Noul Opel Astra – Cel mai eficient din toate timpurile!

Datorită caracteristicilor aerodinamice excelente, precum şi noilor motoare şi transmisii extrem de eficiente, noua generaţie Opel Astra stabileşte noi standarde în materie de eficienţă şi emisii scăzute. Comparativ cu modelul anterior, emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 19%, propulsând modelul Astra în vârful clasei de autovehicule compacte. Precedenta generaţie a modelului Astra a deschis deja o nouă eră la lansarea sa, fiind desemnat Autovehiculul european al anului 2016. Cu o construcţie uşoară (greutate redusă cu 200 kg faţă de modelul anterior) şi tehnologii de top întâlnite la autovehiculele din clasele superioare, Astra a stabilit noi standarde. Opel continuă să implementeze această strategie cu noi generaţii de motoare pe benzină şi diesel ultramoderne, extrem de eficiente şi uşoare, care transformă modelele Astra în adevăraţi campioni ai economiei de carburant şi emisiilor reduse de CO2. Un arbore de echilibrare cu rotaţie în sens opus montat în blocul motoarelor cu 3 cilindri amortizează vibraţiile. Motoarele de bază sunt combinate deja standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. O transmisie automată cu 9 trepte şi schimbare lină a vitezelor este disponibilă opţional.

Şi dezvoltarea meticuloasă în tunelul aerodinamic a contribuit semnificativ la reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Prin urmare, noul Astra este unul dintre cele mai aerodinamice autovehicule compacte de pe piaţă, fiind lider în clasa autovehiculelor hatchback cu un coeficient aerodinamic de 0,26.

Aceste repere în materie de aerodinamică au fost posibile datorită mai multor măsuri, inclusiv utilizarea unui capac pentru compartimentul motor, a unor braţe oscilante pe puntea spate sub formă de deflectoare şi a unui obturator complet. Partea superioară şi cea inferioară ale grilei radiatorului noului Astra se deschid şi se închid automat, în mod independent una faţă de cealaltă, îmbunătăţind astfel fluxul de aer în partea din faţă. Optimizarea părţii inferioare a caroseriei îmbunătăţeşte coeficientul aerodinamic prin reducerea turbulenţelor.

Şasiul dinamic al modelului Astra a fost îmbunătăţit. Noile amortizoare sporesc confortul. Şasiul sport opţional este prevăzut cu amortizoare mai rigide, direcţie mai precisă şi un braţ Watts pe puntea spate.

Secretele

Datorită tehnologiilor ultramoderne de reducere a emisiilor, cum ar fi filtrul de particule de benzină (GPF) şi reducerea catalitică selectivă (SCR) pentru motoarele diesel, toate motoarele noi ale modelului Astra respectă deja standardul Euro 6d. Standardul strict de emisii va intra în vigoare în 2021 pentru toate autovehiculele noi înmatriculate. Motoarele pe benzină şi diesel fabricate complet din aluminiu sunt echipate standard cu tehnologia Start/Stop ce reduce consumul de carburant.

O eficienţă exemplară este atinsă în primul rând datorită noilor motoare pe benzină şi diesel supraalimentate, economice şi agile. La valorile reduse ale consumului şi emisiilor de CO2 contribuie şi transmisiile manuale moderne cu 6 trepte, transmisia continuu variabilă (CVT) cu 7 trepte şi – premieră pentru Opel – noua transmisie automată cu 9 trepte. Integrarea în chiulasă a galeriei de evacuare răcite cu apă contribuie la încălzirea rapidă a motorului, reducând astfel emisiile după o pornire la rece.

Tipic pentru Opel este răspunsul excelent al acceleraţiei motoarelor pe benzină: la 1.500 rpm, cuplul maxim este deja disponibil în proporţie de 90%, într-un interval de 1,5 secunde de la apăsarea completă a pedalei de acceleraţie.

În locul transmisiei manuale cu 6 trepte de viteză de mare precizie, sunt disponibile opţional cele mai puternice motoare diesel cu transmisie automată cu 9 trepte şi schimbare lină a treptelor, cu debutul la modelele Opel Astra.

Motoarele diesel sunt echipate cu un turbocompresor cu activare electrică şi geometrie variabilă (VGT) şi, similar celor pe benzină, un arbore de echilibrare montat în blocul motor, pentru un plus de rafinament. De asemenea, galeria de evacuare este integrată în chiulasă.

Post-tratarea optimă a gazelor de eşapamente ale modelului Astra 1.5 diesel este asigurată de sistemul de reducere a emisiilor, care include un catalizator de oxidare pasiv, un injector AdBlue, un catalizator SCR şi un filtru de particule diesel (DPF).

Noi camere video şi un vitezometru digital

Noua cameră video frontală este mai mică, dar de putere mai mare decât cea precedentă datorită procesorului mai rapid. Acum, pe lângă faptul că recunoaşte autovehiculele, poate recunoaşte şi pietonii: un bonus important în materie de siguranţă. În plus, datorită camerei video de înaltă rezoluţie, sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere poate procesa acum şi mai multe indicatoare, afişându-le sub formă de simboluri pe ecran. Camera video pentru marşarier digitală, disponibilă împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afişat pe monitor în mod mai distinct şi mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.

Clienţii modelului Astra beneficiază de o conectivitate de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi şi Multimedia Navi Pro compatibile cu aplicaţiile Apple CarPlay şi Android Auto. Acestea fac parte din cea mai nouă generaţie a sistemului infotainment: mai inteligente, mai rapide şi mai intuitive. Unitatea de top, Multimedia Navi Pro, cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color, tactil, de opt inch şi poate fi acţionată şi prin comandă vocală. Serviciile de navigaţie conectată cu informaţii din trafic în timp real şi actualizări online ale hărţilor asigură călătorii mai relaxate. Afişajul sistemului de navigaţie are simboluri cu design nou şi un aspect mai modern. Acelaşi lucru este valabil şi pentru panoul de instrumente: şoferii noului Opel Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital.

Opţional, este disponibilă funcţia E-Call de apelare de urgenţă. Dacă este necesar, ajutorul poate fi acordat în doar câteva secunde, prin apăsarea butonului roşu. În cazul în care dispozitivele de tensionare a centurilor de siguranţă sau airbag-urile sunt declanşate, apelul de urgenţă este iniţiat automat.

Încărcare fără fir şi sistem audio Bose

O funcţie practică în timpul călătoriilor: smartphone-urile compatibile pot fi încărcate acum şi inductiv. Tot ce trebuie să faceţi este să introduceţi smartphone-ul în deschiderea prevăzută în consola centrală: bateria descărcată este de domeniul trecutului.

Noul Astra se transformă într-o sală de concerte datorită sistemului audio Bose premium, disponibil opţional. Cele şapte difuzoare, inclusiv un subwoofer RichBass în portbagaj asigură o experienţă audio plăcută. Şoferul şi pasagerii sunt înconjuraţi de sunete ample, indiferent de locul din autovehicul. În plus, în cadrul amplificatorului digital pot fi stocate până la opt profiluri de sunet, în funcţie de gustul şi preferinţele iubitorilor de muzică.

Nu în ultimul rând, noul Astra introduce o altă funcţie de confort, făcând mai plăcută şi mai sigură conducerea în timpul sezonului rece: parbrizul cu încălzire. Firele fine, aproape invizibile integrate în parbriz asigură rapid vizibilitatea perfectă a şoferilor modelului Astra în zilele geroase şi faptul că parbrizul nu se mai abureşte.

Comments are closed.