Noul Ford Puma – Elegant, sportiv, seducător

Noul Ford Puma introduce un nou capitol în identitatea de design a Ford, cu un stil atrăgător, ce include blocurile optice distinctive şi liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV oferă o gardă la sol ridicată pentru o experienţă plină de încredere la volan şi o capacitate de încărcare de top în segment: 456 de litri. Performanţa remarcabilă şi consumul optimizat de combustibil sunt livrate clienţilor Puma utilizând tehnologia Ford EcoBoost Hybrid 48 de volţi. Sistemul de propulsie mild-hybrid integrează asistenţa electrică a cuplului cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri şi frecare redusă, oferind un vârf de putere de până la 155 CP.

Designul provocator întâlneşte performanţa de vârf

Elegant, sportiv şi seducător, noul Ford Puma îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament şi un ecartament optimizate pentru a oferi proporţii de SUV.

Puma prezintă o linie a plafonului înclinată, pentru o siluetă individualizată, uşor de recunoscut, şi urmează trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind însă un design armonios, cu o linie mediană orizontală ce permite proporţii echilibrate. Echipa de design Ford a dezvoltat suprafeţe care apelează la emoţia privitorului şi care sunt încadrate în postura echilibrată a vehiculului. Alături de echipa de ingineri, designerii au reuşit să dezvolte un aspect, acces şi spaţiu de încărcare fără compromisuri.

Liniile sculptate continuă de-a lungul părţilor laterale ale lui Puma, bosajele pronunţate ale aripilor amplificând caracterul sportiv. Partea frontală expresivă oferă blocuri optice în formă de „canoe”, acestea ieşind în evidenţă printr-un design interior complex şi fiind aşezate în partea superioară a aripilor. Luminile LED de ceaţă sunt aşezate imediat dedesubt, fiind integrate în difuzoarele de aer frontale care conduc fluxul de aer în zona roţilor faţă pentru a reduce turbulenţele şi pentru a îmbunătăţi aerodinamica. Blocurile optice se extind spre grila frontală, oferindu-i lui Puma un design îndrăzneţ, aerodinamic şi o zonă frontală „prietenoasă”.

Proporţiile amplificate ale lui Puma sunt îmbunătăţite şi mai mult de designul „plutitor” al montanţilor faţă. Conexiunea aparent neîntreruptă între linia mediană a maşinii şi baza parbrizului poziţionează masa virtuală a cabinei spre spatele maşinii, oferind astfel o siluetă puternică, distinctă şi elegantă.

ST-Line şi Titanium

Noul Puma este oferit în mai multe personalităţi distincte, incluzând sportivul Puma ST-Line şi elegantul Puma Titanium, echipări ce reflectă preferinţele clienţilor.

Puma Titanium prezintă jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch şi elemente cromate pentru grilă, praguri şi lămpi de ceaţă. Difuzorul de aer şi protecţia posterioară au o nuanţă gri metalic, iar marginile geamurilor laterale sunt finisate negru lucios. În interior, Puma Titanium este oferit cu un volan din piele ecologică, cu inserţii care imită lemnul pe bord şi cu materiale textile de top aplicate pe feţele portierelor.

Puma ST-Line, inspirat de divizia Ford Performance, este oferit cu jante din aliaj de 18 inch (opţional 19 inch) negru perlat, precum şi cu o suspensie sport cu arcuri şi amortizoare special reglate. În partea frontală, grila ST-Line prezintă elemente în nuanţă negru mat, rame negru grossy pentru grilă, lumini de ceaţă şi un eleron opţional cu rol funcţional amplasat pe plafon.

Elementele aripii inferioare semnate ST-Line direcţionează aerul către prizele de aer. În interior, Puma ST-Line dispune de un volan cu baza teşită şi cusături roşii – disponibile inclusiv pe scaunele mixte piele-textil, disponibile opţional. Pedalierul din aliaj, schimbătorul de viteze din aluminiu şi căptuşeala neagră tipică ST Line sporesc caracterul sportiv.

Pentru o versatilitate şi mai mare, podeaua portbagajului lui Puma poate fi uşor reglată cu o singură mână pentru a se potrivi nevoilor de depozitare şi pentru a se menţine într-una dintre cele trei poziţii de încărcare:

  • poziţia cea mai coborâtă, prin intermediul căreia este atins volumul maxim de încărcare disponibil, în timp ce spaţiul de depozitare din partea inferioară a portbagajului este ascuns;
  • poziţia înaltă, prin intermediul căreia suprafaţa de dedesubt creşte, creând o podea pentru marfă la acelaşi nivel cu bancheta rabatată din spate;
  • îndepărtată: podeaua poate fi depozitată în siguranţă pe verticală în spatele scaunelor din spate, pentru a oferi o capacitate totală de 456 litri.

Tehnologii de propulsie avansate

La începutul acestui an, Ford a anunţat că fiecare dintre modelele companiei lansate începând cu noul Focus va include o versiune electrificată. Clienţii noului Puma vor fi printre primii care vor beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid - adaptată pentru a spori eficienţa de combustibil, adăugând la plăcerea de a conduce noul Focus un plus de putere şi receptivitate. Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienţa lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în acelaşi timp un răspuns incisiv şi performanţe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

Oferit în variante de 125 CP şi 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când şi în ce măsură să încarce bateria şi când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediu a două strategii:

  • înlocuirea cuplului, care pune în funcţiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 50 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătăţire a eficienţei consumului de combustibil de până la 9%, aşa cum arată analiza WLTP. Înlocuirea cuplului contribuie la emisiile anticipate de CO2 de la 123 g / km şi la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP şi emisii anticipate începând cu 124 g / km şi un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP;
  • suplimentarea cuplului, care pune în funcţiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu până la 20 Nm faţă de cuplul maxim dat de motorul pe benzină - şi livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut rpm - pentru o performanţă optimizată.

Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care opreşte automat unul dintre cilindrii motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcţioneze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obţinerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km şi la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.

ÎnÎn plus, Puma optimizează platforma Ford din segmentul B, aceeaşi care oferă dinamica de top a lui Ford Fiesta. O nouă suspensie spate mai rigidă, cu braţ răsucit, amortizoare mai mari, bucşe îmbunătăţite şi montură superioară optimizată reduce fricţiunea şi creşte rigiditatea la nivelul şasiului, oferind o dinamică de top în segment.

Tehnologii ce inspiră încredere

Puma utilizează doisprezece senzori ultrasonici, trei radare şi două camere amplasate în jurul maşinii, pentru a oferi o gamă de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea îmbunătăţesc nivelul de protecţie, şofatul şi parcarea, fiind proiectate pentru a face experienţa de condus mai sigură şi confortabilă.

Disponibil în varianta de cutie automată de viteze cu şapte trepte, sistemul Adaptive Cruise Control cu funcţia Stop & Go, Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) şi Sistemul de centrare pe mijlocul benzii ajută vehiculului să menţină o distanţă confortabilă de condus faţă de vehiculele din faţă. Sistemul ajută, de asemenea, la reducerea stresului în timpul călătoriilor lungi, menţinând vehiculul centrat pe banda sa de rulare şi poate ajusta viteza vehiculului în limitele legale, monitorizând semnele rutiere. Acest lucru este în plus faţă de informaţiile disponibile prin sistemul de navigaţie de la bord.

Preţurile pornesc de la 20.250 de euro (cu TVA)

Comments are closed.