Noul Mitsubishi Eclipse Cross – Misiune specială

Eclipse Cross este o fuziune între aspectul unui coupe şi mobilitatea dinamică a unui SUV cu stilul şi performanţele proprii Mitsubishi. Alte caracteristici distinctive sunt designul ce motivează şoferul să se urce la volan şi să plece, conectivitatea ce te împinge spre noi aventuri şi tehnologia de control pe toate roţile, care furnizează senzaţia liniştitoare din timpul condusului ce promite o experienţă plăcută.

Eclipse Cross vine în completarea gamei actuale, alături de ASX şi Outlander, cu o poziţionare diferită: un SUV similar unui coupé cu un design deosebit, a cărui calitate japoneză fină, dinamică excelentă a condusului şi alte funcţii inovatoare vor extinde piaţa Mitsubishi Motors către noi clienţi.

Această nouă poziţionare se reflectă în mod evident în numele ales – nu este un acronim ciudat, ci un nume real amestecând cu emoţie ce este mai bun din cele două lumi în care MMC a făcut istorie: Eclipse este o referire la vehiculul sport Mitsubishi mult iubit, fabricat în SUA între 1989 şi 2012, iar Cross – o invitaţie de a merge dincolo de graniţe, aşa cum este menirea unui SUV.

Dinamism sculptural

Reflectând încheierea erei „o singură dimensiune pentru toţi” cu clienţi care caută acum elemente ce se potrivesc cu personalitatea lor – maşini, haine, design de produs sau alte asemenea – MMC s-a angajat să adauge emoţia Designului la atuurile Ingineriei.

În acest sens, în ultimii trei ani a avut loc o reorganizare completă a operaţiunilor de Design global, formularea unei strategii de Design pe termen lung, exprimarea unei identităţi vizuale coerente, expresive şi autentice („DYNAMIC SHIELD”), toate demonstrate printr-o serie de vehicule concept aclamate: 2015 XR PHEV II Concept, 2015 eX-Concept şi 2016 GT-PHEV Concept.

Cu Eclipse Cross, aceste intenţii au devenit acum realitate cu o tranziţie clară de la XR PHEV II Concept la vehiculul efectiv fabricat, luând în considerare şi constrângerile legate de fabricaţie sau reglementare.

Acest aspect este evident în contururile extrem de dinamice ale vehiculului, format de-a lungul liniilor unui atlet de pe locul de start:

  • Evoluţia următoare a identităţii vizuale puternic expresivă „DYNAMIC SHIELD”, unde lămpile de ceaţă şi semnalizatoarele pentru viraje sunt aşezate mai jos în suporturi mai îndrăzneţe, în timp ce unităţile cu faruri LED şi lămpi pe timp de zi sunt acum poziţionate mai sus;
  • Linia mediană în formă de pană a vehiculului concept a fost păstrată pentru a accentua senzaţia de mişcare potrivită formatului de coupé – o senzaţie de dinamism accentuată mai departe de unghiul rapid al lunetei, ampatamentul lung / proporţiile scurte ale consolei-spate sau frontului şi apărătoarelor spate evazate;
  • Liniile laterale superioară şi inferioară adânc sculpturale au fost de asemenea preluate de la XR PHEV II Concept reflectându-se una pe alta cu puternică substanţialitate, ca şi cum a fi sculptate în metal;
  • Linia superioară învăluie partea din spate a maşinii cu un efect de linie de start sub luneta caracteristică divizată, de asemenea preluată de la concept-car;
  • Bara de lumini pe toată lăţime ce adăposteşte lumina de frână LED şi stopul LED montat la înălţime, proiectat pentru o vizibilitate mai bună pentru ceilalţi participanţi la trafic şi mai multă atitudine;
  • Ştergătorul din spate, parcat sub spoilerul superior, pentru a nu deranja vizibilitatea şi a nu interfera cu imaginea stilată.

Măiestrie japoneză

Pentru a susţine mai bine repoziţionarea mai sus a mărcii, echipa de design MMC a decis de asemenea să îmbunătăţească semnificativ nivelul calităţii percepute pentru toate produsele viitoare. Începând cu Eclipse Cross, alegerea materialelor, texturilor, culorilor, formelor, etc. va corespunde mai bine conceptului de măiestrie japoneză, potrivită unei „Maison Japonaise de Qualité” (firme japoneze de calitate) cu o vechime de o sută de ani.

