Noutățile prezentate de Hyundai la IAA Mobility 2021

• Hyundai prezintă viziunea în ceea ce privește viitorul mobilității la IAA Mobility; ediția de anul acesta se desfășoară în perioada 6 - 12 septembrie;

• Obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii până în anul 2045;

• Abordarea holistică a producătorului urmărește trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de nouă generație și investițiile în solutii și tehnologii ecologice;

• Hyundai va înceta să comercializeze motoare cu ardere internă în Europa, începând cu anul 2035;

• Cu această ocazie, vizitatorii și participanții din mediul online vor avea ocazia de a descoperi prototipul care prefigurează viitorul model BEV al gamei, dar și un robotaxi electric.

„Combaterea schimbărilor climatice reprezintă o provocare incontestabilă, care are nevoie de implicarea tuturor. Până în anul 2045, obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pentru produsele și operațiunile globale, precum și de a investi în solutii ecologice pentru un viitor sustenabil”, a declarat Jaehoon Chang, CEO-ul Hyundai Motor Company.

Noutățile Hyundai vor fi prezentate în Complexul Expozițional din München – sala A1. De asemenea, prin intermediul serviciului Hyundai Blue Lane, vizitatorii pot ajunge în celelalte locații ale evenimentului, unde vor avea ocazia de a testa noile autovehicule electrificate ale mărcii, inclusiv IONIQ 5, NEXO, KONA Electric și autobuzul Elec City Fuel Cell. Cele mai importante momente vor putea fi urmărite și în format digital, accesând canalul de YouTube al mărcii Hyundai.

„Cu o locație nouă și cu un format hibrid (evenimente online, dar și la fața locului), IAA 2021 este foarte diferit de edițiile anterioare. Ne bucurăm că marca Hyundai participă din nou în calitate de expozant”, a declarat Michael Cole, CEO-ul Hyundai Motor Europe. „Suntem încântați să împărtășim noua viziune a companiei. Cu această ocazie, ne prezentăm direcția pentru un viitor fără emisii de carbon”, a completat el.

Strategia Hyundai

Obiectivul Hyundai este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2040 față de nivelul anului 2019. De asemenea, până în 2045, producătorul se angajează să ajungă la zero emisii pentru produsele și operațiunile globale. Strategia companiei are la bază trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de nouă generație și investițiile în solutii și tehnologii ecologice.

Pilonul I: mobilitatea eco

De la prezentarea primului model electric în 1991, Hyundai a realizat progrese pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, consolidând poziția de lider în domeniul mobilității eco. Obiectivul producătorului pentru următorii ani este de a crește treptat cota de vânzări a vehiculelor cu emisii zero (ZEV). Până în 2030, Hyundai își propune să asigure 30% din vânzările sale globale de vehicule prin intermediul modelelor ZEV, urmând ca până în 2040, vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celulă de combustibil (FCEV) să reprezinte 80% din vânzările totale. În funcție de regiune, Hyundai intenționează să ofere numai vehicule ZEV în Europa, începând cu 2035. Până în 2040, Hyundai va elimina treptat toate vehiculele care utilizează combustibili fosili de pe piețele importante, susținând tranziția către o mobilitate curată.

Autovehicule electrice cu baterii (BEV)

În august 2020, Hyundai a lansat noul brand IONIQ dedicat autovehiculelor electrice. Ulterior, a fost prezentată platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) dedicată autovehiculelor electrice. IONIQ 5, lansat în februarie 2021, este primul autovehicul electric al mărcii construit pe platforma E-GMP. Următorul va fi IONIQ 6, inspirat din modelul concept Prophecy EV care va fi expus la IAA 2021.

Autovehicule Fuel Cell Electric (FCEV)

Hyundai investește de peste 20 de ani în dezvoltarea tehnologiei fuel cell. ix35 a fost primul FCEV produs în serie la nivel global în 2013, urmat de NEXO, primul SUV fuel cell, lansat în 2018. Anul trecut, compania a livrat pentru clienții din Elveția XCIENT Fuel Cell, primul camion electric produs în serie la nivel global. Recent, Hyundai a prezentat la München autobuzul Elec City Fuel Cell, care se află acum în etapa de testare în Europa.

La IAA 2021 va fi dezvăluită viitoarea direcție FCEV dedicată pasagerilor. În 2023, Hyundai va introduce următorul model NEXO și un model MPV pe bază de hidrogen. Obiectivul producătorului este de a lansa – după anul 2025 – și un SUV fuel cell de mari dimensiuni. Hyundai va utiliza, de asemenea, propriile sisteme de propulsie bazate pe celulă de combustibil pentru toate tipurile de flote de mobilitate, precum și pentru domenii conexe.

