Noul Hyundai Tucson – design și tehnologii revoluționare

Hyundai prezintă oficial noul Tucson. Vehiculul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. Modelul de clasă SUV, care se află la cea de-a patra generație, integrează noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansarea ce a avut loc în octombrie 2004 și până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

Odată cu lansarea pe piață a versiunilor hybrid, plug-in hybrid și cu sistem mild-hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispoziția clienților cea mai variată gamă de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compactă. Așadar, gama Hyundai de SUV-uri eco va include:

  • Kona – electric și hybrid;
  • noul Tucson – mild hybrid de 48 V, hybrid și plug-in hybrid;
  • noul Santa Fe – hybrid și plug-in hybrid;
  • Nexo – fuel cell.

„Noul Tucson îmbină designul futurist cu tehnologia revoluționară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gamă de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.

Noua temă de design Hyundai – „Parametric Dynamics”

În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul întins conferă autovehiculului un aspect progresist, păstrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proporție, arhitectură, stil și tehnologie.

„Misiunea direcției stilistice Hyundai «Sensuous Sportiness» este de a adăuga valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.

Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică îndrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model.

Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-mirror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași temă de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu formă parabolică, care se întinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.

În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara de protecție prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare de spate ascunse, plasate sub spoiler.

Culori caroserie:

Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray și Teal. În plus, pot opta pentru un plafon în două tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru întreaga paletă de culori a caroseriei.

  • Shimmering Silver [Nou] – opțional cu plafon în nuanța Dark Knight;
  • Amazon Gray [Nou] – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black;
  • Teal [Nou] – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black;
  • Phantom Black – opțional cu plafon în nuanța Dark Knight;
  • Polar White – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black;
  • Engine Red – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black;
  • Sunset Red – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black;
  • Silky Bronze – opțional cu plafon în nuanța Dark Knight;
  • Dark Knight – opțional cu plafon în nuanța Phantom Black.

Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia

Pășind în habitaclul spațios este ca și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se îmbină armonios. Noul Tucson beneficiază de o consolă cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care încorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se îmbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, completându-le prin tonuri și texturi neutre.

Poziționată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt poziționate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.

În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.

Culori habitaclu:

  • „Negru” (piele sau material textil);
  • „Negru & Gri/ Bej” (piele sau material textil);
  • „Teal” (piele sau material).

Tehnologie și conectivitate

Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată. Noua dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi. Cea mai recentă versiune a aplicației Bluelink include funcții precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar și noua funcție User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicației Bluelink, clienții își pot localiza autovehiculul, îl pot bloca și debloca de la distanță sau pot avea acces la diferite informații, cum ar fi nivelul de combustibil.

Noua funcție User Profile permite instalarea a două conturi principale, a unui cont de invitat, dar și încărcarea unei imagini de profil. Profilul stochează în mediul cloud preferințele de infotainment ale utilizatorilor, cum ar fi limba, setările de recunoaștere vocală, precum și posturile de radio preferate.

În cazul în care conducătorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția Last Mile Navigation oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.

În plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google în sistemul de infotainment, permițând conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN. Sincronizarea se face prin intermediul aplicației Bluelink.

Connected Routing este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față/ spate.

Serviciile Hyundai LIVE oferă informații în timp real despre trafic, despre stații de alimentare/ locuri de parcare (cu prețuri incluse) și despre starea vremii. Destinațiile sau punctele de interes pot fi transmise din aplicație către sistemul de navigație al autovehiculului.

Noi caracteristici de confort

Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.

Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setărilor de temperatură și de ventilație pentru conducătorul auto, pentru pasagerul din față, dar și pentru ocupanții locurilor din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față/ spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.

Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără ca acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încât pasagerii care dorm să nu fie deranjați.

De asemenea, pentru un confort sporit, scaunele din spate pot fi pliate acum într-un raport 4:2:4.

Mai mult spațiu

În comparatie cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm si are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spatiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atat pentru versiunile hybrid, cat si pentru cele clasice, datorita plasarii ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. In acelasi timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind pana la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate si pana la 1,799 l cu scaunele rabatate.

Dimensiuni (mm):

  • lungime: 4.500 (+ 20 mm);
  • lățime: 1.865 (+ 15 mm);
  • înălțime: 1.650 (+ 5 mm);
  • ampatament: 2.680 (+ 10 mm);
  • consolă: față 895 mm, spate 925 mm;
  • spațiu bancheta din spate: 996 (+ 26 mm).

