Pre-contact: Noua Mazda CX-30 – Mai multă libertate

Mazda CX-30 este cel mai nou model şi SUV din gama constructorului auto japonez. Acesta se încadrează între Mazda CX-3 şi CX-5 din punctul de vedere al dimensiunilor şi adoptă, la fel ca noua Mazda3, atât atributele evoluate ale liniei de design KODO, cât şi pachetul bogat de tehnologii dezvoltate de Mazda. Totodată, SUV-ul oferă un pachet complex de dotări şi un interior care consolidează caracterul premium al modelelor Mazda de generaţie nouă.

Design exterior

Evoluţia designului KODO a dat naştere conceptului „Charge and Release” care adoptă mai multe teme ilustrate la nivelul caroseriei prin arcul ce traversează lateralul maşinii de la aripile frontale până la roţile din spate şi prin forma de „S” care se conturează pe portierele din faţă când acestea reflectă mediul înconjurător.

Atât partea frontală, cât şi spatele maşinii contribuie la senzaţia de mişcare pe care o oferă Mazda CX-30, accentuând caracterul dinamic, iar designul farurilor LED disponibile în dotarea standard şi al lămpilor combină eleganţa şi funcţionalitatea. Noul SUV Mazda va fi echipat cu jante de aliaj de 16 sau 18 inch, disponibile în variante Dark Bright sau Silver Metallic. Modelul poate fi ales în nouă variante de culori ce includ Roşu Soul Crystal, Gri Machine şi noul Gri Polimetalizat.

Design interior şi dotări

Interiorul împrumută idei din arhitectura tradiţională japoneză prin conceptul Ma, care defineşte spaţiul liber. Designul habitaclului combină un spaţiu compact pentru şofer cu o zonă aerisită pentru pasagerul din faţă. Bordul din dreptul şoferului este simetric şi toate indicatoarele sunt orientate spre acesta, pentru o vizibilitate optimă. Întregul ansamblu este dublat de un strat superior, în formă de aripă, care traversează bordul dintr-o parte în alta, îmbrăcat în materiale moi, cu cusături şi accente metalice pentru un plus de eleganţă.

Consola centrală prezintă o tehnologie de turnare în straturi, ceea ce creează un joc de lumini pe suprafaţa acesteia, în jurul schimbătorului de viteze şi al butoanelor de comandă pentru centrul de infotainment. Doritorii vor putea alege dintre două teme de culoare, una cu nuanţe de maro, rafinată şi elegantă, şi una cu accente de albastru, mai îndrăzneaţă. În varianta cu nuanţe maro, interiorul poate fi comandat combinat cu piele albă sau neagră, iar în cazul celei cu albastru, interiorul va fi textil, colorat cu gri sau negru.

Spaţiul interior este generos, atât longitudinal, cât şi transversal, modelul, deşi compact la exterior, oferind şi un portbagaj care să satisfacă exigenţe crescute, cu 430 litri. Aşa cum obişnuieşte Mazda, a existat o atenţie sporită pentru ergonomie. Astfel, maneta schimbătorului de viteze este poziţionată sus şi foarte în faţă, ceea ce creează suficient loc pentru a acţiona cu uşurinţă centrul de comandă şi butoanele din jurul său.

SUV-ul preia noul display central color de 8,8 inch, controlabil cu ajutorul comenzilor de pe volan sau al centrului de comandă HMI de pe consola centrală. Totodată, modelul este echipat standard cu proiecţie laser pe parbriz. Toate dispozitivele, indiferent de tipul de acţionare prevăzut, rotire, apăsare, ridicare sau tragere, au fost gândite pentru o senzaţie cât mai plăcută la atingere. Similar noii Mazda3, şi cel mai nou SUV Mazda vine echipat în mod standard cu un pachet extins de dotări.

Scaunele de generaţie nouă sunt realizate să susţină curbura naturală a coloanei, ajutând şoferul să-şi echilibreze în mod natural capul. Totodată, la nivelul spătarului a fost adăugat un suport similar celui lombar, pentru partea superioară, cu scopul reducerii oboselii la drum lung.

