Mercedes, uber alles!

Galerie foto

A trebuit să vină anul 2014, cu ale sale reglementări tehnice, pentru ca unul dintre cele mai comerciale nume din Marele Circ să devină principalul favorit la titlu. Este clar, după primele trei Mari Premii ale anului, dominate de piloţii de la Mercedes, că noul sezon nu i-a prins pregătiţi pe concurenţii scuderiei anglo-germane. De fapt, Vettel trăgea un semnal de alarmă pe la începutul iernii în legătură cu multiplele lucruri ce mai trebuie puse la punct la motoarele Renault ale Red Bull, dar nu a prea fost auzit.

Tot despre auz se vaită şi papa Bernie Ecclestone, care deplânge lipsa zgomotului din timpul curselor, noile motoare hibrid fiind, deopotrivă, mai silenţioase şi mai greu de setat. Unde mai pui că nici consumurile limitate nu duc la creşterea spectaculozităţii curselor. Cel puţin până acum cine a riscat a fost descalificat. Mai în glumă, mai în serios, o să ajungă cursele de F1 să rivalizeze cu vestitele raliuri ale economiei din perioada ceauşistă. Când era important să consumi puţin şi să mergi cât mai mult. Poate că nu va fi chiar aşa, dar este clar că startul este „zgomotos” pentru Mercedes, care a mai propulsat şi nişte out-sideri pe podium. Cum s-a întâmplat şi în Bahrein, unde Hamilton a fost secondat de coechipierul Rosberg, aflat în formă, şi de Sergio Perez, de la Force India... Mercedes.

Normal, la general Rosberg e lider, cu 61 de puncte, urmat de Hamilton 50 şi de Niko Hulkenberg  de la Force India... Mercedes cu 28 de puncte. La constructori, Mercedes are 111 puncte, Force India-Mercedes 44 şi McLaren... Mercedes 43.

Idem VW!

Dacă în F1 Mercedes face legea, la raliuri tot o maşină germană domină începutul de sezon. Sebastien Ogier, cu al său VW Polo R, a câştigat 3 curse din cele patru desfăşurate până acum şi se pare că tandemul franco-german va fi greu de oprit. Poate doar coechipierul lui Ogier, Latvala, să mai emită ceva pretenţii, chiar dacă în Portugalia a abandonat. Ca şi în F1, ierarhia pe echipe este dominată categoric de VolkswagenMotorsport care, cu 144 de puncte, are aproape dublul totalului celor de la Citroen, alt nume ce a dominat WRC, dar este în pierdere de viteză şi la propriu, care însumează 75 de puncte.

Ogier este lider la piloţi cu 91 de puncte, Latvala fiind al doilea, cu 62 de puncte.

Ca la noi...

În ceea ce priveşte autohtonul campionat de raliuri, a început cu un scandal, c-aşa-i jocul pe la noi. Veteranul Marco Tempestini, deşi italian la origine, a fost prins cu ocaua mică şi a fost descalificat. Că omul a făcut recurs, e altă problemă, dar umbra lăsată de acestă decizie, cauzată de o încălcare a regulamentului referitor la utilizarea pneurilor de rezervă (acestea erau „preîncălzite”, contrar regulilor competiţiei) va dăinui, măcar până la concursul următor, dacă nu mai mult. În rest, Delecour a făcut legea la Braşov, cum o face de ceva vreme prin CNR, şi nu cred că francezul poate fi clintit din postura de lider. Sau, poate, nu acum.

Comments are closed.