Noua Škoda Scala – Mult spaţiu, caracter flexibil

Cu un stil nou, tehnologie nouă şi un nou nume, Škoda Scala redefineşte complet segmentul automobilelor compacte al mărcii ceheşti. Scala, numele pe măsură, provine din latină, însemnând „scară”. Hatchback-ul îmbină designul emoţional, cu un nivel ridicat de funcţionalitate, dar şi cu conectivitate de ultimă oră şi transferă, pentru prima dată, limbajul senzaţional de design al studiului VISION RS în producţia de serie.

Preşedintele Consiliului de Administraţie Škoda, Bernhard Maier, a declarat: „Odată cu noua Škoda Scala, deschidem un nou capitol al mărcii în segmentul compactelor. Este un model complet nou, care redefineşte reperele în segmentul său, în privinţa tehnologiei, siguranţei şi designului. Scala întruchipează perfect ingeniozitatea şi bunul gust discret, caracteristici specifice mărcii Škoda”.

Lansând Scala, Škoda face mai mulţi paşi înainte în dezvoltarea sa, dar şi în repoziţionarea sa în segmentul compact. Dotările sale excelente de conectivitate, dotările de înaltă calitate şi materialele rafinate reprezintă perfect valorile mărcii, redate clar prin sintagma: „ingeniozitate discretă”. Astfel, Scala se adresează, de asemenea, unui grup ţintă mai tânăr, de utilizatori de internet orientaţi spre design, care apreciază, de asemenea, spaţiul generos oferit de modelele Škoda, precum şi cel mai mare portbagaj din segment şi excelentul raport preţ/valoare.

Designul exterior

Škoda Scala este prima Škoda care implementează următoarea etapă a dezvoltării limbajului de design al mărcii, iar modul în care acest model preia noul limbaj este încărcat de emoţie şi autentic. Este primul automobil din producţia de serie pentru Europa care poartă emblema „Škoda” formată din majuscule pe hayon, aceasta înlocuind sigla Škoda. Jantele din aliaj uşor de până la 18 inch creează accente dinamice, pe când luneta extinsă unică, disponibilă pentru pachetul Emotion, conferă modelului Škoda Scala un stil propriu aparte.

Designul interior

Noul interior a fost conceput pornind de la studiul VISION RS şi combină ergonomia şi designul emoţional, cu spaţiul generos specific tuturor modelelor Škoda, la care se adaugă şi cu cel mai mare portbagaj din segment. Panourile portierelor şi panoul de instrumente cu ecranul tactil aşezat în poziţie înaltă sunt finisate cu o suprafaţă moale, din spumă de calitate superioară. Finisajul special, granulat al acesteia aminteşte de structura cristalului. Iluminarea ambientală creează o atmosferă plăcută, subliniată de nuanţele calde şi de cusăturile contrastante de pe tapiţerie, care poate fi realizată opţional din microfibră Suedia. Confortul poate fi sporit şi mai mult optând pentru parbrizul încălzit şi volanul încălzit, dotări oferite opţional.

În stilul specific mărcii, Škoda Scala oferă un interior extrem de spaţios, apropiat de cel de la Škoda Octavia, acest lucru fiind posibil datorită ampatamentului mare, de 2.649 mm, care permite în spate spaţiul generos de la nivelul genunchilor, de 73 mm. Spaţiul la nivelul coatelor este în spate de 1.425 mm, iar spaţiul la cap este de 982 mm în spate, adică cel mai mare din segment. Škoda Scala are o capacitate a portbagajului de 467 l, de asemenea, cea mai mare din clasă. Capacitatea creşte la 1.410 l cu scaunele din spate rabatate.

Motoare şi transmisii

Trei motoare TSI de 1,0 sau 1,5 litri şi un motor TDI de 1,6 litri generează între 95 şi 150 CP.  Fireşte, cele patru motoare turbo îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Suspensiile sport adaptive sunt disponibile ca dotare opţională. Acestea pot fi setate în modurile Normal sau Sport, prin intermediul funcţiei de selectare a modului de condus.

