O extraordinara experienta cu noul Mercedes-Benz Clasa E

Galerie foto

Clasa E a devenit mai tangibila
"In timpul acestui test de anduranta, dintr un total de mai mult de 500.000 kilometri, motoarele 33 E 320 CDI si trei E 320 BLUETEC au demonstrat impresionantul potential al Diesel-urilor noastre high tech. Acestea au demonstrat ca placerea de a conduce, economia mare de combustibil si compatibilitatea cu mediul inconjurator nu sint mutual exclusive", a spus dr. Dieter Zetsche, presedintele consiliului de management al DaimlerChrysler AG, responsabil pentru Grupul de Masini Mercedes. "In acelasi timp, distanta lunga parcursa de la Paris la Beijing a facut calitatile noii generatii Clasa E mai tangibile. Clasa E s a ridicat la inaltimea tuturor promisiunilor pe care le am facut initial participantilor si clientilor nostri", a adaugat el. Marele finis al cursei a avut loc la istorica Poarta Yongding din Beijing, punctul sudic de acces al "Axei Sfinte" din Orasul Interzis.

In timpul celor cinci runde a "Experientei E Class", mai mult de 360 de soferi din 35 de tari au stat in spatele volanelor din sedanurile Diesel. In doar 25 de zile de condus, acestia au trecut prin noua tari sub conditii partial extreme, cum ar fi zapada si gheata, dar si drumuri neasfaltate. Distanta medie de condus zilnica a fost de circa 560 kilometri. Impreuna cu 24 de vehicule escorta, care au fost masini de la Clasa G, apartinind echipajului Mercedes Benz, si camioane tehnice la statia de service Diesel mobila, anturajul maratonului a acoperit o distanta totala de circa 840.000 kilometri. Asta inseamna de 21 de ori inconjurul Pamintului pe la Ecuator.

Cinci runde din Europa in Asia
Dupa startul dat in umbra Turnului Eiffel pe 21 octombrie, ruta echipei "E Class Experience" a pornit initial prin Franta, Germania, Polonia si Tarile Baltice spre St.Petersburg, unde prima schimbare a soferilor a fost facuta dupa sapte zile. In acest caz, ruta a urmat calea legendara trasata de prima cursa de automobile transcontinentala care a avut loc acum 99 de ani, care a venit insa din directia opusa, de la Beijing la Paris si a facut istorie in automobilism.
Cel de al doilea grup a condus masinile E Class prin Rusia si peste Uralii acoperiti cu zapada spre Yekaterinburg, in timp ce al treilea grup a condus prin stepele calduroase, de vara intirziata, ale Kazakhstanului spre Almaty. Cel mai inalt punct al acestei runde de circa 2.500 km a fost popasul peste noapte impreuna cu familiile invitate cazace in micul orasel Balchasch -  organizat de catre primarul local.

In multe locuri convoiul a fost spontan inconjurat si intimpinat cu bucurie de catre populatia locala care a apreciat designul izbitor si neobisnuit, toate masinile participante din Clasa E fiind decorate cu steagurile natiunilor participante.

Prin Desertul Taklamakan, pe Drumul Matasii
Maratonul Diesel a trecut din Kazakhstan in tara de destinatie, China, ultima dintre cele opt treceri de frontiera de a lungul rutei. Schimbarea finala de grupuri a avut loc in Lanzhou pe Riul Galben, dupa parcurgerea Desertului Tak Lamakan si conducerea a circa 1.000 km pe legendarul Drum al Matasii. De aici, ultimii 1.700 kilometri ne au condus inspre sudul Desertului Gobi si prin stepele de iarba ale Mongoliei. In ultima noapte, echipele de la "E Class Experience" au poposit in Badaling, la Zidul Chinezesc.

Cifre record de consum: 5,5 litri/100 km si 5.300 de banane
Echipa "eBay" din masina cu numarul 3 a cistigat concursul de economie de combustibil pe intreaga distanta cu un consum de doar 7,19 l/100 km. Gratie stilului de condus economic, echipa "German Taxi" a avut nevoie de doar 5,5 litri de motorina la fiecare 100 kilometri pe drumul lung de 616 kilometri de la Lanzhou la Wuhai. Cifrele sint in mod special remarcabile pentru ca toate masinile participante sint din productia standard din Clasa E, cu 224 CP. Si: sedanurile de lux n au avut o viata usoara. Au fost incarcate la maxim cu pina la trei pasageri si numeroase bagaje. Din cauza conditiilor proaste ale drumurilor si a vremii neprielnice, conditii anticipate de la inceput, toate masinile au fost echipate cu cauciucuri de iarna si o suspensie care a fost marita cu cinci centimetri.

