Noul Suzuki Swift – Şi mai agil şi plăcut de condus

Noul Suzuki Swift vine cu un stil complet nou şi beneficiază de o caroserie ultra-uşoară pentru performanţe superioare, precum şi tehnologii de siguranţă avansate. Rezultatul este un design exterior european, completat de un interior cu un caracter sportiv şi funcţional, un model agil şi uşor de condus, ce oferă siguranţă la volan.

Preţul de pornire pentru noul Swift este de 10.350 euro (TVA inclusă) pentru versiunea Cool, cu un motor de 1,2 litri (90 CP), 2WD şi cutie manuală cu 5 trepte. Începând cu nivelul de echipare Passion, noul Swift este disponibil cu ambele motorizări pe benzină  (1,0 l Boosterjet - 112 CP şi 1,2 l - 90 CP) şi cu sistemul de tracţiune integrală ALLGRIP.

Pe nivelul de echipare Spirit, noul Suzuki Swift poate fi comandat fie cu cutie manuală cu 5 trepte, CVT sau automată în 6 trepte, dar şi cu sistemul tip mild hybrid SHVS.

Design inovator

Printre elementele de design care au suferit transformări se numără liniile bine conturate, montanţii A ascunşi şi farurile faţă-spate verticale. Pentru a crea mai multă emoţie şi a oferi senzaţia de forţă şi stabilitate, caroseria este mai scurtă, mai joasă şi mai lată, în timp ce grila frontală largă şi agresivă împreună cu liniile pline de caracter ale aripilor exprimă putere.

Impresia de centru de greutate coborât este întreţinută şi de montanţii ascunşi care creează impresia unui plafon plutitor. Mânerele portierelor spate, plasate în montanţi, adaugă stil şi un aer sportiv modelului, în timp ce blocurile optice spate dotate cu LED îi conferă un aspect high-tech.

Alte elemente ce pun în valoare designul exterior sunt: faruri cu LED cu rame elegante şi lumini de poziţie cu LED ce întăresc impresia de tehnologie avansată, faruri spate cu ghidaj luminos şi lentile interioare, precum şi stopuri cu LED, lumini de însoţire la părăsirea vehiculului care au şi funcţia de ghidare către vehicul sau jante de aliaj de 16 inch şi jante de oţel de 15 inch cu capace.

Design interior

Planşa de bord de mari dimensiuni accentuează senzaţia de rapiditate şi eficienţă, în timp ce accentele curajoase şi sofisticate de alb şi crom satinat din habitaclu completează nuanţele generale de negru pentru a crea un spaţiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monocrome, cu un LCD în centru, cu un ceas de temperatură a apei  lângă unul dintre cele doua indicatoare principale şi un ceas pentru nivelul combustibilului în interiorul celeilalte, sau a unui segment de afişare,

Sisteme avansate de siguranţă

Noul Swift este primul model ce beneficiază de sistemul frontal avansat de detecţie Suzuki ce îmbină o cameră monoculară şi un senzor cu laser, oferind funcţii de siguranţă avansate, printre care se numără frânarea de urgenţă autonomă, avertizarea la schimbarea involuntară a benzii de rulare şi faza lungă asistată. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigură funcţionarea sistemului cruise control adaptiv.

Noul model Swift (lungime 3.840 mm, lăţime 1.735 mm, înălţime 1.495 mm - 2WD) şi 1.520 mm - 4WD) este mai scurt cu 10 mm faţă de versiunea curentă Swift, în timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spaţiu interior, ce se materializează într-un spaţiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decât versiunea actuală. Noul Swift este cu 15 mm mai scund şi 40 mm mai lat.

Noul Swift în cifre

Noul Swift beneficiază de câteva evoluţii revoluţionare faţă de predecesorul său. Iată doar câteva dintre acestea:

•        Greutatea caroseriei scăzută cu 120 kg
•        Motor DUALJET cu 5% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil
•        Cu 3% mai silenţios
•        Cu 8% mai aerodinamic
•        Raza de bracare cu 0,4 m mai mică
•        Spaţiul la cap vertical şi lateral superior cu 23 mm pentru pasagerii spate
•        Spaţiu central cu 20 mm mai mare pentru locurile faţă
•        Spaţiu pentru bagaje cu 25% mai mare.

Platforma de nouă generaţie HEARTECT

Noul Swift se bazează pe platforma de nouă generaţie „HEARTECT”, care oferă performanţe mult îmbunătăţite, fiind construită din materiale foarte uşoare şi extrem de rigide. O revizuire completă a structurii inferioare şi a dispunerii diferitelor componente a dus la folosirea unui cadru foarte rigid, cu o formă uşor curbată, care ajută la o dispersare mai bună a energiei care a dus astfel la creşterea siguranţei în cazul unei coliziuni.

În plus, aceasta a dus la o reducere a ranforsărilor, ceea ce face ca masa proprie a maşinii să fie de doar 840 kg, cu 120 kg mai puţin decât la modelul Swift actual, contribuind astfel la reducerea consumului de combustibil, dar oferind şi un comportament mult îmbunătăţit al vehiculului la rulare, virare şi frânare.

De asemenea, optimizarea planşeului împreună cu componentele care sunt ataşate pentru a forma un tot unitar (mai degrabă decât să se concentreze pe optimizarea parţială a componentelor individuale) reduce zgomotul şi vibraţiile, oferind astfel tuturor pasagerilor un confort sporit.

1.0 BOOSTERJET, turbo, cu injecţie directă

Motorul 1,0 BOOSTERJET pe benzină oferă atât un consum redus de combustibil, cât şi performanţe rutiere excelente. Modul de amplasare şi sistemul cu injecţie directă contribuie la un consum scăzut de combustibil, în timp ce turbo compresorul oferă acelaşi cuplu dintr-un motor de 1 litru ca şi un motor aspirat de 1,7 – 1,8 litri. Chiar dacă vine cu un nivel ridicat de putere, zgomotul şi vibraţiile sunt reduse, datorită unei rigidităţi mărite a şasiului. Motorul oferă performanţe optime în toate condiţiile, de la mersul prin oraş la mersul sportiv.

1,2 DUALJET

Noul Swift este disponibil şi cu motorul 1,2 DUALJET pe benzină, reînnoit cu cilindri mai compacţi pentru o rată mai mare de compresie şi echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de eşapament), cu injecţie dublă, care combinate cu celelalte îmbunătăţiri aduce o economie de 5% în ceea ce priveşte consumul de combustibil, comparativ cu acelaşi motor folosit de actualul model Swift.

Cutie manuală cu 5 trepte, CVT şi automată în 6 trepte

O cutie manuală cu 5 trepte oferă un raport optim pentru fiecare motor şi tren de rulare, pentru a obţine cel mai bun raport în ceea ce priveşte consumul de combustibil şi performanţele maşinii. Versiunea utilizată cu motorul de 1,0 litri oferă şoferului o senzaţie mai sportivă la schimbarea treptelor de viteză. De asemenea, este disponibilă şi o transmise CVT care a fost îmbunătăţită pentru un rulaj fără şocuri, precum şi o cutie automată în 6 trepte cu un raport de transmisie mai mare.

Comments are closed.