Noul Hyundai Santa Fe – Performanţă şi eficienţă

Cea de-a patra generaţie Santa Fe dispune de un design rafinat şi impunător, care reflectă noua abordare Hyundai pentru gama de SUV-uri. Exteriorul este dominat de partea frontală. Grila tip cascadă, de mari dimensiuni, încadrată de faruri, proiectoarele şi luminile de zi conferă modelului un aspect futurist. Silueta armonioasă este accentuată de linia simplă a plafonului, care continuă fluid de la faruri până la lămpile din spate. Pentru a întări personalitatea puternică a modelului, partea din spate dispune de un design robust, cu două eşapamente, lămpi cu formă unică şi o bară puternic profilată.

La interior, modelul beneficiază de o arhitectură ergonomică, un spaţiu încăpător şi materiale de calitate. Cu o lungime de 4.770 mm, lăţime de 1.890 mm şi un ampatament alungit de 2.765 mm, Santa Fe oferă un confort sporit pasagerilor. Conducătorul auto şi pasagerul din faţă dispun de scaune reglabile electric. Pentru mai multă flexibilitate, spaţiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, ajungând la 625 litri.

Vizibilitatea pentru partea din spate a fost îmbunătăţită prin extinderea suprafeţei vitrate, geamurile secundare fiind mărite cu 41%, al doilea, respectiv al treilea rând de scaune beneficiind de o deschidere mai amplă. Pentru al doilea rând de scaune, spaţiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost înălţate cu 18 mm. Spaţiul la cap pentru cel de-al treilea rând a fost îmbunătăţit cu 22 mm. Conducătorul auto şi pasagerul faţă beneficiază de scaune reglabile electric, cu 10 poziţii diferite.

Noul sistem de tracţiune integrală HTRAC

Noua generaţie Santa Fe este echipată cu un sistem de tracţiune integrală HTRAC (denumirea combină literă H din Hyundai şi prima silabă a cuvântului „tracţiune”), care presupune distribuţie electronică variabila a cuplului, în funcţie de viteza autovehiculului şi de aderenţa de care dispune fiecare roată. Aceasta este noua tehnologie 4x4 de la Hyundai, care controlează distribuţia cuplului şi a puterii de frânare diferit pe cele două punţi, în funcţie de necesitate. Sistemul oferă suport conducătorului auto indiferent de condiţiile meteo, chiar dacă suprafaţa de rulare este acoperită cu zăpadă, reuşind mereu să îmbunătăţească ţinuta de drum şi aderenţa în viraje.

În modul Confort, acesta oferă stabilitate, 35% din cuplu fiind distribuit către roţile din spate. În modul Eco, HTRAC contribuie la îmbunătăţirea eficienţei consumului de combustibil, distribuind întregul cuplu către roţile din faţă. În condiţii de aderenţă scăzută, sistemul distribuie automat forţa către toate cele patru roţi. În modul Sport, HTRAC oferă o accelerare superioară prin distribuirea a 50% din cuplu către roţile spate. În modul Smart, sistemul se adaptează stilului de conducere şi condiţiilor rutiere în timp real, comutând automat între Eco, Sport şi Comfort pentru a obţine performanţe optime.

Propulsoare performante asociate unei noi transmisii automate în opt trepte

Santa Fe este disponibil în două versiuni de motorizare diesel şi una pe benzină, care au fost modificate pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Propulsorul standard R 2,0 diesel este disponibil în două variante: 150 CP (110 KW) şi 182 CP (134 KW), asociat unei transmisii manuale în şase trepte sau noii transmisii automate în opt trepte (AT). Versiunea ultra-performantă 2,2 litri CRDi generează 197 CP (144 KW), eficienţa fiind îmbunătăţită cu 3% până la 4% datorită asocierii cu transmisia automată în opt trepte. Motorul Theta II 2,4 litri pe benzină dezvoltă 185 CP (136 KW).

Siguranţă, conectivitate

Pentru a răspunde celor mai înalte standarde europene de siguranţă, noul Santa Fe dispune de pachetul Hyundai SmartSense: asistenţă la coliziune frontală (FCA) cu detectare pietoni; asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKA); asistenţă pentru faza lungă (HBA); sistem de avertizare a conducătorului auto (DAW); sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW); sistem de asistenţă pentru ieşirea în siguranţă; sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marşarier (RCCW); sistem de monitorizare la 360 de grade.

Din dorinţa de a respecta cele mai înalte standarde privind siguranţa activă şi pasivă,  cum ar fi funcţia Rear Occupant Alert care monitorizează pasagerii aflaţi pe locurile din spate şi îi transmite un avertisment şoferului în cazul în care unul dintre ei încearcă să părăsească maşina.

Opţiunea Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist este disponibilă şi ea în premieră în structura unui automobil fabricat de Hyundai, rolul său fiind acela de a avertiza atunci când alte vehicule se apropie din spate şi de a acţiona frâna la nevoie.

Tehnologia Safety Exit Assist previne producerea unor accidente prin blocarea temporară a uşilor în situaţia în care alte automobile se apropie din spate în aşa fel încât pasagerii să coboare în siguranţă.

Noul model Santa Fe propune clienţilor dotări avansate de conectivitate, care permit integrarea perfectă a informaţiilor de pe smartphone. Sistemul infotainment cu ecran de 8 inch integrează navigaţia, dotările media şi de conectivitate, fiind compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto, precum şi cu programul MapCare. În plus, noul Head-Up Display (HUD) proiectează informaţii relevante în câmpul vizual al conducătorului auto.

Fiecare autovehicul comercializat va beneficia de cinci ani garanţie fără limită de kilometri, cinci ani de asistenţă rutieră şi cinci ani de verificări periodice.

Comments are closed.