Ploaie torentiala andaluza la testul cu Noul Dacia Logan

Galerie foto

Creat să-ți întreacă mereu așteptările

* previziunile meteorologilor s-au adeverit din plin ieri dimineață, ploaia însoțind în permanență testul cu Noul Dacia Logan * varianta pusă la dispoziție era dotată cu motorul turbo pe benzină 0.9 TCe, ce dezvoltă 90 CP, cel disponibil și cu o zi în urmă, pe Noul Dacia Sandero

Dacă joi după-amiază vremea chiar n-a ținut cont de opțiunea meteorologilor, iar testul cu Noul Dacia Sandero s-a desfășurat în întregime pe carosabil uscat, ploaia s-a dezlănțuit încă de la primele ore ale zilei de ieri. Dimineața era programat testul cu Noul Dacia Logan, cea mai așteptată mașină de către români. Erau programate două variante de traseu, una lungă și una scurtă, însă vremea complet nefavorabilă a determinat organizatorii să renunțe la cea lungă. Puteam însă compensa cu două „scurte”, așa că am și pornit la drum. Primele puse la treabă au fost ștergătoarele, cele pe care la Noul Logan le așteptam să rupă orice legătură cu vechea Dacia. În mare măsură a și reușit, chiar dacă tot ar fi putut arăta mai bine. Important rămâne însă să șteargă repede și bine, atribuții pe care le-a îndeplinit fără crâcnire. Practic asta și urmărește Dacia în continuare: să ofere tot ce clientul are absolută nevoie, mereu mai mult și mai bun, fără a apela la gadget-uri inutile.

Având vizibilitatea asigurată de ștergătoare, am început să parcurg itinerariul stabilit pe drumuri cam ca pe la noi. Ploaia căzută și-a făcut din plin simțită prezența pe carosabil, canalele de colectare a apei nefăcând față, așa că au apărut din loc în loc grupuri de pietre și ramuri de măslin, sudul Spaniei fiind plin de astfel de plantații. Apa fugea cu repeziciune la vale de pe solul argilos, însă noul Logan nu putea fi deloc impresionat. Prima „buclă”, cum era numit traseul, am parcurs-o destul de liniștit. Ca și pe Sandero, indicatorul de pe cadranul turometrului te sfătuia când să schimbi vitezele pentru un condus economic, și m-am hotărât să apăs și butonul ECO. Făcusem asta și cu o zi în urmă, cu Noul Sandero, dar de data asta l-am lăsat kilometri buni în funcțiune. Imediat, apăsarea pedalei de accelerație nu mai are un efect atât de rapid asupra creșterii vitezei. Reacționează mai lent, iar consumul va fi substanțial îmbunătățit. Pentru prima oară am văzut că indicatorul de care aminteam anterior m-a pus să retrogradez într-o treaptă inferioară, iar mașinii îi convenea de minune să ruleze la 90 km/h în treapta a cincea. Mulți dintre clienți cred că vor sta mult timp cu butonul ECO activat, dar eu în cea de-a doua „buclă” nu l-am mai folosit deloc.

Am mers însă mai mult în viteza a treia. Peste 6.000 ture alimentarea este tăiată, dar Noul Logan are o ținută de drum și mai bună decât precedenta generație. De cum faci o comparație dintre cum arată cele două modele devine limpede că Noul Logan a făcut un mare pas înainte. Este altă mașină, iar trenul de rulare îți facilitează o deplasare confortabilă. Eu însă am vrut și mai mult și am tras un pic de ea. Mi-a răspuns de fiecare dată repede și la obiect la comenzi. Direcția nu m-a trădat, suspensia mi-a fost aliat de nădejde, așa că am intrat în curbe strânse cu viteze din ce în ce mai mari. Carosabilul ud nu m-a încurcat deloc, dar am avut ceva mai multă grijă când ajungeam pe porțiuni cu lut adus de ape, zonele fiind mai alunecoase. Frâna a reacționat prompt chiar și în astfel de condiții, iar propulsorul, deși mic la 0,9 litri, era viguros și suna atât de sportiv încât pe alocuri indicatorul responsabil de condusul economic renunța să mă mai sfătuiască atunci când vedea că nu este deloc băgat în seamă.

Practic, Noul Logan va continua să-și mulțumească viitorii proprietari, ba chiar să le ofere din ce în ce mai mult. Doar privind planșa de bord și constați imediat că îți place ce vezi. Cei care vor avea de comentat legat de calitatea materialelor pot ști de pe acum că și ea a crescut, că și finisările sunt mult mai bune, dar mai ales să consulte lista cu prețurile care pornesc de la 6.690 euro (TVA inclusă) pentru o mașină care a ajuns la 4,35 metri lungime, oferă spațiu real pentru cinci adulți, un portbagaj ce depășește 500 litri, și care, pe deasupra, arată din ce în ce mai bine, este din ce în ce mai confortabilă și mai plăcută la condus. Și încă n-am amintit nimic de MEDIA NAV, o soluție multimedia și de navigație cu ecran de 7 inch, sau de limitatorul de viteză, dar mai sunt și multe alte facilități pe care Noul Logan le pune în primul rând la dispoziția românilor începând de săptămâna viitoare, când mașina va fi lansată și în România.

Comments are closed.