Noul Mitsubishi Eclipse Cross – Apariţie cu pretenţii

Apariţie surprinzătoare în segment nu doar datorită numelui, Eclipse Cross este un model prin care Mitsubishi vrea să atragă atenţia. L-a înzestrat cu tot ce a avut mai bun atât la exterior, cât şi în interior, l-a adus în pas cu tehnologia şi i-a dat acea dinamică inconfundabilă a mărcii, acea dinamică a modelului sportiv al cărui nume îl poartă. Vedem în continuare cu ce succes.

De câţiva ani buni, Mitsubishi pare a fi într-o continuă căutare. La cele mai importante saloane auto europene, standul său nu era unul care să geamă de vizitatori. Premierele mondiale nu erau dintre cele mai aşteptate, accentul fiind pus în general pe SUV-uri dezvoltate pe baza unor soluţii alternative de propulsie.

Căutările sale par a fi dat roade de când s-a hotărât să arunce pe piaţă un nou model, dar ce altceva oare putea fi decât un SUV? L-a poziţionat între ASX şi Outlander, însă surprinzătoare a fost alegerea numelui din moment ce i-a spus Eclipse, aşa ca legendarul său bolid. După ce conduci maşina nu mai apare aşa surprinzătoare alegerea numelui, sportivitatea SUV-ului fiind intens pusă în evidenţă şi de designul exterior.

Nu neapărat cromul omniprezent contribuie la aceste trăsături, dar la acest model parcă au participat o grupă de sculptori iscusiţi şi nu neapărat ingineri care să lucreze pe calculator. Designul exterior este echilibrat, armonios şi, pe alocuri, surprinzător. Maşina atrage atenţia pe stradă nu doar pentru că este o nouă apariţie, dar nici nu poate fi altfel din moment ce partea frontală anunţă că este vorba despre un model sportiv, în ciuda gabaritului. Zona proiectoarelor este destul de înşelătoare, deoarece depinde din ce unghi o priveşti. Poţi avea impresia că este o bucată decupată în imediata vecinătate a materialului ce îmbracă proiectoarele, iar oglinzile laterale mari au şi ele o formă pe care o regăsim până şi în interior, fiind vorba despre zona superioară a consolei centrale, care parcă ar fi o tavă pe care maşina asta a pus tot ce are mai bun de oferit. Şi luneta este împărţită de blocurile optice într-o formă ce atrage lejer atenţia, blocuri optice aflate într-o strânsă legătură cu sculptura aplicată portierelor pentru ca Eclipse Cross să se prezinte cât mai bine la cursele contra-cronometru.

N-am găsit zăpada potrivită

Maşina oferită de dealerul Casa Auto era dotată cu un motor pe benzină, de 1,5 litri, care dezvoltă 163 CP şi trebuia să colaboreze cu o cutie de viteze CVT. Producătorul spune că ea simulează o cutie de viteze automată în opt trepte, iar eu spun că ea nu doar că schimbă rapoartele lin, silenţios, fără cine ştie ce efecte în habitaclu, dar are o contribuţie importantă în dinamica ce te cucereşte de la primii kilometri parcurşi. Maşina ştie să ruleze în mod AUTO, poate fi selectat un mod SNOW dacă rulezi pe zăpadă, precum şi unul parcă pentru zone cu pietriş. De cum am observat acel SNOW mi-a şi fugit gândul s-o duc cât nu se topeşte toată zăpada pe vreun deal pe care să mă bucur de toată experienţa celor de la Mitsubishi în privinţa tracţiunii. Primele tentative n-au fost însă încununate cu succes şi chiar n-am avut de gând să caut cu orice preţ zăpada de care mai toţi ne cam săturasem.

Maşina mergea atât de bine pe asfalt încât chiar am ţinut să mă bucur cât am putut de ea. Chiar nu vă voi putea oferi de data asta cifre prea concrete în privinţa consumului, deoarece n-am avut răbdare să merg ceva cât mai apropiat de economic prea multe zeci de kilometri. Dacă veţi considera suficient, am rulat în modul ECO vreo douăzeci de kilometri, situaţie în care pedala de acceleraţie nu mai era la fel de încântătoare, dar la nevoie o apăsare mai fermă a sa m-ar fi scos din orice posibilă încurcătură. Când m-am hotărât să revin la acea putere spectaculoasă de sub talpa piciorului drept am văzut consumul mediu scăzând sub 9 la sută, iar pentru mine era deja suficient.

