Noua Mazda6 – O mașină regândită în întregime

Mazda6 dezvăluie un autoturism complet, matur, rafinat, care oferă un nivel foarte ridicat de calitate în toate detaliile. Modelul a fost regândit la toate capitolele şi oferă versiuni actualizate ale tehnologiilor trenurilor de rulare SKYACTIV, ale tehnologiilor de siguranţă i-ACTIVSENSE, iar în premieră pentru Mazda compatibilitate cu sistemele Apple Car Play şi Android Auto. Mazda6, care aduce un nou nivel de echipare de top, Takumi Plus, dar şi un pachet bogat de dotări în echiparea de bază, poate fi deja testată şi comandată la orice partener Mazda din România.

La exterior se observă un nou design frontal, cu forme mai pronunţate, o grilă nouă masivă ce dă senzaţia de profunzime. Farurile, echipate cu lumini LED în mod standard, au o formă mai alungită şi integrează spoturile de ceaţă în blocul optic, ceea ce favorizează şi mai mult expresia spoilerului frontal. Modelul vine deja echipat cu jante de aliaj de 17 inch şi opţional se pot alege cele de 19, ambele cu un design nou. Totodată, pentru un plus de sportivitate, ţevile de evacuare au crescut în diametru şi sunt poziţionate mai aproape de marginile exterioare ale modelului. Culoarea Roşu Soul este înlocuită de Roşu Soul Crystal care a debutat pe Mazda CX-5.

Încă de la primul nivel de echipare, Challenge, Mazda6 propune un pachet bogat de dotări care include afişaj activ proiectat pe parbriz, 6 difuzoare, senzori de ploaie şi de lumină, climatizare automată pe două zone, geamuri fumurii, sistem de navigaţie şi 4 porturi USB (două în faţă şi două în spate). Tot în echiparea standard, pe consola centrală apare o altă premieră Mazda6, noul ecran de 8 inch pentru zona de infotainment, care este însoţit de un ecran de 7 inch în zona instrumentelor de bord. Mazda6 marchează şi introducerea compatibilităţii cu Apple Car Play şi Android Auto pentru toate modelele echipate cu MZD Connect.

Ridicarea şi mai mult a nivelului de calitate se observă din plin şi în nivelul de echipare Takumi Plus, care oferă tapiţerie maro Nappa, trapă, volan cu cusături speciale, oglindă interioară fără ramă, ornamente de crom şi lemn Sen pentru bord, capitonaj din piele întoarsă, dar şi kit de lumini interiori cu LED. Odată cu tapiţeria din piele, scaunele frontale sunt, în premieră la Mazda, ventilate, iar toate scaunele au fost reproiectate pentru un plus de confort.

Putere crescută la turaţii joase

Mazda6 păstrează motorizările cunoscute Mazda, dar aduce îmbunătăţiri importante. Toate motoarele sunt omologate conform noilor norme de testare a consumului şi respectă clasa de emisii Euro 6d. Nivelul de putere livrat la turaţii joase a fost îmbunătăţit pentru un răspuns şi mai bun la plecarea de pe loc, iar reacţia acceleraţiei la acţionare pedalei a fost optimizată.

Cele două motoare diesel, bi-turbo, derivate ale SKYACTIV-D 2.2, au fost preluate, primul livrând 150 CP, în timp ce al doilea a câştigat în putere faţă de varianta anterioară şi generează 184 CP şi 445 Nm, mulţumită, printre alte îmbunătăţiri, noilor turbine cu geometrie variabilă. Motorizările diesel sunt echipate cu un sistem pe bază de uree, destinat reducerii nivelului emisiilor, dar şi cu o tehnologie de eficientizare a arderii denumită Rapid Multi-stage Combustion.

Cele trei variante de motorizare SKYACTIV pe benzină, derivatele de 145 şi 165 CP ale motorului SKYACTIV-G 2.0 şi SKYACTIV-G 2.5 de 194 CP sunt complet revizuite şi asigură, mulţumită îmbunătăţirilor tehnice, un plus de cuplu la turaţii joase, respectând în acelaşi timp rigorile noilor condiţii de testare a consumului fără a necesita un filtru de particule pentru benzină. Agregatul de 194 CP vine echipat şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, preluat de la SUV-ul CX-5, care reduce consumul la o viteză constantă de 80 km/h.

Far separat în 20 de blocuri optice

Suspensia a fost reproiectată, pentru a asigura un comportament mai liniar şi mai intuitiv. Totodată, optimizările aduse motoarelor şi materialele adiţionale de antifonare de pe podea şi din partea din spate a habitaclului sau din tunelul median au dus la o experienţă mai rafinată şi o ambianţă mai silenţioasă în habitaclu. Sistemul performant de tracţiune integrală i-ACTIV este disponibil pe caroseria Combi în combinaţie cu motorizările diesel, atât cu transmisie manuală, cât şi automată.

Mazda6 vine cu un pachet de dotări de siguranţă îmbunătăţit în standard, cât şi cu opţiuni noi disponibile în funcţie de nivelul de echipare ales. Pe ecranul de 8 inch se pot vizualiza împrejurimile autoturismului mulţumită noului sistem de monitorizare 360° care foloseşte patru camere perimetrale, iar pilotul automat adaptiv, oferit în echiparea standard, poate acţiona acum de la 0 km/h, în combinaţie cu transmisia automată cu şase rapoarte acesta funcţionând la orice viteză. Sistemul de faruri adaptive cu LED a fost, de asemenea, îmbunătăţit, mulţumită separării farului în 20 de blocuri optice care controlează mai eficient distribuţia luminii şi creşterii distanţei de iluminare cu încă 80 de metri. Tot în pachetul standard de echipare sunt incluse şi sistemele de avertizare la depăşirea benzii de rulare şi de control automat al fazei lungi, sistemul avansat pentru monitorizarea unghiului din spatele montanţilor posteriori şi asistentul inteligent de frânare în oraş.

Comments are closed.