Motorul de vârf al gamei, adică 1,5 TSI, generează o putere de 150 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Motorul se remarcă şi prin tehnologia de management activ al cilindrilor Active Cylinder Technology (ACT). Aceasta dezactivează cei doi cilindri mijlocii când sarcina exercitată asupra motorului este redusă, reducând astfel consumul de combustibil. Această dezactivare are loc automat şi nu este practic sesizabilă pentru şofer. Motorul cu patru cilindri este oferit cu transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională.

Celelalte două propulsoare pe benzină au trei cilindri şi o capacitate de 1,0 litru. Motorul de intrare în gamă, 1,0 TSI, generează 95 CP şi este combinat cu transmisia manuală cu 5 trepte. Motorul 1,0 TSI de 115 CP are în dotarea standard transmisia manuală cu 6 trepte. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională. Toate motoare pe benzină sunt echipate cu filtru de particule pentru benzină.

Motorul diesel cu patru cilindri 1,6 TDI are o putere de 115 CP şi un cuplu de 250 Nm. Fiind echipat cu convertor catalitic SCR cu injecţie de AdBlue şi cu filtru de particule diesel ca dotări standard, respectă cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. La acest eficient motor diesel, tracţiunea este controlată în dotarea standard de transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională.

Sisteme de asistenţă

Numeroase sisteme de asistenţă disponibile pentru Škoda Scala au fost oferite până în prezent doar în segmentele auto superioare. Funcţia opţională Side Assist îi arată şoferului dacă din spate se apropie un alt vehicul cu intenţia de a depăşi sau dacă în unghiul mort se află un vehicul. Raza sistemului este de 70 m, cu 50 m mai mult decât cea a sistemului Blind Spot Detect. Tempomatul adaptiv ACC, care poate fi folosit la viteze de până la 210 km/h şi Park Assist sunt, de asemenea, dotări opţionale. Asistenţii Lane Assist şi Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă sunt incluse în dotarea standard.

Tehnologie şi siguranţă

Scala este echipată din dotarea standard cu faruri şi blocuri optice spate cu LED. Opţional sunt oferite şi faruri full-LED. Pentru prima dată pentru o Škoda, sunt disponibile şi lumini de semnalizare dinamice în spate. Maşina dispune de până la nouă airbag-uri, inclusiv airbag pentru genunchii şoferului şi, pentru prima dată în această clasă auto, sunt oferite opţional airbag-uri laterale în spate. În cazul în care este detectat riscul de coliziune, este activat sistemul opţional de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist. Acesta închide automat geamurile, iar centurile de siguranţă ale şoferului şi pasagerului din faţă sunt pretensionate automat.

Infotainment

Afişajul opţional Virtual Cockpit are cel mai mare ecran din segment, de 10,25 inch. Sistemele de infotainment ale celei de-a treia generaţii de sisteme de infotainment ale matricei modulare de infotainment MIB au ecrane cu dimensiuni între 6,5 şi 9,2 inch. Ecranul tactil are o poziţie confortabilă, fiind aşezat la înălţime pe bord, în câmpul vizual imediat al şoferului şi pasagerului din faţă. Sistemul de sunet opţional Škoda Sound System are un subwoofer şi 10 difuzoare. Folosind numeroase noi servicii on-line mobile Škoda Connect, automobilul poate fi încuiat şi descuiat prin intermediul telefonului mobil şi al softului sistemului de infotainment sau, de exemplu, astfel pot fi actualizate hărţile de navigaţie. Scala este în permanenţă on-line, datorită eSIM-ului integrat, cu conexiune LTE.

Simply Clever

Škoda Scala oferă numeroase dotări şi funcţii Simply Clever, inclusiv, pentru prima dată în această clasă, hayon-ul cu acţionare electrică cu funcţie tip-to-close, precum şi cârligul rabatabil de remorcare, care poate fi deblocat electric, prin simpla acţionare a butonului corespunzător din portbagaj.

Comments are closed.