Noul Hyundai Kona – O avalanşă de premiere

„Cu un design avangardist şi echipamente de top, Kona a fost conceput pentru a veni în întâmpinarea clienţilor cu un stil de viaţă dinamic. Este mai mult decât un nou membru al gamei SUV, reprezintă un pas important în vederea îndeplinirii obiectivului Hyundai de a deveni producătorul auto asiatic numărul unu pe piaţa din Europa, până în anul 2021”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.

Partea frontala integrează grila tip cascadă, parte din noua identitate vizuală Hyundai. Farurile duble-cu lumini de zi de tip LED amplasate deasupra farurilor cu LED – adaugă o alură impresionantă. Plafonul în două nuanţe şi paletă de 10 culori exterioare oferă multiple posibilităţi de personalizare.

Opţiuni de conectivitate

Noul afişaj Head-Up Display (HUD) reprezintă o premieră pentru Hyundai, prin intermediul ecranului de 8 inch fiind proiectate detalii relevante în câmpul vizual al conducătorului auto. HUD asigură lizibilitate excelentă, precum şi procesare rapidă a informaţiilor.

Kona oferă funcţii de conectivitate variate. Sistemul multimedia cu ecran de 8 inch, disponibil opţional, este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto şi include un suport pentru încărcare wireless prin inducţie (standard Qi) pentru telefoane tip smartphone compatibile. Sistemul beneficiază de un abonament gratuit pe şapte ani la serviciile LIVE, care oferă informaţii actualizate în timp real despre vreme, trafic, radare şi căutare online a punctelor de interes.

O altă premieră Hyundai este sistemul audio cu preluarea afişajului. Informaţiile disponibile pe telefoanele tip smartphone pot fi afişate pe ecranul de 7 inch, prin intermediul aplicaţiilor Apple CarPlay şi Android Auto. Cu ajutorul acestei funcţii, pasagerii pot utiliza sistemul de navigaţie al telefonului, efectua apeluri sau asculta muzica preferată.

Echipamente de siguranţă

Hyundai SmartSense integrează echipamente de siguranţă şi tehnologii de asistare a conducătorului auto, printre care asistenţa la coliziunea frontala cu detectare pietoni, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de avertizare la coliziune la deplasarea în marşarier, asistenţa la păstrarea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a atenţiei conducătorului auto, lumini statice pentru viraje şi asistenţa pentru comutarea fazei lungi.

Hyundai este singurul producător auto care fabrică oţelul din care sunt realizate autovehiculele gamei, cu avantaje importante, concretizate în caroseria robustă şi uşoară, care contribuie la îmbunătăţirea performanţelor şi la siguranţa pasagerilor.

Performanţe

Noul Kona dispune de o gamă de motoare turbo de cilindree mică, care contribuie la reducerea consumului de combustibil, fiind păstrate, în acelaşi timp, performanţele. Clienţii au posibilitatea de a opta pentru tracţiune integrală şi o transmisie lină şi economică în şapte trepte cu dublu ambreiaj (7DCT).

Noul motor turbo 1,6 T-GDi, pe benzină, dezvoltă o putere de 177 CP şi un cuplu de 265 Nm, fiind potrivit atât pentru traficul urban, cât şi pentru drumurile neamenajate.  Conducătorii auto pot opta pentru un motor turbo cu trei cilindri, T-GDi de 1,0 litri, care dezvoltă 120 CP şi un cuplu de 175 Nm. Turbocompresorul cu „waste-gate” controlat electronic contribuie la reducerea consumului de combustibil, prin diminuarea pierderilor din admisie, precum şi prin îmbunătăţirea răspunsului la acceleraţii şi cuplului la turaţii mici. Propulsorul este echipat cu injectoare GDi cu şase orificii, care funcţionează la o presiune de 200 de bari, asigurând arderea eficientă şi reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor de noxe. Motorul este disponibil cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală cu şase trepte.

Gama de motorizări va fi extinsă ulterior cu un nou motor turbodiesel cu patru cilindri, de 1,6 litri, disponibil în două variante de putere: 115 C, disponibilă cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală cu şase trepte (date preliminare), şi 136 CP, cuplu de 320 Nm, cu tracţiune faţă sau integrală şi cutie de viteze cu şapte trepte şi dublu ambreiaj 7DCT (date preliminare).

