Pre-contact: Noul Land Rover Defender 110 / 90 – O nouă generaţie pentru o nouă eră

+-+

Acesta este noul Land Rover Defender, un simbol reimaginat pentru secolul al XXI-lea, care a fost construit într-un mod extrem de inteligent în aşa fel încât să aibă o gamă vastă de abilităţi şi funcţii de siguranţă perfecte pentru întreaga familie. Silueta sa este una inconfundabilă şi se remarcă încă de la prima vedere prin detaliile de design care îi scot în evidenţă latura robustă.

Noul Defender a fost creat atât pentru clienţii dornici de aventură şi curioşi, cât şi pentru cei care pun preţ pe valoarea comunităţii în care trăiesc şi încearcă să facă o diferenţă. Aşadar, cumpărătorii pot alege dintr-un număr impresionant de opţiuni de personalizare pentru a-şi configura vehiculul perfect. Oferta include pentru început versiunea 110 şi varianta 90, prevăzută cu un ampatament ceva mai scurt, iar în curând va fi completată şi de alte două derivate.

De-a lungul a şapte decenii de pionierat în domeniul inovaţiilor, modelele fabricate de Land Rover au reuşit să câştige un loc solid în inimile exploratorilor, familiilor aflate în căutarea de noi aventuri şi persoanelor care lucrează pentru agenţii umanitare din întreaga lume. Noul Defender păstrează tradiţia predecesorilor săi şi promite să se descurce excelent chiar şi în cele mai dure zone de pe planetă din punct de vedere climatic. Alături de luxul şi rafinamentul specific familiei Range Rover şi versatilitatea SUV-urilor Discovery, noul Land Rover Defender completează acum dinastia companiei britanice prin calităţile sale excepţionale. Modelul beneficiază de o serie de tehnologii avansate care îi asigură o tracţiune optimă pe orice tip de suprafaţă, în aşa fel încât să redefinească aventura pentru secolul al XXI-lea şi să rămână fidel spiritului de pionier pe care continuă să îl promoveze de 71 de ani.

Design emoţional

Noul Defender poate fi recunoscut cu multă uşurinţă datorită siluetei distinctive şi a extremităţilor scurte care permit deplasarea fără dificultate pe terenuri cu diferite unghiuri de înclinare. Designerii mărcii britanice au efectuat numeroase modificări la exteriorul maşinii, printre ele numărându-se şi plafonul panoramic, însă nu au renunţat la uşa cu deschidere laterală din spate şi la roata de rezervă amplasată pe ea.

„Noul Defender respectă trecutul, dar nu este copleşit de el. Acesta este un nou Defender pentru o nouă eră. Personalitatea sa unică este accentuată de silueta distinctivă şi proporţiile optime care îl ajută să fie atât extrem de atractiv, cât şi de capabil. Un 4x4 convingător din punct de vedere vizual care îşi poartă designul şi integritatea inginerească într-o manieră fără compromisuri”, a declarat Gerry McGovern, directorul de design al companiei Land Rover.

Personalitatea minimalistă a modelului original Defender a fost păstrată la interior şi în cazul celei mai noi generaţii, acolo unde elementele structurale şi cele de fixare – pe care constructorii auto aleg în mod normal să le ascundă – pot fi văzute de ocupanţii vehiculului deoarece Land Rover vrea să pună accentul pe simplitate şi pe latura practică. Printre funcţiile inovatoare se numără schimbătorul de viteze amplasat foarte aproape de volan pentru a permite crearea unui al treilea scaun opţional în partea din faţă, asemenea primelor vehicule din familia Land Rover.

În consecinţă, Defender 110 oferă configuraţii prevăzute cu cinci, şase sau 5+2 locuri, la care se adaugă un spaţiu dedicat bagajelor ce porneşte de la 1.075 de litri şi poate ajunge la 2.380 de litri când cel de-al doilea rând de scaune este pliat. De cealaltă parte, versiunea 90 poate transporta şase persoane într-un automobil cu o lungime similară hatchback-urilor compacte de familie.

Printre detaliile prietenoase cu utilizatorii se numără atât inovaţii tehnologice avansate, cât şi finisajele practice din habitaclu. Podeaua acoperită cu un tip durabil de cauciuc se adaptează perfect nu doar la deplasările cotidiene, ci mai ales la expediţiile efectuate în zone dure în aşa fel încât curăţenia de la interior să poată fi menţinută cu multă uşurinţă. În plus, materialul pliabil instalat opţional în partea din interior a plafonului le permite pasagerilor de pe locurile din spate ale variantei 110 să se bucure de o experienţă asemănătoare unui safari.

