Noua Dacia Duster – Mai Duster ca niciodată!

Prezentat la Salonul de la Frankfurt în septembrie 2017, Noul Duster afişează un design atrăgător şi inedit. Confortabil şi cu un comportament performant în off-road, SUV-ul Dacia poate fi deja comandat în România la un preţ începând de la 12.350 de euro (TVA inclusă).

Stil mai robust

Partea frontală a Noului Duster adoptă un stil robust şi impozant. Modelul beneficiază de un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lăţimea percepută a maşinii. Noul Duster adoptă o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente. Capota redesenată generează o impresie de robusteţe.

Din profil, Noul Duster prezintă flancuri înălţate, care accentuează impresia de soliditate, un parbriz poziţionat cu 100 mm mai în faţă şi mai înclinat în comparaţie cu cel al modelului actual, fapt care sporeşte senzaţia de spaţiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului şi jante din aliaj de 17 inch şi pasaje ale roţilor puternic evazate.

Partea din spate a beneficiat la rândul ei de o evoluţie semnificativă. Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate dau vehiculului un aer impozant. Noul Duster adoptă semnătura luminoasă Dacia alcătuită din 4 carouri roşii. Blocurile optice sunt dispuse în extremităţile vehiculului. Scuturile de protecţie (faţă şi spate), de dimensiuni sporite, sunt perfect adaptate pentru incursiunile în off-road.

Design inedit, materiale de calitate

Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic şi mai confortabil. Stilul noii planşe de bord este specific modelelor din segmentul SUV.

Faţada centrală include un ecran MediaNav Evolution poziţionat mai sus cu 74 mm faţă de cel actual şi orientat către şofer. Astfel, ecranul este accesibil şi uşor lizibil. (distanţa de la ochi la ecran este printre cele mai reduse din segment).

Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planşei de bord. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.

Consola centrală adăposteşte noi spaţii de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obţinerea unui spaţiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserţii din crom satinat.

Numeroasele reglaje disponibile asigură un plus de confort atât şoferului cât şi pasagerilor. Volanul este reglabil pe înălţime (40 mm) şi adâncime (50 mm).

Scaunul şoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar şi de un nou mecanism de reglaj în înălţime (60 mm). Şezutul scaunelor a fost alungit cu 20 mm pentru a asigura o menţinere mai bună. Scaunele dispun de o nouă armătură şi beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susţinere laterală în viraje şi o durabilitate superioară. Forma tetierelor îi asigură şoferului o mai bună vizibilitate spre înapoi atunci când locurile din spate nu sunt ocupate.

Noul Duster oferă un interior mai valorizant datorită îmbinărilor mai precise şi a utilizării unor materiale de calitate. Planşa de bord este alcătuită din materiale cu o granulaţie mai fină şi cu un aspect mai plăcut. Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste şi cotiere din material plăcut la atingere. Tapiţeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la confortul interior.  Maneta schimbătorului de viteze, mai scurtă, dispune de inserţii de culoarea cromului satinat.

În funcţie de versiune, volanul este îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent şi în acelaşi timp mai moale şi mai plăcut la atingere. Nu în ultimul rând, asamblările sunt mult mai precise, spaţiile dintre diferitele piese fiind mult reduse.

Spaţiu interior practic

Noul Duster dispune de numeroase spaţii de depozitare, al căror volum total ajunge la 27,2 litri. Printre spaţiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din faţă, având capacitatea de 2,8 litri.

Volumul portbagajului este de 478 litri în cazul versiunii 4x2 şi 467 litri în cazul versiunii 4x4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1.623 litri.

Zgomot de rulare redus la jumătate!

Nivelul de zgomot perceput la interior, în special zgomotul de rulare, a fost redus la jumătate, datorită utilizării unor materiale insonorizante mai eficiente.

Insonorizarea a fost posibilă datorită: creşterii de la 20% la 50% a suprafeţelor acoperite cu materiale insonorizante la interior şi în compartimentul motor, reducerii zonelor de emisii acustice prin utilizarea obturatoarelor sau a cordoanelor de mastic, dar şi creşterii cu 0,35 mm a grosimii geamurilor laterale din faţă.

Zgomotele generate de motor şi în timpul rulării au fost de asemenea diminuate datorită rigidizării blocului faţă (leagăn, lonjeroane, tablier), ceea ce a dus la atenuarea vibraţiilor transmise de caroserie în interiorul habitaclului.