Sistemul Mazda Connect actualizat este mai rapid, permite accesul uşor la dispozitivele conectabile şi oferă inclusiv opţiunea redării clipurilor video de pe memorie USB externă pe ecranul central. Mazda CX-30 asigură în echiparea standard conectivitate Apple CarPlay şi Android Auto şi sistem de navigaţie. Iubitorii muzicii au la dispoziţie două variante de sistem audio, unul standard cu opt difuzoare şi unul evoluat de douăsprezece difuzoare, realizat în colaborare cu Bose. Sistemul de bază, denumit Mazda Harmonic Acoustics, este preluat de la Mazda3 şi reprezintă rezultatul cercetării Mazda în materie de poziţionare şi materiale ale difuzoarelor pentru o audiţie ideală.

Dinamică şi motorizări

Noua Mazda CX-30 include toate tehnologiile de ultimă generaţie Mazda. Printre acestea se numără sistemul de tracţiune integrală i-activ AWD evoluat, care monitorizează aderenţa celor patru roţi în timp real şi asigură o stabilitate şi mai bună în orice moment şi noua versiune a tehnologiei G-Vectoring Control Plus pentru a controla distribuţia cuplului între cele două punţi.

În ceea ce priveşte motorizările, noul SUV compact poate fi echipat cu revoluţionarul Skyactiv-X pe benzină, care funcţionează dual cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie, şi cu versiunile actualizate ale Skyactiv-G şi Skyactiv-D. Skyactiv-X livrează 180 CP şi îmbină avantajele motoarelor clasice pe benzină şi diesel, cu accent pe economie de combustibil şi eficienţă, dar gata să răspundă nevoii de putere în funcţie de situaţie. Răspunsul motorului este rapid şi liniar. Skyactiv-G oferă 122 CP şi un consum combinat situat între 4,5 şi 7,3 l/100 km (standard WLTP), în funcţie de configuraţie, în timp ce Skyactiv-D, motorul diesel oferit de Mazda, înregistrează un consum combinat între 4,1 şi 5,6 l/100 km. Toate celei trei motorizări pot fi comandate în combinaţie cu transmisii manuale sau automate cu 6 rapoarte. Totodată, Skyactiv-G prezintă sistemul specific Mazda de dezactivare a cilindrilor şi va fi asistat de un sistem nou Mazda M Hybrid care captează energia rezultată din frânare, o stochează într-o baterie şi apoi alimentează diferiţi consumatori în momentul accelerării.

Siguranţă

Noua Mazda CX-30 va putea fi echipată cu toate sistemele avansate de siguranţă ale mărcii, cum este FCTA (Front Cross Traffic Alert) care foloseşte radare instalate pe lateralele maşinii pentru a detecta vehicule care se apropie din unghiurile moarte în intersecţii în T şi avertizează şoferul. Un alt sistem monitorizează şoferul prin intermediul unei camere şi a unui LED cu infraroşu instalate în lateralele ecranului central, analizând mişcările ochilor şi fizionomia pentru a determina nivelul de oboseală şi de atenţie şi avertizându-l sonor dacă este nevoie. Totodată, sistemul funcţionează în tandem cu asistentul inteligent de frânare şi scurtează timpul de atenţionare la frânare. Un al treilea sistem care contribuie la creşterea nivelului de siguranţă a noii Mazda CX-30 este Cruising & Traffic Support care asistă accelerarea, frânarea şi direcţia în ambuteiaje pe autostradă pentru a menţine o distanţă corespunzătoare faţă de vehiculul din faţă. Totodată, opţional, model poate fi echipat cu cameră perimetrală 360°. Cei aflaţi la volanul noului SUV vor avea la dispoziţie standard sistemul de cruise control adaptiv, asistentul la depăşirea liniei de delimitare a benzii de rulare sau fază lungă adaptivă.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, pe lângă componentele şi structurile noii arhitecturi a caroseriei, noua Mazda CX-30 vine echipată cu airbag pentru genunchi, care elimină deplasarea în faţă a corpului şoferului în cazul unei coliziuni şi reduce efectele acesteia asupra şoferului prin diminuarea sarcinii care trebuie susţinută de centura de siguranţă. De asemenea, capota şi bara frontală au structuri noi, care permit absorbţia mai uşoară a energiei la impactul cu un pieton.

Comments are closed.