În exteriorul vehiculului, cea mai bună dovadă poate fi găsită la culoarea roşie nouă cu saturaţie ridicată dezvoltată pentru Eclipse Cross – acest roşu semi-transparent este alcătuit din şase straturi, stratul roşu fiind aplicat peste (printre altele) un strat argintiu metalizat + strat transparent, înainte de a fi la rândul lui acoperit cu un strat transparent final. Acest proces inovator destul de delicat presupune o succesiune de trei etape de uscare cu căldură, în timp ce programele special dezvoltate au scopul de a controla grosimea uniformă a straturilor şi a asigura un finisaj general de înaltă calitate.

În interiorul vehiculului, zone întinse precum bordul sau panourile uşilor sunt acoperite cu un material de calitate, moale, ondulat şi similar pielii – ce contrastează la atingere cu suprafaţa dură argintie – în timp ce tapiţeria din piele naturală (disponibilitate în funcţie de piaţă şi model) are cusături portocalii. Ca un adaos la efectul deja creat, accente negru cărbune şi negru-pian sunt folosite pentru panoul de instrumente, volan, consola centrală şi panourile uşilor, în timp ce ramele argintii cu finisaj de înaltă calitate înconjoară bordul inferior, lamele consolei centrale, cotierele tip crose de hochei pe uşa din faţă, gurile de aerisire, etc.

Începând cu Eclipse Cross va fi implementată şi comutarea automată de înaltă calitate nou dezvoltată, fie pentru funcţiile tradiţionale (maneta de viteze, orificii ventilare) fie pentru noile funcţii (Touch Pad Controller), ca şi arhitectura nou-nouţă a scaunelor.

Confort inteligent

În dimensiunile sale compacte, Eclipse Cross furnizează ocupanţilor săi un mediu aerisit şi spaţios. Datorită ampatamentului său de 2.670 mm şi lăţimii generale de 1.805 mm vs. o lungime generală de 4.405 mm, acest spaţiu primitor beneficiază de un aranjament diferit dat printre altele de un bord aşezat mai jos şi o banchetă reglabilă în spate.

Maximizând spaţiul de bagaje fără a afecta aspectul de SUV Coupé al modelului Eclipse Cross, bancheta din spate este divizată 60:40 şi poate fi reglată prin glisare şi înclinare. Pe lângă faptul că furnizează pasagerilor din spate suficient spaţiu pentru picioare (interval de 200 mm), le permite şi să adopte poziţia preferată (un interval de 16-32° şi 8 paşi de înclinare) şi să se bucure de drumuri mai lungi cu spaţiu suficient în zona capului, în ciuda siluetei care coboară spre partea din spate a vehiculului.

Adăugând la spaţiul general, designul inteligent al plafonului asigură un spaţiu confortabil pentru cap chiar şi cu trapa panoramică opţională.

În paralel, pragurile înguste (dar foarte robuste) sunt complet acoperite în spatele panourilor inferioare ale uşilor, permiţând pasagerilor să intre şi să iasă cu uşurinţă şi fără nici un risc de murdărire a picioarelor, chiar şi pe vreme nemiloasă.

Funcţionalitate

Dacă forma urmează funcţia, funcţia în schimb nu poate fi lăsată deoparte de dragul aspectului: cu Eclipse Cross, echipa de ingineri a MMC a intenţionat să definitiveze SUV Coupé asortând dinamica condusului la eticheta „coupé”:

Mitsubishi Motors a dezvoltat un motor pe benzină nou-nouţ micşorat la 4 cilindri pentru a furniza mai multă forţă şi un nivel ridicat de performanţe, în acelaşi timp prietenos cu mediul, motorul de 1.5 litri injecţie directă turbo-alimentat.

