Pre-contact: Noul Opel Corsa – Echilibru ideal între eficienţă şi performanţă

Cea de-a şasea generaţie a modelului Opel Corsa se află pe banda rapidă. La scurt timp după prezentarea versiunii electrice, pe baterie, Opel a anunţat modelul Corsa echipat cu motoare cu ardere internă clasice, mai eficiente şi mai dinamice. La început, autovehiculul de dimensiuni mici cu cinci uşi, cu o lungime de 4,06 metri oferit de producătorul auto german va fi vândut în variantele de echipare cu motoarele extrem de economice, diesel şi pe benzină, care dezvoltă o putere între 55 kW (75 CP) şi 96 kW (130 CP).

Obiectivul portofoliului de motorizări noi, al celei de-a şasea generaţii a modelului Corsa este să ofere clienţilor un echilibru ideal între eficienţă şi conducerea incitantă. Comparativ cu unităţile motopropulsoare curente, noile motoare asigură reducerea semnificativă a consumului de carburant şi a emisiilor, în condiţiile generării unei puteri similare.

Îmbunătăţirile încep direct de la versiunea de bază de 55 kW (75 CP) 1.2 - consumul de carburant mixt conform NEDC este de 4,1 litri/100 km (consumul de carburant preliminar NEDC: urban 4,9 - 4,8 litri/100 km; extra-urban 3,7 litri/100 km; mixt 4,1 litri/100km, 94 - 93 g/km CO2; WLTP: mixt 6,1 - 5,3 litri/100 km, 136 - 119 g/km CO2). Aceasta reprezintă o îmbunătăţire substanţială în comparaţie cu modelul curent 1.2 cu 51 kW/70 CP şi consum mixt NEDC de 5,9 - 5,6 litri/100 km şi 134 - 128 g/km CO2.

Performanţe superioare sunt asigurate de familia de motoare premiate, cu trei cilindri, cu injecţie directă şi supraalimentare (Motorul anului 2015-2018), de asemenea cu o cilindree de 1,2 litri. Motoarele fabricate integral din aluminiu dezvoltă 74 kW (100 CP) sau 96 kW (130 CP). Cu ajutorul motorului de 74 kW (100 CP), noul Corsa are nevoie de 4,4-4,2 litri/100 km în regim mixt conform NEDC (consum de carburant conform NEDC: urban 5,3-5,1 litri/100 km, extra-urban 4,0-3,6 litri/100 km şi mixt 4,4-4,2 litri/100 km, 101-96 g/km; respectiv 6,4-5,3 litri/100 km, 137-121 g/km CO2 mixt conform WLTP).

Manevrabilitate de top

Eficienţa ridicată şi performanţele dinamice constituie caracteristicile noilor motoare pe benzină. Frecarea internă şi pierderile prin frecare au fost reduse la minim. De asemenea, turbocompresorul reacţionează imediat, generând un cuplu puternic încă de la turaţii joase. Cuplul maxim al motorului de 74 kW (100 CP) 1.2 este de 205 Nm, în timp ce varianta de top de 96 kW (130 CP) dezvoltă 230 Nm. Datorită faptului că mare parte din cuplul maxim este disponibil pe o plajă mare de turaţii, motoarele beneficiază de un nivel ridicat de manevrabilitate. Cel puţin 95% din cuplul maxim este dezvoltat între 1.500 şi 3.500 rpm - asigurând, în combinaţie cu greutatea redusă a autovehiculului, caracteristicile aerodinamice excelente şi raporturile optimizate de transmisie, un nivel foarte bun de manevrabilitate.

Motorul modelului de bază de 55 kW (75 CP) este cuplat standard la o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză.

În cazul motorului de 74 kW (100 CP), clienţii pot alege între o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi o transmisie automată rafinată cu opt trepte de viteză. Programele de comutare adaptivă a treptelor de viteză şi tehnologia Quickshift reprezintă tehnologie de ultimă oră în segmentul de piaţă din care face parte Corsa. Şoferii au posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan.

Modelul de top 1.2 turbo cu injecţie directă, care generează 96 kW (130 CP), este întotdeauna cuplat la transmisia automată cu opt trepte de viteză.

Tehnologie înaltă şi nivel ridicat de eficienţă

Cele trei motoare pe benzină sunt completate de un motor diesel dinamic de 1,5 litri cu 74 kW (100 CP) şi un cuplu maxim de 250 Nm (consum de carburant conform NEDC: urban 3,8-3,7 litri/100 km; extra-urban 3,0-2,9 litri/100 km; mixt 3,3-3,2 litri/100 km, 87-85 g/km CO2; WLTP: mixt 4,6-4,0 litri/100 km, 122-104 g/km CO2).

