Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC: O tonă de surprize plăcute!

Clasa X este fără îndoială un model care merita mai multă atenție din partea mea. De regulă sunt mult mai receptiv față de noutățile propuse de constructorul german și nici acum n-aș fi apelat probabil la impunătorul pick-up dacă n-ar fi existat o anumită conjunctură. Nu e niciun secret, aveam nevoie în primul rând de acea benă carosată la nivelul habitaclului, dar asta nu înseamnă că nu trebuia să mă bucur de tot ce putea oferi mașina aflată în parcul mall-ului Casa Auto!

Pick-up-ul îl văd în primul rând ca pe un model pe care să-l pui la muncă, să folosești la maximum acea benă ca să poți transporta multă încărcătură pe ce coclauri vrei. Mașina era înzestrată cu tot ce-ți puteai dori pentru un parcurs fără emoții în off-road, dar eu am scos-o foarte puțin spre deloc de pe asfalt. Deși pe porțiuni foarte scurte s-ar fi impus să cuplez tracțiunea integrală, m-am încăpățânat s-o țin doar pe roțile din spate chiar și pe iarba udă de la probabil cea mai groasă brumă din acest sfârșit de an. Am compensat însă pe partea de încărcare a benei, dar motorul de 2,2 litri ce dezvoltă 190 CP nu prea a părut neliniștit, ba chiar avea să mă surprindă foarte plăcut la final, cum la fel probabil îi surprinde zi de zi pe proprietarii acestui model.

Iar acest model parcă ar avea două personalități. Habitaclul este unul de SUV autentic, în care beneficiezi de confortul cu care Mercedes-Benz își alintă clienții. Nu este un interior auster, caracteristic unei mașini de muncă, ci unul care să-ți ofere acea liniște pe care nu prea o găsești la multe alte mărci. Bena carosată la nivelul habitaclului are tot ce-i trebuie pentru ca încărcătura să nu se apuce de dansat de capul ei, ba chiar imediat după ce am încărcat-o a trebuit să cobor o pantă scurtă, dar destul de înclinată. Eram curios să văd dacă toată greutatea din spate o voi simți cum că ar da năvală peste mine, dar nici vorbă, frâna a absorbit totul cu mult simț de răspundere.

Nu conduc chiar cea mai mică mașină zi de zi, dar Clasa X este totuși impunătoare. Realizezi asta când partenerii de trafic din față se dau imediat deoparte fără să apelezi la flash-uri. Este o mașină grea, nu o urnești doar dacă piști accelerația, dar emană forță din toți porii, iar cutia de viteze automată are și ea o contribuție la o deplasare în care nu vei putea spune că n-ai simțit nicio diferență față de GLE Coupe, dar nici nu prea tare nu s-a îndepărtat. După doar câteva minute deja mă puteam baza pe finețea direcției pentru a pune mașina pe unghiuri ceva mai pretențioase, iar schimbările de bandă prin oraș deveneau mai lejere decât m-aș fi așteptat. Sigur, gabaritul își spunea și el cuvântul, iar o altă surpriză plăcută a fost când am reușit să parchez repede într-un spațiu destul de strâmt. O alta, și mai plăcută, a fost când am întors din două mișcări de nu mai înțelegeam ce au putut să facă roțile pentru a reuși doar să dau puțin cu spatele și apoi să întorc.

N-am simțit cu bena goală vreun disconfort la rulare, ba chiar am mers după pofta inimii. Nu eram din cale-afară de grăbit, prinsesem probabil ultima zi cu soare generos din această toamnă, traficul nu era nici foarte aglomerat, așa că n-am prea auzit motorul. Era și el în peisaj, dar nu pot să spun că am tras prea tare de el. Sigur, au mai fost ele și câteva sprinturi, câteva zvâcniri, câteva situații în care a trebuit să facă diferența, iar la destinație am ajuns mult mai repede decât m-aș fi așteptat. Forța mașinii și-a spus cuvântul, prin afara localităților mă cam trezeam trecut de viteza maximă legală, iar consumul a fost plasat pe la 8 la sută, rețineți vă rog, cu bena goală.

