţire, este vizibil pe partea superioară a lunetei.

Profilul elegant al generaţiei anterioare, subliniat de mânerele uşii din spate integrate în geamul lateral, a fost îmbunătăţit de numeroasele opţiuni estetice: conturul cromat al geamurilor, stâlpii şi mânerele din spate în negru lucios, logo-ul CLIO cromat etc. Acest profil gândit cu grijă şi detalii îmbunătăţeşte şi calitatea exterioară percepută.

Găsim în zona din spate liniile cromate plasate pe flancuri. Designul portbagajului, incluzând hayon-ul cu scutul, au fost restilizate pentru a-i oferi un nivel ridicat de calitate percepută. Luminile care se prelungesc pe hayon conferă o linie mai amplă şi mai atletică modelului.

Noul Renault Clio R.S. Line

Renault Sport introduce noua sa linie R.S. Line pe noul Clio, care va înlocui treptat linia actuală GT-Line. Fiind unul dintre pionierii în ceea ce priveşte opţiunea de pachet sport, modelul a susţinut cu fermitate strategia gamei Renault Sport pe toate pieţele din 2010. Cu o ofertă mai evoluată şi mai bogată, R.S. Line reprezintă mai mult decât o schimbare de nume pentru versiune.

R.S. Line este într-adevăr mai sportiv cu ajutorul liniilor exterioare şi a design-ului interior şi răspunde aşteptărilor numeroşilor clienţi care doresc o diferenţiere puternică susţinută de o siluetă mai dinamică.

R.S. Line marchează, de asemenea, o afiliere mai puternică cu badge-ul de înaltă performanţă R.S., două litere sinonime cu sportivitatea autentică. Acesta adoptă majoritatea codurilor de design exterior şi interior ale Renault Sport.

În partea exterioară, noul Clio R.S. Line prezintă linia dinamică de inspiraţie F1, semnătura de design iconică a modelelor R.S. Versiunea dispune, de asemenea, de o grila de tip fagure, jante de aliaj de 17 inch şi un panou spate mai atletic.

La interior, găsim şi alte elemente identitare R.S., cum ar fi scaunele sport cu susţinere laterală, inserţii din carbon, un volan sport din piele perforată marcat cu sigla RS, pedalier de aluminiu şi, în final, o ambianţă neagră cu detalii şi cusături roşii.

Prin adăugarea mai multor atribute sportive noului Clio, marca RS Line permite clienţilor să se bucure de experienţa mărcii în motorsport, o moştenire care continuă astăzi de la Formula 1 până la competiţiile independente.

Comments are closed.