Nascuta in libertate deplina

Galerie foto

Cu siguranta nu putem spune ca modelului Zonda F ii lipsesc cifrele de performanta, dupa ce am condus-o la Nürburgring timp de 7:32 minute si am atins o forta gravitationala laterala de aproape 1,5 G, este totusi o masina de drum, usor de condus, intuitiva, care stabileste un standard in materie de confort, siguranta si greutate. Daca mai adaugam finisajele de calitate si atentia la detalii, Zonda F devine una dintre cele mai dorite supermasini, care face parte dintre cele 25 de modele coupe vindute in timp record.

Dar se pare ca asta nu s-a ridicat la pretentiile celor mai exigenti clienti, care adora sa-si petreaca weekend-urile pe pista de curse. Scinteia a fost aprinsa de catre un client italiano-american, un entuziast si un mindru proprietar a inca 3 Zonde. El descrie proiectul cam asa: "Avem gindul acesta in minte de ceva vreme, dar nu sint interesat de curse".

Zonda R s-a nascut in libertate deplina. Tinta: performanta de ultima ora pe pista fara implicatii ale unor reguli, cu exceptia sigurantei, unde nu este permis nici un compromis. In septembrie 2006 primele desene au fost gata, dar era crucial sa aiba suportul celor de la Mercedes-AMG pentru un motor cu turatii mari, cu un output de putere de 750 CP, un colector uscat "dry sump", usor si cu un centru de greutate jos. Baza a fost un motor care se autosustine al atotputernicului CLK GTR, care a dominat campionatele GT.

Chiar si la un ritm constant de curse, motorul tot ar trebui sa acopere peste 5.000 km inainte sa ajunga la service. Provocarea a fost acceptata fara ezitare.
Zonda R este o masina realizata de la zero, cu doar 10% dintre componentele Zondei F duse mai departe. Suspensiile forjate in Avional, o cutie de viteze secventiala, monococ din fibra de carbon, un rezervor pentru combustibil aeronautic cu patru pompe sint doar o parte din ecuatie. Ampatamentul a crescut cu 47 mm, lungimea totala la 394 mm, iar ecartamentul a fost crescut cu 50 mm. Caroseria si aerodinamica au fost studiate pentru a oferi o forta de apasare maxima.
Desi construit pentru pista, proiectul nu ar fi fost respins daca finisarile si calitatea masinii si detaliile sale nu erau la nivelul masinilor de strada Pagani. Una din primele masini care va fi livrata va fi pastrata intr-o sufragerie, creata de Pagani si construita cu aceleasi materiale folosite la Zonda F, cu fibra de carbon superb texturata, avional, titaniu, inconel si alte materiale de inalta clasa. Suplimentar, va avea un sistem hi-fi pe masura, care va permite clientilor sa asculte sunetul masinii pe pista de la Le Mans si Nürburgring.

Aceasta Zonda este destinata folosirii ei pe pistele de curse, fara restrictii ale vreunor reguli de competitie sau omologare, singura exceptie facind-o cea privind integritatea pasagerilor, unde nici un compromis nu este tolerat, conform masurilor exceptionale de siguranta luate.

O noua inima
Motorul este construit de catre specialistii in curse de la Mercedes AMG, unde sint create masinile cistigatoare ale campionatelor DTM, ca de altfel si modelul CLK GTR, probabil cea mai distrugatoare si eficienta arma conceputa vreodata care sa concureze in seria GT. De la motorul sau Zonda R imprumuta arhitectura de baza, care include un colector ce permite un centru de greutate foarte jos. Acest motor care se autosustine, cu 750 CP la 8.000 rpm si 710 Nm de cuplu duce o caroserie usoara din fibra de carbon, un sistem de admisie de mare performanta, un ambreiaj de curse si un sistem de esapare in stilul celor de Formula 1, hidroformat in Inconel 625 si acoperit de un strat de ceramica pentru o disipare optima a caldurii. Unitatea de putere combinata cu o cutie cu 6 viteze manuala, montata transversal, secvential sincronizata este creata pentru a-i satisface si pe cei mai ambitiosi soferi.

Sasiul
Sasiul central din carbon va incorpora o cusca anti-rostogolire si un rezervor special pentru curse din cauciuc cu patru pompe de combustibil si un dispozitiv rapid de reumplere cum au masinile de curse GT. Ampatamentul a fost crescut cu 47 mm pentru a oferi cea mai buna stabilitate. Subcadrele din fata si spate sint nou-noute, construite pentru a acomoda o noua geometrie a suspensiilor, realizata in avional. Jantele din magneziu forjat cu butuc central si un sistem de ridicare pneumatic permite schimbarea rapida a cauciucurilor.

Caroseria si aerodinamica
Noua caroserie a fost ascutita pentru a oferi o forta de apasare chiar si la curbele luate cu viteze foarte mici. Capota din fata mai lunga, cu flapsuri, "burta" inchisa a masinii si consola spate cu aripa spate ajustabila si un difuzor derivat din curse se traduc printr-o eficienta aerodinamica excelenta si iti vor permite sa experimentezi viteze la curbe si intoarceri dincolo de orice imaginatie.

Masina afiseaza si stringe informatii despre cantitatea de forta de apasare pe care masina o genereaza in fiecare moment. Combinind-o cu posibilitatea de a ajusta aripile, vei putea usor gasi cea mai buna setare pentru fiecare pista.

Statia de lucru
Interiorul este creat pentru a gazdui soferul si pasagerii in scaune facute la comanda, construite pentru a oferi cel mai bun suport, atunci cind forta G provenita din dinamica autovehiculului intra in discutie. Instalatia Digitek ofera informatiile esentiale si o telemetrie sofisticata permite prin intermediul a unei varietati de senzori sa monitorizeze absolut fiecare componenta a masinii.

Comments are closed.