Noul Suzuki Jimny – Un model pentru profesionişti

Lansat în aprilie 1970, modelul Suzuki Jimny a adunat, de-a lungul a patru generaţii şi a aproape 50 de ani, o experienţă de necontestat în lumea off-road. Fără a exagera cu nimic, putem spune că datorită faptului că este prezent în 194 de ţări, Jimny a cucerit mapamondul.

Proiectul Jimny a demarat în anul 1968, iar după doi ani de încercări şi teste dificile a intrat în fabricaţie. Au fost doi ani foarte solicitanţi pentru prototipuri, care au avut de trecut teste precum aruncarea cu repetiţie a vehiculului de la o înălţime de un metru, pentru a fi studiat comportamentul sistemului de suspensie sau teste de anduranţă efectuate pe versanţii vulcanului Fuji.

Cea de-a patra generaţie a fost construită cu ajutorul ideilor venite din partea persoanelor care deţin deja un model Jimny şi pune accent asupra capabilităţilor necesare în timpul deplasărilor în off-road şi a robusteţii în locul performanţelor obţinute pe străzile asfaltate. Habitaclul este prevăzut cu un sistem de infotainment conectat la un ecran tactil cu diagonala de 7 inch, însă designul nu a suferit modificări prea mari, Suzuki favorizând în continuare latura funcţională.

De asemenea, compania niponă a ales să extindă linia tehnologiilor de siguranţă şi asistenţă pentru a oferi o funcţie de frânare automată în caz de urgenţă, un sistem de avertizare la părăsirea benzii de mers şi o funcţie de recunoştere a semnelor de circulaţie.

Exterior practic, interior funcţional

Noua generaţie Jimny, lansată la 20 de ani distanţă de precedenta, a urmărit obţinerea unei frumuseţe simpliste, care să se dedice funcţionalităţii sub conceptul de „instrument pentru profesionişti”. Caroseria sa cu forme foarte bine definite, drepte, permite şoferului să conştientizeze foarte repede poziţia şi situaţia vehiculului în teren accidentat, contribuind astfel la capacităţile sale off-road şi defineşte un automobil extrem de practic, ce se dedică funcţionalităţii, incluzând aici capacitatea de încărcare sau manevrabilitatea. Suzuki va continua să ţintească excelenţa şi în design şi va face eforturi pentru a concepe produse de valoare, care să îi intrige şi să îi satisfacă pe clienţi.

Simplu, practic şi foarte coborât, fiecare detaliu este atent conceput pentru a realiza un interior frumos şi funcţional. Frumosul interior negru este lipsit de culori sau decoraţii excesive pentru a minimiza distragerea atenţiei şi permite şoferului să se concentreze pe manevrarea vehiculului.

Funcţionalitate

Tot ceea ce înconjoară şoferul şi pasagerul din faţă este construit pentru o utilizare profesională. Pregătite pentru o fiabilitate fără griji, panoul de instrumente şi piesele înconjurătoare au un finisaj rezistent la zgârieturi, iar prinderea şi întrerupătoarele sunt uşor de utilizat, astfel încât să poată fi manipulat atât în condiţii de off-road, dar şi în timp ce şoferul poartă mănuşi. Cadranele de bord amplasate în carcase cubice sunt întotdeauna iluminate pentru o vizionare clară şi în afara drumului, când vehiculul trece adesea între zonele luminate de soare şi cele umbrite. Pentru o funcţionare intuitivă a sistemului audio, o unitate audio compatibilă cu Bluetooth Smartphone Linkage Display cu un ecran tactil cu infraroşu de 7 inch este echipată la cel mai înalt nivel.