Clienţii pot opta pentru tracţiune integrală, care beneficiază de un cuplu de până la 50% distribuit pe puntea spate. Sistemul sporeşte tracţiunea pe zăpadă, pietriş, precum şi pe carosabil, îmbunătăţind în acelaşi timp performanţele în viraje. Pentru a permite pornirea de pe loc pe suprafeţe dificile, diferenţialul poate fi blocat manual pentru o distribuţie între punţi a cuplului de 50%, până la o viteză de 40 km/h.

Transmisia cu şapte trepte şi dublu ambreiaj combină economicitatea transmisiei manuale şi confortul celei automate, fiind mai eficientă comparativ cu transmisiile automate „hidramate”” cu 20% şi mai rapidă cu 10%. Odată cu reducerea consumului de combustibil, scad emisiile de CO2.

Comportament rutier şi manevrabilitate

Garda la sol este de 170 mm, conducătorul auto beneficiind de o poziţie la volan înălţată pentru o vizibilitate sporită. În acelaşi timp, podeaua coborâtă şi tunelul optimizat asigură un habitaclu ergonomic. Modelul cu tracţiune integrală dispune de turbină cu geometrie variabilă, care îmbunătăţeşte performanţele motorului turbo.

Puntea spate pune accentul pe confort la rulare şi manevrabilitate sportivă, asigurate de bară de torsiune de înaltă rigiditate. Noul Kona 4x4 dispune de suspensie spate multi-link cu două braţe inferioare, care permite optimizarea manevrabilităţii, comportamentului rutier şi a stabilităţii în timpul virajelor. Controlul avansat al tracţiunii pe viraje, disponibil pentru modelele cu tracţiune integrală, reduce subvirarea şi îmbunătăţeşte agilitatea şi stabilitatea vehiculului.

Sisteme multimedia

Noul Kona oferă funcţii avansate de conectivitate, care integrează telefoanele de tip smartphone şi permit utilizarea intuitivă şi în siguranţă a acestora în timpul deplasării. Clienţii pot opta între trei sisteme: sistemul audio standard, cu ecran tactil LCD de 5 inch, care include radio, conectivitate prin Bluetooth şi USB; sistemul audio cu ecran tactil LCD de 7 inch, care include cameră video pentru marşarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play şi Android Auto; sistemul de navigaţie cu ecran de 8 inch, care include cameră video pentru marşarier cu linii de ghidare dinamică, conectivitate prin Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto, abonament pe şapte ani la serviciile LIVE, hărţi 3D şi Lifetime MapcareTM. În plus, între ceasurile de bord se regăseşte un ecran de informare, disponibil în două variante: ecran TFT LCD alb negru, de 3,5 inch (standard) sau ecran TFT color, de 4,2 inch (opţional).

Head-Up Display

Sistemul Head-Up Display (HUD) proiectează informaţii relevante, direct în câmpul vizual al conducătorului auto, pentru procesarea rapidă a informaţiilor, fără a distrage atenţia de la condus.

Cu o diagonală de 8 inch, noul sistem HUD asigură vizibilitate optimă în diferite condiţii de lumină. Odată cu acţionarea comenzii de pe volan, sistemul se ridică pe verticală, după care dispare în planşa de bord, atunci când nu este utilizat. HUD îmbunătăţeşte siguranţa în timpul deplasării prin afişarea informaţiilor privind viteza, direcţiile de navigaţie sau nivelul combustibilului, precum şi a funcţiilor de asistenţă: la coliziune frontală, la menţinerea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a unghiului mort, etc.

Sistem audio Krell

Sistemul audio realizat de Krell este dotat cu opt difuzoare: două cu diametrul de 20 mm, patru cu diametrul de 160 mm, unul central de 100 mm şi altul de 200 mm. Krell dispune de 45 W per canal, asigurând îmbunătăţirea calităţii sunetului în habitaclu.

Hyundai Smart Sense

Kona este echipat cu Hyundai SmartSense: asistenţă la coliziune frontală cu detectare pietoni (FCA), asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKA-standard), asistenţă pentru comutarea fazei lungi / scurte (HBA), asistenţă la fază scurtă – lumini de viraje (LBA-S), monitorizarea atenţiei conducătorului auto (DAW-standard), monitorizarea unghiului mort (BCW) şi asistenţă în cazul unei coliziuni la ieşirea cu spatele din parcare-monitorizarea traficului din spate (RCCW).

Comments are closed.