Pe lângă furnizarea unui cuplu mai bun la număr scăzut şi mediu de rpm decât actualul motor MMC de 2,0 sau 2,4 litri pe benzină şi continuând cu o curbă de cuplu foarte uniformă mai departe în intervalul de rpm, motorul de 1,5 L răspunde imediat la acceleraţia şoferului, ceea ce este posibil datorită capetelor cilindrilor de evacuare dispuse cu colector, comenzii sincronizate a supapelor variabile de evacuare şi admisie „MIVEC” (atât pentru admisie, cât şi pentru evacuare) şi a turbocompresorului compact cu organ de acţionare a supapei de derivaţie.

În plus, controlul exact al injecţiei de combustibil în cilindru şi al portului de admisie pentru a corespunde condiţiilor de drum conduce la niveluri excelente de economie de combustibil şi emisii (valorile vor fi confirmate la un moment ulterior - procesul de omologare UE este în desfăşurare).

O modificare a motorului actual 4N14 al MMC, propulsorul pe motorină 2,2 actualizat, este o nouă aplicaţie dezvoltată pentru Eclipse Cross ce include o reducere puternică a fricţiunii între piesele mobile şi o îmbunătăţire substanţială în răspunsul sistemului de injecţie.

Acestea au redus consumul de combustibil, au curăţat gazele de emisie, au redus zgomotul mecanic şi au majorat puterea. Mai departe, reducerea greutăţii pistoanelor, barei de direcţie şi arborelui cotit contribuie la o accelerare mai lină şi mai lungă pe parcursul întregului interval de rotire.

Noul motor 1,5 litri turbo este însoţit de o nouă transmisie CVT cu 8 viteze şi funcţie Sport Mode, în timp ce propulsorul diesel de 2,2 litri este cuplat la o nouă transmisie automată cu 8 viteze.

 

Dealer: Casa Auto

Adresa: Şoseaua Păcurari, nr. 177

Tel.: 0232 933

E-mail: casaauto@testergrup.ro

Web: casaauto-testergrup.ro

 

Dotări standard:

  • Faruri halogen reglabile pe înălţime cu funcţie de comutare automată pentru faza lungă
  • Oglinzi cu semnalizare integrată, încălzite şi reglabile electric
  • Consola centrală faţă cu suport de pahare şi cotieră fixă
  • Geamuri fumurii (lateral spate şi luneta)
  • Scaun şofer reglabil pe înălţime
  • Aer condiţionat automat
  • Computer de bord cu display multifuncţional tip LCD
  • Cruise Control cu limitator de viteză
  • Geamuri faţă/spate electrice
  • Unitate Radio/CD 2DIN
  • Volan reglabil pe înălţime şi adâncime
  • Airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager + Airbag pentru genunchi şofer
  • Airbag-uri laterale pentru şofer şi pasager şi airbag-uri de tip cortină
  • ASC+TCL+HSA Sistem de control activ al stabilităţii şi tracţiunii
  • Hill Start Assist System
  • ESS – Semnalizare vizuală pentru frânarea de urgenţă
  • Sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare
  • Sistem de mitigare a coliziunilor frontale şi City Crash Provision
Noul Mitsubishi Eclipse Cross Benzină Benzină
Cilindree 1.499 cc 1.499 cc
Tracţiune 2WD 4WD
Putere 163 CP 163 CP
Cuplu 250 Nm 250 Nm
Transmisie manuală CVT
Viteză maximă 205 km/h 200 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h 10,3 secunde 9,8 secunde
Masă proprie 1.425 kg 1.520 kg
Rezervor 63 litri 60 litri
Consum
- urban 8,2 l/100 km 8,2 l/100 km
­ extra urban 5,7 l/100 km 6,2 l/100 km
­ combinat 6,6 l/100 km 7,0 l/100 km
Dimensiuni
- lungime 4.405 mm 4.405 mm
- lăţime 1.805 mm 1.805 mm
- înălţime 1.685 mm 1.685 mm

 

Preţuri ofertă fără TVA:

  • Eclipse Cross 1.5 L 2WD
    • 6MT INVITE: 20.690 euro
    • CVT INTENSE: 24.390 euro
    • CVT INSTYLE: 26.390 euro
      • Eclipse Cross 1.5 L 4WD
    • CVT INVITE+: 22.490 euro
    • CVT INTENSE+: 26.490 euro
    • CVT INSTYLE+: 27.890 euro

Comments are closed.