Portbagaj (litri):

  • volum minim, cu scaunele ridicate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid): 620/ 598/ 577/ 546/ 616;
  • volum maxim, cu scaunele rabatate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid): 1.799/ 1.777/ 1.756/ 1.725/ 1.795.

Pachet avansat pentru siguranță și asistență

Noul Tucson integreaza cele mai recente tehnologii, pentru siguranta si asistenta conducatorului auto. Printre acestea se remarca un sistem actualizat cu sapte airbaguri, care include un nou airbag pentru spatiul dintre conducatorul auto si pasagerul din dreapta, o caracteristica unica in cadrul acestui segment. In cazul unei coliziuni, acest sistem de protectie suplimentara contribuie la reducerea leziunilor. In plus, atunci cand airbagurile sunt declansate, in urma unui impact frontal sau lateral, sistemul aplica automat frana de urgenta, pentru a reduce riscul unor coliziuni secundare sau multiple.

Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil acum cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii.

Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului, in functie de marcajele de pe carosabil. LFA functioneaza impreuna cu functia de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA).

Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau eventuale semne de oboseala ale conducatorului auto. DAW se activeaza impreuna cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA). LVDA atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care acesta reactioneaza cu intarziere.

In premiera pentru un SUV compact, sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) ajusteaza automat viteza si mentine distanta fata de alte vehicule din fata, precum si banda de rulare. Functia poate fi activata prin utilizarea butonului dedicat de pe volan. HDA combina sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizand senzori si date de navigatie, pentru a asigura functionarea in conditii optime, dar si pentru a ajusta automat viteza.

O alta caracteristica noua este functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA). Semnele de circulatie sunt recunoscute imediat, iar informatiile sunt afisate atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord.

Pentru siguranta sporita, noul Tucson a fost echipat cu o serie de functii care sporesc vizibilitatea. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) include acum franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii. Aceasta functie utilizeaza camera frontala si senzorii radar din spate, pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. BCA ofera si asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA). Sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.

O dotare unica pentru acest segment este sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afiseaza pe ecranul principal de 10,25’’ zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei. BVM ofera suport suplimentar in conditii meteo nefavorabile. De asemenea, BVM functioneaza impreuna cu sistemul de monitorizare 360° (SVM), pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa si pentru a evita potentialele obstacole.

SVM este, de asemenea, sincronizat cu noul sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA), care este disponibil pentru versiunea hybrid a noului Tucson. RSPA permite parcarea autovehiculului de la distanta, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. In momentul detectarii unor obstacole, sistemul avertizeaza sonor si aplica automat frana de urgenta, in cazul in care este necesar.

Noul sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEW), introdus in premiera pentru un SUV compact, avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor.

In momentul in care modul „Auto” este selectat, sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA) detecteaza noaptea vehiculele care se deplaseaza atat din sensul opus, cat si pe cele care au aceeasi directie de deplasare, comutand astfel de pe faza lunga pe cea scurta, in cazul in care conditiile de drum o impun. Atunci cand nu detecteaza alte vehicule in apropiere, sistemul reactiveaza automat faza lunga, pentru vizibilitate maxima.

Noul sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto daca sunt ocupate la plecare.

Caracteristici de siguranță activă Hyundai SmartSense:

  • Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) [Nou: cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii];
  • Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA) [Nou];
  • Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) [Nou];
  • Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSSC) [Nou: utilizeaza date de navigatie];
  • Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA) [Nou];
  • Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW/ BCA/ BVM);
  • Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA);
  • Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) [Nou: disponibil doar pentru versiunile hybrid si plug-in hybrid];
  • Sistem de monitorizare 360° (SVM) [actualizat];
  • Sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) [Nou];
  • Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) [Nou];
  • Sistem de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA) [actualizat];
  • Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW);
  • Sistem de avertizare pentru deplasarea in marsarier (RCCW);
  • Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) [Nou];
  • Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA).

Clientii care vor opta pentru noul Tucson beneficiaza de pachetul de cinci ani garantie fara limita de kilometri.

