Noul Peugeot 508 – Un sedan cu adevărat radical

Noul Peugeot 508 poate fi comandat la toţi concesionarii autorizaţi ai mărcii din România, începând cu luna aprilie. Noul Peugeot 508 este schimbat cu totul. Noua sa siluetă este mai compactă şi mai joasă. Noul design exterior este mai percutant şi mai robust, în timp ce interiorul spectaculos găzduieşte o evoluţie a iconicului Peugeot i-Cockpit®. Manevrabilitatea exemplară, motorizările noi, numeroasele tehnologii şi saltul generaţional fac din Peugeot 508 un standard de clasă mondială al urcării în gamă a mărcii.

Schimbarea conceptului

Pe piaţa europeană, sedanul tradiţional din segmentul D a cunoscut o stagnare în ultimii patru ani, după mai mult de un deceniu de declin. Atacat din toate părţile de o mulţime de siluete, în special de pe segmentul SUV-urilor, sedanul reuşeşte să se impună pe piaţă doar oferind o gamă mai variată de modele şi adoptând o identitate mai pronunţată.

În acest context, obiectivul noului Peugeot 508 a fost clar: acela de a se distanţa de silueta convenţională cu patru uşi şi portbagaj cu capac şi de a deveni un sedan coupé radical de tip fastback cu 5 uşi.

Un design îndrăzneţ

La prima vedere, Noul Peugeot 508 surprinde prin forţa expresivităţii sale şi silueta dinamică. Înălţimea maşinii a fost redusă – abia atinge 1,40 m – iar liniile sale aerodinamice amintesc de stilul coupé. Partea frontală este impresionantă, chiar agresivă. Grila cadrilată elegantă cu inserţii cromate se impune între blocurile optice Full LED direct inspirate din ultimul concept al mărcii: Peugeot Instinct.

Faimosul leu aflat în centrul grilei şi indicativul modelului, 508, care se regăseşte pe capotă, amintesc de predecesorii săi: Peugeot 504 şi 504 coupé. Semnătura vizuală verticală a luminilor de zi opalescente cu LED oferă modelului o personalitate distinctă, exclusivă.

Capota orizontală a fost coborâtă cât mai mult posibil pentru a accentua dinamismul noului Peugeot 508, iar întreaga siluetă a fost concepută pentru a atrage privirile din orice unghi.

Linia plafonului este joasă şi elegantă, în stilul modelelor premium. Sedanul are o lungime de 4,75 metri, faţă de 4,83 metri, lungimea versiunii precedente, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită. Suprafeţele vitrate joase pun şi mai mult în valoare silueta modelului, accentuând portierele fără rame. Jocurile şi alinierile au fost reduse, roţile au fost ajustate pentru a umple perfect arcele roţilor, antena de plafon a

fost eliminată (în prezent este serigrafată). Peugeot îşi dedică know-how-ul său în serviciul calităţii şi esteticii.

Partea din spate are un aspect puternic şi modern, cu un bandou orizontal de culoare negru lucios care încadrează stopurile Full LED cu aspect tridimensional. Iluminate atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte cu o intensitate adaptivă, acestea pun în evidenţă în mod constant semnătura celor trei gheare de leu. Evacuarea dublă cromată amplifică şi mai mult stilul sportiv. Modelul adoptă o siluetă puternică care inspiră vârful de gamă.

Un habitaclu amplificat de Peugeot i-Cockpit

La bordul noului Peugeot 508 te simţi ca şi cum ai pătrunde în altă lume, una axată pe calitate şi originalitate. Privirea este atrasă instantaneu de instrumentarul de bord spectaculos, absolut premium şi de ultima versiune a exemplarului Peugeot i-Cockpit.

Sistemul i-Cockpit, care a echipat în premieră modelul Peugeot 208 în 2012, a evoluat pe măsură ce noi modele au fost introduse în gamă. Componentele esenţiale ale acestui sistem sunt: volan compact, ecran tactil HD capacitiv de 10 inch, în format 8/3 şi head-up display cu ecran digital de rezoluţie înaltă de 12,3 inch.

În totalitate configurabil şi personalizabil (şase moduri diferite de afişare), unitatea head-up display este poziţionată deasupra volanului şi afişează toate informaţiile esenţiale pentru condus în câmpul vizual al şoferului, pentru ca acesta să nu îşi ia privirea de la drum. Ecranul tactil central se integrează perfect în planşa de bord, la aproximativ aceeaşi înălţime cu unitatea head-up display. Pe nivelul de echipare Active ecranul tactil are 8 inch, iar începând cu nivelul de echipare Allure acesta este în versiune High Definition de 10 inch.

Cu ajutorul celor 7 butoane de comutare tip pian pot fi controlate funcţiile maşinii, precum radio, aer condiţionat, navigaţie, telefon, aplicaţii mobile, setările maşinii şi i-Cockpit Amplify.

Maneta cutiei de viteze automate cu 8 trepte este cu comandă electrică, iar designul său elegant, împreună cu padelele de pe volan amplifică plăcerea condusului.