Pilonul II: noua generație de platforme

Hyundai a făcut investiții importante în domeniul platformelor de transport de nouă generație. Printre acestea se numără un set inovator de opțiuni de mobilitate, cum ar fi UAM și vehiculele autonome, pentru a oferi o mai mare libertate de mobilitate fără emisii de carbon.

Robotaxi bazat pe IONIQ 5

Hyundai dezvăluie un model robotaxi – un autovehicul autonom de nivelul 4 (conform clasificarii SAE), care are la bază IONIQ 5. Dezvoltarea a fost realizată în colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonomă. Designul modelului reflectă tehnologia inovatoare autonomă. Modelul va avea o interfață orientată către utilizator, pentru a permite pasagerilor să interacționeze în mod intuitiv cu autovehiculul pe parcursul călătoriei. Transportul public de pasageri cu robotul IONIQ 5 va debuta în 2023, în momentul în care va fi lansat serviciul complet autonom.

Urban Air Mobility (UAM)

La CES 2020, Hyundai a introdus conceptul S-A1, care are la bază tehnologia UAM și este dezvoltat luând în considerare patru principii: soluții sigure, facile, accesibile și centrate pe pasageri. Obiectivul Hyundai este de a lansa în 2028 un model UAM complet electric, optimizat pentru operațiuni intraurbane. Compania își propune ca în anul 2030 să ofere soluții pentru mobilitatea aeriană regională, care conectează orașele adiacente.

Pilonul III: energie verde

Strategia Hyundai se extinde dincolo de tranziția către vehiculele electrice cu emisii zero (ZEV). Obiectivul producătorului este de a oferi soluții ecologice – nu numai utilizarea energiei regenerabile pentru instalațiile de producție ale companiei, ci și efectuarea de investiții pe termen lung în tehnologii viitoare, cum ar fi hidrogenul verde bazat pe energie regenerabilă, Vehicle-to-grid (V2G) și sistemul Second Life Battery Energy Storage (SLBESS).

Hidrogen verde

Se așteaptă ca hidrogenul verde, obținut din electroliza apei generate de surse de energie cu emisii reduse de carbon, să contribuie la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2. Hyundai a investit în startup-uri globale, precum H2Pro, pentru a coopera în domeniul hidrogenului verde. În plus, planul Hyundai este de a dezvolta infrastructuri pentru hidrogen ecologic în țări cu sprijin guvernamental puternic și cu surse abundente de energie regenerabilă.

Reducerea emisiilor de carbon

Hyundai desfășoară o serie de activități pentru a reduce cantitatea de emisii de carbon și alte gaze cu efect de seră, produse prin procesele sale de fabricație. Aceste acțiuni includ continuarea activităților companiei de reducere a energiei prin utilizarea în cadrul fabricilor Hyundai a surselor regenerabile, cum ar fi energia fotovoltaică. În luna iulie, Hyundai a cooperat cu alți afiliați ai grupului pentru a se alătura inițiativei globale Climate Group’s RE100, orientată către energia regenerabilă 100%. Conform angajamentului, uzina Hyundai din Cehia va fi prima fabrică a companiei care va efectua în 2022 tranziția de la consumul de energie electrică la energia regenerabilă. Planul Hyundai este ca, până în anul 2045, toate operațiunile globale să fie alimentate numai cu energie regenerabilă.

Vehicle-to-grid (V2G)

V2G este cea mai recentă tehnologie prin intermediul căreia energia va fi transferată de la bateria unui autovehicul electric înapoi la rețeaua electrică. De asemenea, permite o gestionare eficientă a cererii de energie, în special în timpul orelor de vârf, eliminând astfel dependența de combustibilii fosili. În prezent, Hyundai desfășoară mai multe programe pilot V2G, cu scopul de a implementa această funcție pe viitoarele modele BEV ale gamei.

Second Life Battery Energy Storage (SLBESS)

Obiectivul Hyundai este de a transforma bateriile uzate în sisteme de stocare a energiei. În acest sens, producătorul colaborează în prezent cu diverși parteneri locali pentru a derula proiecte pilot pentru reutilizarea comercială a bateriilor EV. De asemenea, compania a programat pentru anul viitor testarea aplicației SLBESS de mici dimensiuni în Germania.

„IAA Mobility reprezintă ocazia perfectă pentru a dezvălui viziunea noastră globală. Hyundai își păstrează poziția în procesul de eliminare a emisiilor și va avea în continuare inițiative pentru dezvoltarea de soluții holistice”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer - Hyundai Motor Company.

„În calitate de furnizor de soluții inteligente de mobilitate, Hyundai aspiră, de asemenea, să ofere soluții energetice pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, dar și pentru societate în general. Schimbările climatice pot fi combătute doar printr-un efort comun. Ne vom strădui să facem mai mult pentru mediu prin intermediul proiectelor de sustenabilitate dezvoltate în lunile următoare. Invităm pe toată lumea să ni se alăture în călătoria noastră către un viitor mai curat”, a adăugat Schemera.



Comments are closed.