Cu un consum mediu total de 8,32 l/100 km, pentru toate cele 36 de vehicule, tinta de a demonstra eficienta superioara a motoarelor Diesel a fost clar atinsa atit la rundele individuale, cit si pe intreaga distanta parcursa. In total, flota de 36 de vehicule a consumat circa 40.530 litri de motorina cu un continut scazut de sulf. Ceea ce a insemnat 20 la suta sau cu 10.000 de litri mai putin decit s a estimat initial. 18 masini participante cu tractiune pe spate au consumat doar 8.01 l/100 km, in timp ce 18 modele 4MATIC cu tractiune integrala au atins o medie ceva mai ridicata, de 8.53 l/100 km.

Cei 360 de participanti si echipa de suport de 40 de persoane au avut un consum relativ mai mare: suplimentar la micul dejun si cina, intre Paris si Beijing acestia au consumat circa 8.200 de sandvisuri, 5.300 de banane, 4.000 de batoane de ciocolata si 9.600 de sticle de apa minerala. Toti participantii au rezistat solicitarilor maratonului -  in afara supararilor la stomac ocazionale -  intr o conditie de sanatate buna, care din fericire nu i a dat mai deloc de lucru echipei de doua persoane de medici pe parcursul intregului tur.

Cinci indoituri de aripa, dar nici o retragere
Cele 36 de sedanuri Diesel ale participantilor si noua masini E 320 CDI ale echipajului s au dovedit a fi sigure si fiabile pe intreaga distanta parcursa de 640.000 de kilometri. In ciuda conditiilor de drum si trafic partial extreme nu au fost accidente serioase si doar cinci indoituri de aripa s au petrecut in trafic. Datorita acestui lucru, toate masinile care au pornit la Paris au ajuns la destinatia finala in Beijing. Piesele de rezerva necesare pentru intregul drum au constat in doar trei bare de protectie, doua aripi, o janta de aliaj, patru parbrize si un far spate. In plus, la lista s au mai adaugat 12 becuri, un alternator si 20 de cauciucuri care au fost schimbate cu viteza luminii de catre echipa de service Michelin. Altfel, echipajul tehnic nu a avut vreun incident special de raportat, in afara de doua cifre la statistici: un consum total de ulei de motor de doar 8 litri si 110 litri de lichid de spalat parbrizul.

Logistica de amploare in spatele scenei
Succesul maratonului Diesel a depins de logistica de amploare. Ca parte a acestor pregatiri, aproape 5.000 de camere de hotel din 27 de orase au trebuit rezervate in avans, sute de vize au trebuit obtinute, zboruri rezervate si materiale transportate in cele mai izolate zone din Rusia, Kazakhstan si China. Chiar si combustibilul Diesel pentru flota a fost distribuit in avans de a lungul statiilor din calea rutei. Diesel-ul cu o concentratie redusa de sulf necesar motoarelor moderne nu este disponibil la mai mult de 10.000 de kilometri de ruta. 110.000 litri de "super Diesel" au fost alocati in ratii zilnice si trimis in containere de a lungul calatoriei. Combustibilul pentru Rusia a fost importat din Finlanda din cauza procedurilor mai simple, in timp ce pentru Kazakhstan a traversat Polonia si Belarus. Containerele pentru China au fost initial transportate cu vaporul la Shanghai, de unde au fost luate cu camioanele la statiile intermediare pe o distanta de 5.000 kilometri.

Cele mai "curate" motoare Diesel din lume
Flota de masini ce a pornit de la Paris pe 21 octombrie a cuprins 36 de modele de serie din clasa E cu motoare Diesel "curate", din care jumatate au fost echipate cu tractiune integrala 4MATIC. Suplimentar la 33 E 320 CDI, trei masini E Class cu BLUETEC au intrat pe teren. Aceasta noua tehnologie transforma sedanurile Mercedes Benz in cele mai "curate" Diesel-uri din lume. Motorul E 320 BLUETEC este primul si singurul Diesel din lume care poate sa respecte standardul de emisie american "BIN 8", in mod special respectind emisiile de oxid de nitrogen. Motorul E 320 BLUETEC va fi initial oferit in SUA (in 45 state) si Canada si consuma cu pina la 30 la suta mai putin combustibil decit alte vehicule comparabile cu motoare pe benzina din America de Nord. Gratie faptului ca poate parcurge pina la 1.200 de kilometri cu doar un rezervor plin, este masina ideala pentru un maraton cum ar fi Paris Beijing, lucru de care soferii se pot convinge personal.

O calatorie cu taxiul de 40.000 de euro
Cele mai neobisnuite vehicule din flota au fost doua taxiuri din Clasa E care au acompaniat convoiul pe toata distanta parcursa. In acest caz, comparatiile au aratat clar diferente de cost enorme. Costul calatoriei din taxiul german a ajuns la 16.050 euro la finalul celei de a patra runde dupa doar 12.000 kilometri. Calatoria din taxiul parizian a fost mult mai scumpa: in punctul acela, aparatul arata deja mindra suma de 34.090 euro. La sosirea la Beijing, totalul a ajuns la aproape 40.00 de euro.

Comments are closed.