SUV autentic, confortabil „on şi off-road”

Noul Duster păstrează capacităţile off-road care au contribuit la succesul primei generaţii. Acest lucru este posibil datorită caracteristicilor sale dimensionale care nu se îndepărtează de cotele predecesorului său: 4,34 m lungime, 1,80 m lăţime, gardă la sol ridicată (210 mm), unghi de atac de 30° şi un unghi de degajare de 33° în versiune 4x4, respectiv 34° în versiune 4x2, precum şi un unghi ventral de 21°.

Şofat fără griji

Maşina dispune de un nou sistem de direcţie, asistat electric. Acesta permite reducerea cu 35% a efortului la volan în timpul manevrelor, în special al parcărilor la viteză redusă. Gradul de demultiplicare diminuat cu 6% permite astfel o manevrare mai directă şi mai precisă atât în oraş, cât şi la viteze mai ridicate pe şosele virajate. Direcţia este echipată cu un sistem care adaptează nivelul de asistenţă la viteza vehiculului, ceea ce permite o mai bună menţinere a traiectoriei pe porţiunile lungi de autostradă. În plus, sistemul filtrează reacţiile mai bruşte ale direcţiei în cazul rulării pe teren accidentat.

Sistemul multiview camera (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale şi una în spatele vehiculului), îi permite şoferului să observe mai bine ce se află în jurul maşinii sale. Acest sistem se dovedeşte deosebit de practic în timpul manevrelor de parcare. El se declanşează automat în momentul cuplării treptei de marşarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră.

Sistemul poate fi acţionat şi manual apăsând butonul „MVC” de pe consola centrală. Uşor de utilizat, ecranul de navigaţie afişează imaginea preluată de la o singură cameră. Sistemul poate fi oprit apăsând din nou butonul „MVC” sau automat, atunci când viteza vehiculului depăşeşte 20 km/h. Camerele laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, asigură şoferului o imagine directă a roţilor din faţă, ajutându-l astfel să efectueze cu precizie manevra dorită.

Sistemul de asistenţă la coborârea pantei (Hill Descent Control) permite menţinerea sub control a vitezei maşinii la coborârea pe o pantă abruptă. Acţionând asupra frânelor, sistemul asigură vehiculului o stabilitate excelentă. Sistemul de asistenţă la demarajul în rampă (Hill Start Assist) şi sistemul de asistenţă la coborârea pantei facilitează conducerea în teren accidentat.

Pentru adepţii traseelor off-road, ecranul de informaţii 4x4 afişează o busolă şi indică în timp real înclinarea vehiculului.

Nu în ultimul rând, Noul Duster beneficiază de funcţia mâini libere. Acesta declanşează automat deschiderea portierelor la apropierea şoferului şi respectiv încuierea lor (însoţită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Datorită butonului start/stop, demararea maşinii se realizează prin simpla apăsare a acestuia.

Gamă de motorizări eficiente şi cu fiabilitate dovedită

Noul Duster este echipat cu o gamă de motoare care beneficiază de expertiza Groupe Renault şi al căror preţ este în continuare la fel de accesibil.

În materie de motorizări pe benzină sunt disponibile propulsoarele  SCe 115 (pentru versiunile 4x2 şi 4x4) şi TCe 125 (atât pentru versiunea 4x2, cât şi pentru cea 4x4) asociate cu o cutie de viteze manuală.

În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul este disponibil cu motorul dCi 90 în cazul versiunii 4x2 şi cu dCi 110 pentru versiunile 4x2 şi 4x4 cuplate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 (în cazul versiunii 4x2) poate fi asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC.

Nivel de siguranţă îmbunătăţit

Noul Duster beneficiază de sisteme de asistenţă utile pentru o siguranţă sporită.

Un avertizor de unghi mort alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasaţi în cele patru extremităţi ale vehiculului. Aceştia detectează prezenţa oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala maşinii într-o zonă aflată la o distanţă de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcţiei de mers este acţionat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30 până la 140km/h.

Limitatorul de viteză îi permite şoferului să-şi menţină constantă viteza de deplasare selecţionată. Sistemul este funcţional de la 30 km/h.

Noul Duster are blocuri optice automate, ceea ce oferă un confort suplimentar şoferului.

Comments are closed.