Noul Ford Focus – Generație nouă, maturizare deplină

Noua generaţie Ford Focus aduce întregii lumi un model complet şi cel mai competent Focus din toate timpurile din punct de vedere tehnic. În urma unei colaborări foarte apropiate cu clienţii, noul Focus a fost dezvoltat de la zero pentru
a oferi cea mai încrezătoare, intuitivă şi satisfăcătoare experienţă pusă la dispoziţie de un model compact de familie din Europa. Focus introduce o filosofie de design care are în centru oamenii. Aceasta amestecă un stil exterior emoţional cu un nivel aerodinamic de top în segment. În acelaşi timp, interiorul oferă mai mult spaţiu, dar şi materiale şi atenţie la detalii de înalt nivel.

Focus s-a maturizat, vine cu o siluetă sportivă şi oferă o alură premium, prezentând în acelaşi timp un nivel superior de confort şi de spaţiu. Noua siluetă distinctivă a fost concepută în principal prin repoziţionarea spre înainte a montanţilor A şi prin proporţii echilibrate care le permit acestora să fie orientaţi spre centrul roţilor faţă, în timp ce liniile musculare ale montanţilor C sunt aşezate exact deasupra roţilor spate. Capota mai lungă rezultată şi bara faţă fluidă, cuplate cu o reducere a volumului liniei longitudinale laterale de forţă, generează o imagine puternică şi în acelaşi timp elegantă, îmbunătăţind caracterul premium şi sportiv al maşinii.

Partea frontală a noului Focus este simplă şi armonioasă, subliniind o prezenţă curată şi hotărâtă. O grilă frontală sensibil mai mare, dar uşor de recunoscut ca apartenenţă la gama Ford prin prezenţa sa puternică, este aşezată între blocurile optice cu orientare orizontală care, la fel ca în cazul stopurilor, sunt aşezate cât mai înspre lateral posibil pentru a îmbunătăţi prezenţa şi imaginea maşinii.

Stopurile sunt acum împărţite în două zone, oferind posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, în timp ce tehnologia LED permite o semnătură luminoasă distinctă uşor de recunoscut atât în timpul zilei, cât şi noaptea. Acest element confirmă construcţia premium a părţii posterioare a maşinii.

Atmosferă mai calmă

Designul interior simplificat, mult mai puţin aglomerat, este punctul de start pentru o atmosferă mai calmă la bord. Portierele frontale se prelungesc fluid până în spatele planşei de bord, generând un efect vizual care subliniază un nivel de spaţiu de calitate superioară. Partea superioară a planşei de bord şi feţele interioare ale uşilor sunt construite din materiale moi la atingere care insuflă la rândul lor o imagine premium. Elemente inspirate din lumea bijutierilor reflectă caracterul contemporan al designului de top: sticla şlefuită şi finisajele periate se numără printre opţiunile pe care clienţii le au când vine vorba de personalizarea inserţiilor decorative din faţa pasagerului din dreapta şoferului, a interiorului uşilor sau a contururilor aeratoarelor din habitaclu.

La fel ca la exterior, interioarele tuturor variantelor de personalitate ale noului Focus oferă elemente şi materiale unice care disting caracterele fiecăruia în parte: lemn de esenţă fină şi piele premium pentru versiunea Vignale, inserţii cu efect fibră de carbon şi cusături roşii pe ST Line şi materiale texturate şi mai robuste pentru varianta Active.

Asistenţă sofisticată

Cea mai sofisticată gamă de sisteme de asistenţă a şoferului oferite vreodată clienţilor Ford este integrată pentru a pune la dispoziţia acestora o experienţă intuitivă, relaxantă şi rafinată.

Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:

• Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) - îmbunătăţit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere de viteză şi cu tehnologia care menţine maşina pe centrul benzii de rulare - ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat;

• Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje şi luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care premonitorizează virajele şi - pentru prima prima dată în industrie - indicatoarele rutiere;

• Cea de-a doua generaţie a Sistemului de asistenţă activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, acceleraţia şi frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton;

• Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite şoferilor să-şi concentreze atenţia pe şosea;

• Asistenţa activă de urgenţă la nivelul direcţiei (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezentă în premieră în segment. Aceasta îi ajută pe şoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.

Energic şi alert

Un şasiu nou şi sofisticat completat de tehnologii avansate la nivel de dinamică au permis dezvoltarea unei experienţe de şofat de top în segment, energice şi plină de satisfacţii pentru clienţii noului Focus. În acelaşi timp, noul model oferă un nivel superior de rafinament. Noul Focus îmbunătăţeşte moştenirea stabilită încă de la prima generaţie a lui Focus, un model revoluţionar la timpul său, printr-un submodul structural izolat al suspensiei spate independente cu braţe inegale (Short-Long Arm suspension sau SLA), această configuraţie optimizând atât confortul, cât şi răspunsul maşinii la acţiunile şoferului.

Sistemul de suspensii independente cu braţe inegale (SLA) dezvoltă un echilibru excelent între modul în care puntea faţă şi puntea spate negociază neregularităţile din suprafaţa de rulare, rezultatul fiind o călătorie mai confortabilă. Bucşele cu compoziţie complexă a materialului au grade de rigiditate diferite în funcţie de direcţia în care sunt comprimate sau întinse, separând submodulul suspensiilor de structura maşinii pentru o amortizare mai bună la şocuri reduse şi pentru un nivel superior de izolare fonică şi de rezistenţă la vibraţii. Geometria unică a suspensiilor SLA pe versiunile Wagon ale lui Focus repoziţionează amortizoarele, păstrând caracteristicile agile ale maşinii chiar şi în condiţiile în care portbagajul este plin. În plus, această configuraţie permite maximizarea spaţiului din portbagaj, zona de încărcare fiind mai lată.

În ofertă există şi o configuraţie cu bară de torsiune ultrauşoară a suspensiei spate, rafinată astfel pentru a oferi caracterul şi gradul de dinamism pe care clienţii îl aşteaptă de la Ford Focus. Îmbunătăţită cu ajutorul arcurilor vectoriale (force vectoring spring technology) - aceeaşi tehnologie patentată Ford care permite o experienţă implicată şi responsivă pe noua generaţie Fiesta ST - configuraţia suspensiei cu bară de torsiune este concepută pentru a completa oferta tehnică în cazul versiunilor echipate cu motoarele 1.0 EcoBoost şi 1.5 EcoBoost, care sunt mai
uşoare decât cele echipate cu motoare diesel.

Noi motorizări economice

Noul Focus rămâne fidel moştenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de vârf în segmentul său, îmbunătăţit prin prima apariţie în gama Focus a sistemului de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente faţă şi spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigură un rafinament superior şi printr-o tehnologie patentată Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.

Experienţa pasagerilor este şi ea îmbunătăţită prin apariţia unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii, şi prin noua zonă de încărcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.

Opţiunile disponibile la nivel de motorizări includ o versiune optimizată a multipremiatului 1.0 EcoBoost şi noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost, ambele îmbunătăţite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue şi 2.0 EcoBlue permit un consum excepţional, în timp ce noua transmisie inteligentă cu opt trepte adaptează schimbarea treptelor la stilul de condus şi este manevrată printr-un controller rotativ ergonomic şi elegant.

Comments are closed.