Pentru o post-tratare optimă a gazelor de eşapament, sistemul de reducere a emisiilor - care constă dintr-un catalizator de oxidare pasiv/sistem de absorbţie a oxizilor de azot, un injector AdBlue, un catalizator SCR şi filtru de particule diesel (DPF) - este grupat ca o unitate individuală compactă cât mai aproape posibil de motor. Sistemul de absorbţie a oxizilor de azot funcţionează ca un catalizator pentru pornirea la rece, reducând emisiile de oxizi de azot la temperaturi sub punctul de activare al sistemului SCR.

Sisteme avansate de asistenţă şi faruri cu matrice

Odată cu noul Corsa, Opel oferă tehnologii şi sisteme de asistenţă pe care clienţii le cunosc doar de la modelele din clase superioare. O noutate în segment o reprezintă farurile adaptive IntelliLux LED® matrix, cu funcţie anti-orbire, pe care Opel le pune la dispoziţie în premieră pentru segmentul de autovehicule de mici dimensiuni. Cele opt segmente de LED-uri sunt controlate de camera frontală de înaltă rezoluţie de ultimă generaţie şi adaptează în mod continuu şi automat fasciculul luminos la fiecare situaţie din trafic şi din mediul înconjurător.

Sistemele de asistenţă de ultimă oră, cum ar fi sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere sau tempomatul adaptiv pe bază de senzori radar, precum şi sistemul de protecţie la impact lateral controlat de senzori oferă o creştere semnificativă a siguranţei. Cel din urmă avertizează dacă părţile laterale ale autovehiculului sunt în pericol să intre în contact cu obstacole (de exemplu, stâlpi, ziduri) în timpul manevrelor efectuate cu viteze mai mici de 10 km/h. Există de asemenea sisteme precum asistenţa privind unghiul mort şi diferite sisteme de asistenţă la parcare, de la asistentul la parcare şi camera video panoramică pentru marşarier, cu unghi de 180 de grade. Asistenţa pentru menţinerea benzii de circulaţie debutează la bordul modelului Corsa. Dacă sistemul detectează o părăsire accidentală a benzii, acesta alertează şoferul printr-un semnal vizual şi un impuls uşor pentru a corecta direcţia.

Şoferii şi pasagerii modelului Corsa sunt conectaţi corespunzător şi se bucură de sisteme de infotainment de calitate datorită noii game de sisteme de infotainment, alcătuite din Multimedia Radio, Multimedia Navi cu ecran color tactil cu diagonala de 7,0 inch şi sistemul de top Multimedia Navi Pro cu ecran color tactil cu diagonala de 10,0 inch. În plus, Corsa oferă şi noul serviciu de telematică „Opel Connect” ca opţiune. Cu funcţii utile precum navigaţie live cu informaţii în timp real din trafic şi preţuri actuale ale carburantului, legătură directă cu serviciul de asistenţă rutieră şi apel de urgenţă, şoferii şi pasagerii se pot bucura de călătorii mai relaxante.

Corsa GS Line, Corsa Elegance

Noul Corsa este disponibil în 4 niveluri de echipare. Chiar şi versiunea de bază are numeroase tehnologii şi dotări de sporire a nivelul de confort. Sistemele de asistenţă includ, de exemplu, avertizarea privind o coliziune frontală, tempomatul inteligent, asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie şi sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Superioare versiunii de bază, următoarele trei niveluri de echipare pun accentul pe elemente diferite şi se adresează unor grupuri diferite de clienţi. Corsa Edition adaugă cele mai căutate dotări suplimentare, Corsa Elegance este destinat unui nivel maxim de confort, iar Corsa GS Line combină dotări sportive suplimentare. Conceptul privind nivelurile de echipare implementat în premieră de Opel în cazul modelului Corsa va deveni în curând disponibil şi pentru alte modele Opel.

În ceea ce priveşte Corsa Elegance, scaunul pentru pasagerul din faţă reglabil pe 6 direcţii, cotiera cu compartiment de depozitare, precum şi farurile LED cu aspect tipic Opel şi proiectoarele de ceaţă LED sporesc nivelul de relaxare în timpul călătoriilor. Decoraţiunile cromate, cusăturile elegante şi alte detalii fac versiunea Elegance deosebit de atrăgătoare. Ambiţiile sportive ale GS Line ca variantă dinamică a modelului sunt evidente – la interior, precum şi la exterior. Scaunele sport pentru şofer şi pasagerul din faţă, precum şi pedalele sport din aluminiu, capitonajul plafonului de culoare neagră şi decoraţiunile roşii de pe panoul de instrumente subliniază aspectul sportiv. Nivelul de echipare GS Line poate fi recunoscut imediat datorită ţevii de evacuare cromate şi barelor de protecţie faţă şi spate cu aspect sportiv. Un mod Sport asigură o direcţie mai dinamică şi o reacţie mai rapidă a acceleraţiei. Acestea includ gama cuprinzătoare de jante, precum şi un post de conducere complet digitalizat, scaune cu tapiserie din piele şi vopseaua în două nuanţe.

Comments are closed.