Mercedes-Benz Sprinter – O nouă etapă în materie de conectivitate şi varietate

De la lansarea sa din 1995, Mercedes-Benz Sprinter a redenumit o întreagă clasă de autovehicule datorită calităţilor sale remarcabile. Pe 6 februarie 2018, cea de-a treia generaţie a unuia dintre cele mai bine comercializate autovehicule comerciale uşoare a fost prezentat, în premiera mondială, în noul centru logistic Mercedes-Benz de pe insula Mercator din Duisburg, Germania. Acesta va fi inclus în strategia diviziei Vans a Mercedes-Benz privind electrificarea întregii game de autovehicule comerciale uşoare.

„Portul din Duisburg este un reper al tendinţei de globalizare şi un etalon al operaţiunilor logistice de cel mai înalt nivel, caracteristici ce descriu mediul perfect pentru prezentarea noului Sprinter. Noul Sprinter continuă să întruchipeze atributele tradiţionale care i-au adus un imens succes internaţional de la lansarea pe piaţă: flexibilitate, robusteţe şi economie. În acelaşi timp, noul Sprinter impresionează datorită funcţionalităţilor moderne, de neegalat în acest segment, de exemplu conectivitatea şi modularitatea fără omonim în această clasă de autovehicule. Astfel, noul Sprinter este prima soluţie de sistem end-to-end pentru flotele comerciale, atât pentru autovehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz, cât şi pentru întreaga industrie”, a declarat Volker Mornhinweg, preşedintele diviziei Vans a Mercedes-Benz.

Control constant al flotei

Cea de-a treia generaţie Sprinter impresionează cu designul progresiv, la care se adaugă nivelul ridicat de confort şi de siguranţă al autovehiculului. În acelaşi timp, oferă o rentabilitate maximă datorită costurilor totale de operare reduse şi a funcţionalităţilor dedicate clienţilor. Conectivitatea la internet este una din cele mai noi şi importante caracteristici ale noului Sprinter. Noile servicii de reţea Mercedes PRO connect, combinate cu sistemele multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oferă baza perfectă pentru deservirea tuturor cerinţelor logistice şi de transport. Astfel, Mercedes PRO connect permite conectarea administratorului flotei cu oricare dintre autovehiculele sau şoferii flotei, indiferent de mărimea acesteia. În acest mod, poate fi realizat un schimb de informaţii online, în timp real, de la instrucţiuni adresate şoferului, până la informaţii despre locaţie, nivelul de carburant sau intervalele de service, transmise dinspre autovehicul către administratorul flotei. Opt pachete de dotări suplimentare vor fi introduce la lansarea comercială a Mercedes PRO connect, printre care pachetele Vehicle Supervision, Vehicle Operations, Fleet Communication, Maintenance Management şi resursa digitală Driver's Logbook.

Mai modular ca oricând, relevant în orice sector de afaceri

Versiunile de caroserie Furgon, Tourer, pick-up, saşiu, cap de autobuz sau cap tractor, trei configuraţii de tracţiune, variantele diferite de cabină, lungime a caroseriei, tonaj, înălţime a compartimentelor de încărcare şi numeroasele echipamente, toate acestea permit configurarea în detaliu a noului Sprinter. Astfel, pot fi configurate peste 1.700 de variante ale noului Sprinter. Această modularitate defineşte viziunea noului concept Sprinter, care răspunde perfect atât cerinţelor specifice domeniului de activitate, cât şi necesităţilor diverselor segmente de clienţi. Gama include, de exemplu, soluţii pentru serviciile de curierat de proximitate, pentru transportul de mărfuri pe distanţe mai mari sau pentru tehnicienii de service care utilizează autovehiculul ca atelier mecanic mobil. Noul Sprinter poate fi folosit de asemenea ca rulotă sau autovehicul de transport persoane, cât şi pentru servicii de ambulanţă.

Tracţiune pe faţă şi două cutii de viteză complet noi

Pe lângă tradiţionalele sisteme cu tracţiune spate, respectiv integrală, noul Sprinter are acum şi o opţiune de tracţiune faţă. Datorită designului specific, sarcina utilă a acestei versiuni este cu 50 kg mai mare decât în cazul versiunii cu tracţiune spate. Pragul de încărcare, poziţionat cu 80 mm mai jos, face mai convenabile atât operaţiunile de încărcare/descărcare, în cazul versiunilor comerciale ale Sprinter, cât şi accesul/ieşirea din spaţiul de confort, în cazul versiunilor tip rulotă.

Printre noutăţile tehnice ale noului Sprinter se numără două transmisii noi pentru versiunile cu tracţiune faţă. Cutia de viteze automată în 9 trepte cu convertizor de cuplu, reprezintă o premieră în segmentul autovehiculelor comerciale uşoare de dimensiuni mari. Rapoartele cutiei de viteze sunt etajate astfel încât să asigure un echilibru între consum de combustibil şi manevrabilitate. De asemenea, noul Sprinter impresionează prin nivelul redus de zgomot şi confortul excelent la rulare. Noua cutie de viteze manuală, în 6 trepte, etalează o fluiditate deosebită prin confortul la schimbarea treptelor, asigurat de absenţa vibraţiilor schimbătorului de viteze.

Interior practic, sarcină maximă de 5,5 tone

Cabina şoferului este spaţioasă, practică şi proiectată pentru a satisface cerinţele relevante în industria transporturilor. Îmbunătăţirile includ scaunele cu contur ergonomic, pornirea tip keyless (fără cheie) şi modernizarea sistemului de aer condiţionat. Zona de încărcare este modulară şi spaţioasă, impresionând totodată prin soluţiile inteligente şi detalii. Noul Sprinter este mai versatil şi datorită formei la interior a arcadelor roţilor, cât şi datorită plusului la interior asigurat de designul noii versiuni cu transmisie faţă. Capacitatea maximă a zonei de încărcare este de 17 mc, respectiv 5,5 tone.

Divizia Vans a Mercedes-Benz reinventează segmentul Sprinter-ului, propunând un nou standard în materie de nivel de siguranţă. Sistemele de asistenţă disponibile noului Sprinter includ, printre altele, o cameră pentru rularea în marşarier cu afişaj încorporat în oglinda retrovizoare, pachetul Parking, cu camera cu vizibilitate 360, un senzor de ploaie şi un ştergător cu sistem Wet Wiper integrat, pentru a asigura cea mai bună vizibilitate, chiar şi în condiţii de funcţionare a ştergătoarelor.

Comments are closed.