Spaţiu la discreţie

Sunt convins că mai puteam să-l scad fără prea mare efort, dar cu asta poate se vor ocupa viitorii proprietari care vor plăti 31.523 de euro (TVA inclusă) pentru această maşină, preţ la ofertă, deoarece cel de catalog este cu 2.500 de euro mai mult. Maşina este însă dotată cu o sumedenie de sisteme în premieră în gama Mitsubishi, precum şi cu o instalaţie audio premium Rockford Fosgate, instalaţie ce suportă o groază de reglaje pentru a ajunge la calitatea dorită.

Dacă tot am ajuns în această zonă mi-am amintit cât de mult spaţiu au pentru picioare ocupanţii locurilor din spate. Eu am urcat în spatele scaunului şoferului reglat ca pentru mine şi nu am atins spătarul cu genunchii, iar aşa ceva mi se întâmplă chiar foarte rar! Eclipse Cross are doar 4,40 metri lungime, capacitatea portbagajului este şi ea rezonabilă, aşa că maşina se va potrivi de minute pentru familii cu doi şi chiar trei copii. Head-up display-ul este şi el o noutate pentru Mitsubishi, scaunele din spate sunt şi ele încălzite, volanul - la fel, iar parbrizul este şi el încălzit, dar bine că n-am fost nevoit să-l pun să degivreze! N-am fost curios nici să văd cât de precise sunt farurile automate, adică să comute singure între faza lungă şi faza de întâlnire în special când sesizează că se apropie o maşină din sens contrar, deoarece chiar îmi doresc să testez din nou maşina asta în special în off-road şi atunci poate că vă voi spune mai multe. Probabil şi mai de folos va fi în off-road faptul că portierele îmbracă pragurile şi astfel nu vei mai avea grijă că te poţi murdări dacă le atingi la urcare sau la coborâre.

Parcă s-ar fi depărtat roţile

Pe asfalt însă facă cam tot ce vrei cu ea şi cred că ar putea deveni un reper în segment. Are concurenţi de mare calibru, cu ceva ani în plus în care au cucerit inimile clienţilor, însă oamenii sunt sensibili şi la noile modele, mai ales când vorbim de o apariţie spectaculoasă. Ei se vor putea convinge de cât de sprinten este motorul de 1,5 litri, cât de silenţios este când maşina pleacă de pe loc fără să atingi acceleraţia de parcă ar fi electrică şi cât de sportiv sună atunci când calci pedala până la capăt. Acum mi-am amintit că am văzut de câteva ori apărând pe display-ul de la bord scris BRAKE pe fond galben, dar nu de suficiente ori cât să mă prind despre ce ar fi fost vorba. Sigur nu erau însă situaţii care să impună vreo frână din partea mea, aşa că eu călcam acceleraţia cu toată încrederea, iar când am nimerit o zonă numai bună de sprint m-am apropiat destul de mult de viteza maximă indicată de constructor - 200 km/h. Suspensia este confortabilă, iar de la primele viraje mai strânse, abordate ceva mai sportiv, parcă roţile s-ar fi depărtat unele de altele pentru ca maşina să se apropie mai mult de asfalt, şi parcă ar mai fi apărut câteva pârghii pentru ca Eclipse Cross să aibă un comportament desăvârşit, fiind un model în care Mitsubishi şi-a pus nu doar toată priceperea, cât şi multe dintre speranţele sale pentru viitor.

Verdict de dreapta by Matei

Timp de un week-end am avut de-a face cu o maşină interesantă, al cărei nume mi-a provocat nostalgie în suflet. Auzind Eclipse, imediat m-am gândit la maşina cu care câştigam cursele în NFS, acel coupé cu o formă dinamică, acel bolid care mi-a furat inima la vârsta de 10 ani. Acum a primit o gardă mai înltă, forme mult mai sportive şi multă tehnologie la interior.

Exteriorul l-am găsit atractiv, conturat cu mare atenţie la detalii. Am putut observa foarte multe elemente cromate care dau maşinii un aer de superioritate şi o strălucire de invidiat. Botul maşinii este şi el specific acestui nume, având o formă sportivă potrivită cu motorul de 1.5 litri ce dezvoltă 163 de CP cu care îţi faci treaba şi în oraş şi în afara lui.

Din interior, pe uşi se pot observa elemente de fibră de carbon, sonorizare premium, dar nu excepţională, un display tactil şi cu control din trackpad, care este poziţionat lângă schimbătorul de viteze. Meniul mi s-a părut foarte drăguţ, colorat, interactiv şi cu o multitudine de posibilităţi de configurare.

Comments are closed.