Noul șef Renault are planuri mari pentru marca Alpine

Luca de Meo a preluat conducerea grupului francez Renault în vara acestui an, iar una dintre cele mai mari ambiții ale sale este aceea de a transforma brand-ul Alpine într-un „mini-Ferrari”.

Marca Alpine și-a făcut debutul în industria auto globală în urmă cu 65 de ani și a fost readusă în atenția publicului acum câțiva ani, după aproximativ două decenii de absență de pe piață. Din gama sa face parte deocamdată un singul model – mașina sport A110 – vândută în peste 1.000 de exemplare de la începutul lui 2020. Însă Luca de Meo vede un potențial uriaș în acest brand, despre care consideră că va juca un rol cheie în strategia grupului Renault de a construi mașini electrice axate pe transmiterea de emoție și alte senzații puternice.

O mișcare importantă făcută de noul CEO în ultimele luni constă în redenumirea echipei de Formula 1 a companiei franceze. Mai exact, începând din sezonul 2021, această echipă se va numi Alpine.

„Ai trei entități: o echipă de Formula 1, unitatea de inginerie Renault Sport și o uzină în Dieppe pe jumătate goală, acolo unde este produs modelul A110. Plus un brand ca Alpine, cu o istorie și o moștenire ce nu pot fi cumpărate. Într-o companie cu probleme financiare serioase, tentația este de a renunța la acest proiect. Dar eu am văzut posibilitatea de a aduce împreună toate aceste lucruri și a crea – dacă îmi permiteți licența poetică – un mini-Ferrari, punând expertiza din Formula 1 în centru și obținând un brand cu motorsport, inginerie, producție și distribuție”, a declarat Luca de Meo, conform publicației Autocar.co.uk.

În plus, noul șef al grupului Renault este de părere că modelul Alpine A110 ar trebui să pună la dispoziția clienților mai multe versiuni diferite și chiar să includă în gamă o tehnologie de propulsie electrică. El se va folosi în acest scop de toate cunoștințele acumulate în perioada în care s-a aflat la conducerea companiei spaniole Seat și s-a ocupat de lansarea brand-ului Cupra.

Comments are closed.