Tracțiune integrală HTRAC și Terrain Mode

Tractiunea 4x4 si selectorul Terrain Mode, disponibil pentru versiunea hybrid cu transmisie automata, consolideaza caracterul unic al SUV-ului. Sistemul utilizeaza tehnologia HTRAC, care presupune distributia electronica variabila a cuplului, in functie de viteza autovehiculului si de aderenta de care dispune fiecare roata. Pe langa modurile standard de condus, selectorul Terrain Mode permite conducatorilor auto optimizarea tractiunii pe diferite suprafete, cum ar fi zapada, nisip sau noroi, imbunatatind performanta si setarile sistemului HTRAC.

O experiență dinamică de condus

Dezvoltat si testat in Europa, noul Tucson si-a demonstrat potentialul pe terenuri variate (in zonele reci din Suedia, la temperaturile inalte din sudul Spaniei, dar si pe cea mai solicitanta pista de circuit din lume – Nürburgring), etapa finala de testare a modelului SUV desfasurandu-se in Cehia si in Austria. Pentru manevrabilitate sporita, clientii pot opta pentru doua sisteme diferite de suspensie.

Datorita flexibilitatii oferite de sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension), echipa tehnica Hyundai a reusit sa ofere o experienta versatila de condus, in functie de preferintele conducatorului auto. Functia ECS modifica automat setarile autovehiculului (de exemplu, suspensia) si monitorizeaza permanent parametrii dinamici (suspensia de tip MacPherson fata si independenta spate; noua generatie a sistemului de directie de tip R-MDPS), cu scopul de a oferi utilizatorului o experienta unica, in functie de modul de condus ales: Normal, Eco sau Sport.

Hyundai a dezvoltat o gama variata de optiuni pentru jante (din otel/ aliaj de 17 inchi sau din aliaj de 18/ 19 inchi), cu o atentie deosebita acordata factorilor precum confort, zgomot si performanta la manevrare. In plus, inginerii Hyundai au obtinut valori scazute pentru rezistenta la rulare, ceea ce contribuie la minimizarea consumului si a emisiilor. Acest aspect reflecta angajamentul companiei de a produce autovehicule eco, fara a compromite insa performanta.

Gamă variată de sisteme de propulsie electrificate

Modelul Hyundai dispune de trei versiuni de propulsie electrificata, doua termice, in combinatie cu patru optiuni de transmisie. Odata cu lansarea pe piata a versiunilor hybrid, plug-in hybrid si cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispozitia clientilor cea mai variata gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compacta. Pe langa gama electrificata, noul Tucson ofera si o gama de optiuni pe benzina si pe motorina.

Varianta hybrid – care este echipata cu noul motor Smartstream pe benzina de 1,6 litri T-GDi combinat cu un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh – ofera 230 CP si cuplu de 350 Nm, fiind disponibil cu tractiune 4x2 sau 4x4, dar si cu transmisie automata in 6 trepte. Acesta este cel mai puternic din noua linie de propulsie Tucson.

In ceea ce priveste tehnologia mild hybrid de 48 V, clientii pot alege intre:

  • T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 150 CP si tractiune 4x2;
  • T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 180 CP cu tractiune integrala (disponibil optional);
  • CRDi Smartstream de 1,6 litri, 136 CP cu tractiune integrala (disponibil optional).

Hyundai a combinat tehnologia mild hybrid de 48 V cu motorul T-GDI de 1,6 litri, care dispune de 150 CP. Aceasta versiune poate fi cuplata la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte (6 iMT) sau cu dublu ambreiaj cu sapte trepte (7 DCT). O alta optiune este T-GDI de 1,6 litri, 180 CP, care, in plus fata de 7 DCT cu tractiune integrala va fi oferita cu iMT cu sase trepte si cu tractiune 4x2. Versiunea de 1.6 litri CRDi, mild hybrid de 48 V, 136 CP este disponibila cu 7 DCT si cu tractiune 4x2 sau 4x4.

Atunci cand nu este echipata cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea „Smartstream” de 1,6 litri T-GDi este disponibila cu 150 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4x2 sau 4x4. Motorul diesel CRDi Smartstream de 1,6 litri va fi disponibil cu 115 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4x2.

Noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l foloseste tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration), pentru a optimiza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei. O versiune plug-in hybrid cu un motor T-GDI de 1,6 litri, 265 CP va fi, de asemenea, disponibila pentru clienti. Mai multe detalii vor fi dezvaluite anul urmator.

Noua transmisie manuală inteligentă (iMT) de la Hyundai

iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.

Comments are closed.