Nissan Juke NISMO R.S. — Cat de frumos ti se lumineaza fata!

Galerie foto

Nissan Juke NISMO R.S. este cel mai performant Juke pe care ţi-l poţi cumpăra şi a fost creat din dorinţa japonezilor de a pune pe stradă o maşină cu specificaţii de înaltă performanţă, aşa cum nu mai există în peisajul SUV-urilor de segment B. Până la urmă Juke e un lider incontestabil în rândul SUV-urilor de oraş, iar NISMO vine de la Nissan Motorsport.

Nouatea este indicativul R.S. şi tot ce vine cu el. Adică un plus de 13 CP sau 18 CP faţă de un NISMO obişnuit şi mici setări modificate. Cu alte cuvinte, Juke NISMO are 200 CP, iar NISMO R.S. are 213 CP în varianta cu tracţiune integrală şi 218 CP în versiunea cu tracţiune pe roţile din faţă.

Lucrurile sunt chiar şi mai complicate pentru că în ecuaţie apar şi transmisiile foarte diferite din punctul de vedere al temperamentului. Pe variantele 4x4 vine o transmisie cu variaţie continuă (CVT), iar pe versiunea cu tracţiune faţă este montată o cutie de viteze manuală cu şase trepte.

În fotografiile asociate acestui test-drive ai în faţa ochilor Nissan Juke NISMO R.S. cu tracţiune integrală, deci cu 213 CP şi CVT. Din toate motivele din lume am condus Juke-ul NISMO R.S. greşit.

Atâta timp cât Nissan Motorsport nu face maşini de competiţie cu CVT, nu văd ce caută această transmisie pe o maşină de stradă NISMO. Singurul motiv pentru care ai cumpăra aşa ceva este că îţi doreşti neapărat un Juke puternic cu „un soi de transmisie automată”.

Această transmisie CVT Xtronic a Nissan nu e cea mai proastă CVT pe care am condus-o vreodată. Dimpotrivă, e una dintre cele mai bune! Dar însuşi principiul de funcţionare este împotriva a tot ceea ce înseamnă performanţă şi... zvâc, fiind orientată spre liniaritate şi confort.

Pe hârtie un Juke NISMO R.S. 4x4 cu CVT atinge 100 km/h în 8 secunde, faţă de 7 secunde pentru versiunea Juke NISMO R.S. cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală. O secundă diferenţă înseamnă extraordinar de mult. Chiar dacă nu cumperi maşina pentru liniuţe, acea diferenţă de performanţă se simte în orice mişcare.

Deci dacă vrei Juke NISMO R.S., mergi cu încredere pe manuală!

Lăsând la o parte transmisia şi configuraţia nefericită testată, Juke NISMO R.S. este o maşină absolut încântătoare!

Până şi cel mai banal Juke arată ca o jucărie la scară mai mare. Îţi dai seama cât de frumos ţi se luminează faţa când te urci într-o maşină care arată atât de exotic. şi îşi susţine imaginea nonconformistă până la capăt. Scaunele tip scoică te ţin foarte bine şi sunt surprinzător de confortabile pentru cum arată. Volanul îmbrăcat în Alcantara te asigură de experienţe senzoriale deosebite în fiecare secundă în care te afli la volan. Mâinile îţi vor transpira mai puţin, iar priza cu volanul va fi mereu perfectă.

Postul de condus în sine este conceput exemplar, iar tu ca şofer ai mereu o aşezare optimă a corpului raportată la pedalier, volan şi schimbătorul de viteze. Odată ce te-ai urcat la volan, nu vei mai vrea să cobori prea curând.

Motorul de 1,6 litri turbo pe benzină (1.6i DIG-T) sună foarte bine în plaja de turaţii în care îl exploatezi cel mai des într-o utilizare normală (1.700-3.500 rpm). Astfel, ai „muzică NISMO” fără să fie nevoie să turezi motorul excesiv.

Nissan Juke NISMO R.S. porneşte de la 26.690 euro cu TVA în varianta 4x2 şi transmisie manuală, iar modelul testat costă 29.890 euro cu TVA.

Comments are closed.