Noul Peugeot 508 propune, de asemenea, i-Cockpit Amplifycare, graţie celor două ambianţe în totalitate personalizabile, BOOST şi RELAX, este menit să trezească simţurile vizual (prin reglarea intensităţii iluminării ambientale şi a culorilor ecranului) auditiv (setările ambianţei muzicale) şi tactil (prin scaunele dotate cu funcţie de masaj multipunct). Funcţia i-Cockpit Amplify controlează, de asemenea, funcţiile dinamice ale maşinii, prin selectorul modului de condus (ECO/Sport/Confort/Normal), precum şi amortizarea, în cazul unui vehicul echipat cu suspensie electronică.

Poziţia de condus este unică, oferind o experienţă de condus stimulantă, intuitivă, de fiecare dată când urci la bordul maşinii.

O experienţă de condus intensă

În ceea ce priveşte plăcerea de a conduce, Peugeot 508 este fidel ADN-ului său. Modelul beneficiază de tehnologia şi know-how-ul dezvoltat în cadrul Grupului PSA, de exemplu:

• utilizarea platformei EMP2, fără îndoială una dintre cele mai bune platforme din prezent, care îi asigură o greutate redusă cu aproximativ 70 kg faţă de generaţia precedentă,dar şi eficienţă, siguranţă şi performanţe superioare;

• introducerea unei noi tehnici de sudare a caroseriei, prin utilizarea a 24 m de adeziv structural, care asigură un plus de rigiditate şi o mai bună durabilitate;

• utilizarea unor elemente ce optimizează comportamentul suspensiei;

• utilizarea unei suspensii spate multi-link conectată la o suspensie cu amortizare variabilă şi controlată - Active Suspension Control – dotare standard pe versiunea GT şi pentru toate motorizările pe benzină, şi opţională pentru motorizările diesel de 2.0 L);

• setări adaptate la suprafaţa de rulare pentru fiecare motorizare în parte, cu scopul de a garanta cel mai bun nivel de confort pe verticală, cât şi în ceea ce priveşte filtrarea denivelărilor drumului;

• calibrarea servo-direcţiei electrice pentru a asigura un compromis între manevrele ferme/delicate pentru toate situaţiile de condus şi pentru o oferi o manevrabilitate de excepţie;

• introducerea la scară largă a noii transmisii automate cu 8 rapoarte EAT8cu schimbător de viteze electric.

Confort premium şi calitate first-class

Noul Peugeot 508 este o invitaţie la o călătorie vârf-de-gamă. Atenţia acordată detaliilor şi fineţea materialelor proiectează pasagerii într-un univers hich-tech impregnat de eleganţă. Scaunul şoferului (şi al pasagerului, începând cu nivelul de echipare Allure Business) a obţinut astfel eticheta AGR, care certifică ergonomia şi posibilităţile de reglare, cu reglare în lungime şi a înclinării spătarului, precum şi suport lombar (reglare electrică pneumatică în 4 direcţii). Scaunele sunt disponibile cu reglaje electrice în opt direcţii, cu două memorizări posibile.

Scaunele faţă de mari dimensiuni pot fi echipate, opţional, cu sistem de masaj pneumatic cu opt buzunare cu cinci programe de masaj diferite.

În plus,spaţiile de depozitare sunt numeroase – oferind un volum de depozitare de până la 32 litri, fiind repartizate în tot habitaclul, alături de numeroase prize (4 prize USB pentru încărcarea aparatelor mobile, disponibile începând cu nivelul de echipare Allure, o priză jack în cotieră şi două prize de 12 V, dintre care una în portbagaj). Plafonul panoramic cu deschidere amplă este de tipul spoiler, iar pentru sistemul audio premium al maşinii Marca a ales de FOCAL, faimoasa semnătură acustică franceză.

Experienţa la bord este amplificată şi de materialele atent alese, cu finisaje şi accesorii ce aparţin universului berlinelor de lux: piele naturală sau piele Nappa, crom satinat, negru lucios, Alcantara, lemn autentic (stejar gri pe versiunea GT Line sau Zebrano, disponibil doar pe GT).

Eficienţă şi performanţă

Fie că este vorba de arhitectura maşinii, performanţele NVH, optimizarea dimensiunilor, reducerea masei, aerodinamica sau grupurile motopropulsoare, totul a fost gândit pentru a obţine valori cât mai reduse ale emisiilor de CO2.

Noul Peugeot 508 beneficiază, de asemenea, de noua generaţie de motoare Euro 6.2 PureTech şiBlueHDi (cu tehnologie SCR avansată) pentru cele mai bune valori ale emisiilor de CO2.

Există două motoare pe benzină noi dezvoltate de baza motorizării PureTech 1.6L: PureTech 180 S&S EAT8 şi PureTech 225 S&S EAT8 (doar pe versiunea GT).

Patru unităţi Diesel bazate pe motorizările BlueHDi 1.5L şi 2.0L sunt disponibile: BlueHDi 130 S&S BVM6 (singura în asociere cu transmisie manuală cu 6 rapoarte),  BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 şi BlueHDi 180 S&S EAT8.

Noul Peugeot 508 este fabricat la uzina din Mulhouse, în timp ce sistemul de propulsie este conceput la fabricile din Trémery and Douvrin.

Comments are closed.