Spaţiu pentru bagaje

Spaţiul din portbagaj poate fi extins prin plierea scaunelor din spate, creând un spaţiu pentru bagaje de 377 litri, care este cu 53 de litri mai mare decât predecesorul său. Plăcute până la capăt, bordurile şi scaunele au fost concepute cu atenţie pentru a creşte lăţimea de depozitare, iar spatele scaunelor din spate şi podeaua camerei sunt acoperite cu plastic pentru a îndepărta uşor petele. Cinci orificii cu şuruburi utilitare sunt disponibile pe fiecare parte sub ferestre, împreună cu patru orificii pentru şuruburile de cârlig pentru bagaje în jurul suprafeţei podelei pentru utilizarea flexibilă a spaţiului pentru bagaje.

Performanţă fără compromisuri

Off-road-erii autentici trebuie să fie suficient de duri pentru a face faţă celor mai dificile condiţii. De la structura şasiului până la motorul său de 1,5 litri, noul Suzuki Jimny este construit pentru aventuri pe drum accidentat. Dar abilitatea on-road nu a fost compromisă, rigiditatea torsională mai mare a şasiului oferind o călătorie mai confortabilă şi mai solidă pe şosea, iar amortizorul de direcţie nou echipat pe suspensia din faţă minimizând vibraţiile în volan. Indiferent dacă navighezi în jungla urbană sau explorezi cărări bătute, Jimny este sigur că va satisface minţile aventuroase.

Noul motor ce echipează Suzuki Jimny are o capacitate cilindrică de 1,5 litri, oferă un cuplu motor foarte bun încă de la regimuri de turaţii joase şi contribuie decisiv la performanţele foarte bune în off-road, Comparativ cu unitatea de 1,3 litri care era prezentă pe generaţia anterioară Jimny, noul propulsor de 1,5 litri are dimensiuni mai compacte şi o greutate redusă cu 15%. Este, de asemenea, mult mai eficient din prisma consumului de combustibil sau al emisiilor poluante. Noul Jimny poate fi echipat fie cu o transmisie manuală cu 5 trepte, fie cu una automată cu 4 rapoarte.

Suspensiile rigide ale axelor se dezvoltă în condiţii de conducere off-road. Când o anvelopă este împinsă în sus de un obstacol, anvelopa conectată pe cealaltă parte este apăsată în jos, oferind o aderenţă superioară pe terenul neuniform. Jimny echipează suspensia de axe rigide atât pe faţă, cât şi pe spate, permiţându-i să circule fără emoţii pe drumuri accidentate.

Din punct de vedere tehnic, Jimny păstrează reţeta care a contribuit decisiv la aura câştigată în timp. Şaşiul rigid, de tip „scară”, punţile rigide (fixe), suspensia performantă şi proiectată şi pentru escapadele off-road şi transmisia 4×4 cu reductor şi diferenţial blocabil. La acestea se adaugă şi tehnologia inovatoare ALLGRIP PRO.

Comutarea din modul de funcţionare 2WD (o singură punte motoare) în modul 4WD se face foarte uşor. Pentru sistemul 4×4 există două moduri distincte de funcţionare: 4H (high) şi 4L (low). Modul 4L transferă mai mult cuplu motor către roţi în treptele inferioare, pentru a spori tracţiunea în cazul pantelor abrupte, a zonelor mlăştinoase sau a terenurilor accidentate.

Siguranţă

Suzuki Safety Support este tehnologia de siguranţă preventivă Suzuki care ajută şoferul să evite accidentele. Cu ajutorul suportului de frânare cu senzor dual (DSBS), dacă sistemul stabileşte că există riscul de coliziune cu un vehicul înainte sau un pieton, emite un avertisment audio şi vizual, creşte forţa de frânare sau aplică frâne automate puternice în funcţie de situaţie, într-un efort de a evita coliziunea sau de a reduce daunele.

În Suzuki Jimny, recunoaşterea semnelor de circulaţie monitorizează drumul care urmează pentru semne de trafic. Când detectează semne rutiere, cum ar fi limitele de viteză, afişează indicatorul pe afişajul cadranului pentru a-l ajuta pe şofer să-şi amintească semnele rutiere pe care le-a trecut maşina. Jimny este primul model Suzuki care a adoptat acest sistem.

Comments are closed.