Noul Volkswagen T-Roc – O adevărată piatră de hotar

Ca parte a celei mai mari ofensive a modelelor din istoria sa, Volkswagen îşi extinde gama de modele prin adăugarea unui crossover de clasă compactă: T-Roc. Noul crossover de la Volkswagen aduce un nou impuls clasei SUV compacte. Acesta oferă personalizare maximă, digitalizare inovatoare, conectivitate perfectă, sisteme de asistenţă pentru conducători auto de vârf, motoare dinamice şi, mai presus de toate, un design modern şi expresiv. O maşină care se comportă la fel de bine în oraş sau pe un teren accidentat.

Dr. Herbert Diess, preşedintele Consiliului de Administraţie al mărcii Volkswagen, a declarat la premiera mondială din Italia: „T-Roc stabileşte un nou punct de referinţă în segmentul SUV ce se află în plină expansiune. Având la bază funcţionalitatea, manevrarea dinamică şi tehnologia, T-Roc include toate calităţile bune ale Volkswagen. Acesta marchează o piatră de hotar în ofensiva SUV-ului nostru”.

Piaţa SUV este în plină expansiune - în special în segmentul compact. Experţii
estimează că segmentul aproape se va dubla în mărime în următorul deceniu. Din acest motiv, Volkswagen aduce un alt model atrăgător în spaţiul SUV compact, sub Tiguan: T-Roc. Cu pachetul său de caracteristici, acesta stabileşte repere noi şi este la fel de atrăgător pentru clienţii de toate vârstele, de la tineri singuri şi până la familii fără copii. Cu designul său sportiv modern, acesta reprezintă un nou stil emotiv Volkswagen şi stabileşte astfel un nou curs în gama de modele.

Dimensiuni extraordinare, sportiv din exterior, funcţionalitate mare din interior - acesta este noul T-Roc. Opţiunea cu tracţiunea pe faţă sau cu tracţiune integrală combină aplombul unui SUV cu agilitatea unui model compact sportiv. Şi într-adevăr defineşte segmentul - în moduri diferite în funcţie de specificaţii şi mai presus de toate combinaţiile de culori. Deoarece T-Roc este primul SUV Volkswagen care va fi disponibil de comandat în vopsea cu două tonuri, cu secţiunea de acoperire într-un contrast vizual (inclusiv stâlpii A şi acoperirile oglinzilor exterioare).

Numeroase elemente de design definesc noul stil de cinci locuri: în faţă este o unitate extinsă a grilajului radiatorului cu faruri duble integrate şi lumini repoziţionate, care face T-Roc inconfundabil chiar şi pe timp de noapte. Liniile siluetei alungite sunt pe de altă parte caracterizate de un element de crom deosebit de izbitor care rulează de la stâlpii A de-a lungul întregii linii laterale a acoperişului până în stâlpul C şi care aminteşte de forma unui coupé. Aspectul off-road este îmbunătăţit de partea rotundă, din plastic întunecat, care protejează caroseria în jurul arcurilor roţilor şi pragurile laterale, precum şi partea frontală şi din spate a vehiculului.

Interiorul a fost adaptat designului exterior. Acesta are un tratament modern şi un simţ al suprafeţelor robuste ale SUV-ului. Schimbarea interactivă dintre Active Info Display şi sistemul specific de info-divertisment creează o cabină nouă, digitală şi interactivă. Prin intermediul smartphone-ului şi al reţelei pentru maşină Volkswagen este posibil să se utilizeze un spectru larg de servicii şi aplicaţii online şi să se integreze biblioteca telefonică şi/sau media. O altă caracteristică oferită de Volkswagen în noul T-Roc este „Serviciul de securitate şi service” (inclusiv serviciul de urgenţă, notificarea automată a accidentelor şi asistenţa rutieră).

Noul T-Roc este poziţionat în segmentul de sub Tiguan şi, la fel ca acesta şi Atlas/Teramont, se bazează pe matricea transversală modulară (MQB). Dacă toate cele cinci locuri sunt ocupate, atunci spaţiul pentru bagaje atunci când este încărcat până la marginea superioară a spătarului scaunelor din spate este de 445 litri. Locurile din spate pot fi de asemenea pliate într-o împărţire de 60/40, producând o capacitate de bagaje de până la 1.290 de litri. Cu greu oricare alt SUV din această clasă poate oferi un pachet atât de spaţios.

Chiar şi versiunea de bază „T-Roc” prezintă sisteme de înaltă tehnologie, cum ar fi monitorizarea zonei de asistenţă faţă cu sistemul de frânare de urgenţă pentru deplasarea în zona urbană şi monitorizarea pietonilor, sistemul automat de frânare post-coliziune şi sistemul de asistare Lane Assist. De asemenea, o parte din specificaţiile de bază sunt detalii cum ar fi aerul condiţionat, sistemul de info-divertisment Color Composition, clusterul LED-urilor de lumină din spate, protecţia vizuală a caroseriei (negru) şi luminile de zi cu LED-uri din bara de protecţie.

Volkswagen va oferi noul crossover bazat pe versiunea specificaţiei „T-Roc”. În plus, în paralel sunt disponibile două linii superioare, „Sport” şi „Stil”, pentru o personalizare maximă a T-Roc. În timp ce stilul T-Roc se caracterizează prin caracteristici exclusive, cum ar fi panourile decorative ale interiorului disponibile într-o varietate de patru culori, punctul forte în cazul modelului T-Roc „Sport” se bazează pe caracteristici sportive cum ar fi locurile de confort sportiv standard.

În segmentul său de piaţă, T-Roc se află într-o singură ligă în ceea ce priveşte sistemele sale de asistenţă pentru şoferi. Caracteristicile standard ale tuturor vehiculelor T-Roc includ: Sistemul automat de frânare post-coliziune, Sistemul de asistare a benzii active şi sistemul de asistenţă faţă, cu monitorizarea pietonilor şi frânare urbană de urgenţă. SUV-ul poate fi opţional configurat cu încă zece sisteme de asistenţă pentru şoferi. Acestea includ controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), camera de mers înapoi cu vedere în spate, banda de schimbare a benzii de rulare inclusiv alertă de trafic din spate, monitor cu spot orbitor, sistem de asistare a benzii de rulare, sistem de asistare a parcării, inclusiv funcţia de frânare de manevră, asistenţă în caz de blocare a traficului şi asistenţă de urgenţă. T-Roc poate fi adaptat la preferinţele personale ale şoferului printr-o gamă de sisteme de asistenţă suplimentare, care este excepţional de mare pentru această clasă de vehicule. Pe lângă controlul adaptiv al şasiului DCC şi direcţia progresivă, acestea includ funcţionarea electrică a trapei din spate şi sistemul de pornire fără acces cu cheie.

La fel ca Tiguanul mai mare, noul T-Roc este oferit şi cu motoare eficiente cu turbocompresoare: trei motoare pe benzină (TSI) şi trei motoare pe motorină (TDI). Acestea sunt oferite parţial cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală, parţial cu tracţiune faţă, transmisie 4x 4 cu tracţiune integrală (inclusiv 4Motion Active Control ca standard) şi cutie de viteze duală (DSG cu 7 trepte).

Comments are closed.