Expert atât în off-road, cât şi pe traseele urbane

Sistemul Configurable Terrain Response debutează odată cu noul Land Rover Defender din dorinţa de a-i lăsa pe conducătorii auto cu experienţă pe traseele off-road să ajusteze în mod individual setările vehiculului pentru a se adapta perfect la condiţiile de drum. De cealaltă parte, şoferii mai puţin experimentaţi au posibilitatea de a selecta funcţia inteligentă Auto şi de a lăsa, astfel, sistemul să detecteze cele mai potrivite setări.

Noua arhitectură îi oferă SUV-ului o gardă la sol de 291 mm şi o geometrie perfectă pentru off-road, făcând ca versiunea 110 să dispună de un unghi de atac de 38 de grade, un unghi de trecere de 31 de grade şi un unghi de degajare de 40 de grade. În plus, maşina se poate deplasa fără probleme în ape cu o adâncime maximă de 900 mm prin activarea programului Wade al sistemului Terrain Response 2.

Pe teren uscat, tehnologia avansată ClearSight Ground View ajută şoferii să profite pe deplin de capacităţile noului Defender şi le arată zona ascunsă de capotă, din faţa roţilor frontale, pe ecranul tactil instalat în mijlocul consolei centrale.

În consecinţă, automobilul se poate descurca la fel de bine pe străzile aglomerate din marile oraşe ca pe traseele montane, prin deşert sau pe drumurile îngheţate ale planetei. El oferă o plăcere la fel de mare de a conduce şi un confort de primă clasă pe toate tipurile de suprafaţă.

Putere şi eficienţă

Opţiunile avansate de motorizare diesel şi pe benzină au rolul de a se asigura că noul Land Rover Defender dispune de putere, control şi eficienţă în orice mediu se deplasează. În plus, gama va fi completată de un sistem de propulsie Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) care va marca tranziţia către un viitor complet electric.

În clipa lansării, oferta a fost alcătuită din unităţile pe benzină P300 cu patru cilindri şi P400 cu şase cilindri, aceasta din urmă fiind însoţită de o tehnologie Mild Hybrid Electric Vehicle. Din linia iniţială de motorizare fac parte şi propulsoarele diesel D200 şi D240, ambele cu patru cilindri şi capabile să garanteze un consum mediu de combustibil de 7,6 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 199 g/km.

Din categoria soluţiilor inovatoare de inginerie care susţin deplasarea eficientă face parte şi configuraţia plată a porţiunii de sub maşină, fapt care ajută la optimizarea performanţei aerodinamice.

Tehnologii pentru secolul XXI

Noul Defender este la fel de avansat din punct de vedere tehnologic pe cât este de durabil. El introduce pe piaţă noul sistem de infotainment Pivi Pro, conectat la un touchscreen mai intuitiv şi mai prietenos cu utilizatorii, care necesită un număr mai mic de gesturi pentru a efectua sarcinile uzuale şi care oferă răspunsuri instante.

Totodată, noul Defender duce tehnologia Software-Over-The-Air (SOTA) la un nou nivel şi face posibil ca 14 module individuale să poată primi actualizări de la distanţă. Prin descărcarea datelor în timp ce clienţii se află acasă, la serviciu sau în alte locaţii, vehiculul devine din ce în ce mai performant odată cu trecerea timpului. Drept urmare, actualizările ajung imediat la maşină, fără ca proprietarii să mai fie nevoiţi să meargă la un dealer autorizat Land Rover.

Personalizat pentru lumea ta

Noul Land Rover Defender este disponibil în versiunile de caroserie 90 şi 110, pe care clienţii le pot comanda în nivelurile de echipare Defender, S, SE, HSE, First Edition şi Defender X. Opţiunile de personalizare sunt mai multe decât în cazul oricărui alt Land Rover din trecut, cumpărătorii având posibilitatea de a alege dintr-un număr de patru pachete de accesorii – Explorer, Adventure, Country şi Urban – fiecare dintre ele conferind un caracter distinct printr-o gamă special selectată de elemente adiţionale.

De asemenea, clienţii pot opta pentru o nouă peliculă sustenabilă, fără solvenţi şi complet reciclabilă, denumită Satin Protective Film, care are rolul de a face vopseaua exterioară să fie şi mai durabilă. Această gamă include culorile Indus Silver, Gondwana Stone şi Pangea Green, din dorinţa de a-i oferi maşinii un finisaj contemporan şi de a o proteja mult mai bine de zgârieturi.

Pe lângă cele patru pachete de accesorii, noul Defender poate fi comandat cu multe alte elemente individuale, cum ar fi barele de pe plafon, sistemul de tractare a altor vehicule, troliul electric manevrat de la distanţă, cortul amplasat pe plafon şi copertinele gonflabile rezistente la apă.

+++

Comments are closed.