După ce am încărcat-o și am coborât fără emoții acea pantă de care deja am amintit, am reintrat pe asfalt și aveam nevoie de probabil un milimetru în plus în cursa pedalei de accelerație pentru ca mașina să se comporte de parcă ar fi avut bena goală. N-am întâmpinat nici cel mai mic disconfort la rulare, am mers ceva mai încet, dar și drumul de întoarcere parcă a fost mai scurt decât de obicei. Finalul a adus și ultima surpriză plăcută, un consum mediu afișat la 6,1 la sută, rețineți vă rog, cu bena încărcată!

Și mai este ceva de reținut. Mașina asta face parte din gama de modele rulate ce poartă grija și garanția Mercedes-Benz și care se bucură acum de o ofertă măcar demnă de luat în seamă. Modelul testat, fabricat în 2018, costă 46.045 de euro (fără TVA), dar poate fi cumpărat cu 34.000 de euro (fără TVA).

Mercedes-Benz X-Class 250 d 4MATIC

Echipament standard 

BA3 Aktiver Brems-Assistent
BB0 Sistem de franare cu ABS si ASR
CF7 Suspensie confort
DUP0 Basisduplikatscode 0
E07 Asistent la pornirea in rampa
E2D Downhill Speed Regulation
EY3 Komm.-Modul Mercedes me connect Dienste

EY5 Mercedes-Benz Notrufsystem

EY6 Pannenmanagement

EY7 Fahrzeug Setup 

F66 Torpedou blocabil
FE2 Fensterheber im Fond elektrisch
FE8 Geamuri fata actionate electric
FZ1 inchidere centralizata cu telecomanda H20 Geamuri termoizolante de jur-imprejur H22 Geam spate incalzit
JA9 Asistent semnale trafic 

JW5 Lane Keeping Assist
LC4 Komfort-Dachbedieneinheit
LD9 Lampa interioara in spate
M40 Alternator 14 V/200 A
MA6 Vehicul cu emisii joase Euro 6 Gr.III
MS1 Tempomat
Q61 Towing hook rear
R87 Roata de rezerva
RM7 Pneuri de vara
RY2 Reifendrucküberwachung an VA u. HA, drahtlos S1A Fondsitzbank (3-Sitzer)
SD1 Sistem pretensionare centuri
VD4 Innenhimmel macchiatobeige
X2A Weight variant 3.250 kg
XC9 Documente COC
XD4 Cod intern ROU6
XZ0 Model generatia 0
Y36 Cric
Z1N Zulassung N1
ZG3 Tractiune integrala, cuplabila, cu reductor 

Echipament special 

A71 Diferential autoblocant, puntea spate B1A Handbremshebel Leder
C1A Einstiegsleisten in Aluminiumoptik C1J Schaltknauf Leder 

CL3 Volan imbracat in piele D14 Bare plafon adonizate
E43 Priza remorca 13 poli
E67 8-fach-Lautsprechersystem EJ9 COMAND ONLINE 

EX9 Harta actualizata pentru 3 ani
EZ6 Pachet parcare cu camera 360 grade
EZ8 PARKTRONIC
F1B Nebelscheinwerfer mit Chromeinfassung
F2F Wischwasserdüsen beheizt
F2I Zierelement Pixeloptik, schwarz matt
F2S Style-Paket
F2W Winter-Paket
F64 Oglinzi electrice extensibile de exterior
F68 Oglinda exterior incalzita si ajustata electr. F71 Oglinda interioara cu diminuare a luminozitatii FX9 KEYLESS GO
G7A 7-Gang-Automatikgetriebe

H15 Incalzire a scaunului pasagerului fata

H16 Scaun incalzit sofer

HH4 Aer conditionat automatic THERMOTRONIC
J1C Instrumententafel in Ledernachbildung mit Ziernaht Senzor de ploaie
Camera 360 grade
Filtru de motorina cu separator de apa Heckleuchten in Teil-LED-Technik
Lampi de iesire
Iluminare picioare, fata
LED High Performance-Scheinwerfer
Dispozitiv remorcare, cuplaj sferic rigid
48.3 cm (19-inch) 6-twin-spoke light-alloy wheels Tyres 255/55R19
Leder schwarz
Suport lombar scaun pasager
Suport lombar scaun sofer
Scaun sofer reglabil electric
Scaun pasager reglabil electric
Trittbretter, seitlich links und rechts
Ablagnetz im Beifahrerfußraum
Bodenbelag Dilour
Pachet fumatori
Sistem de sine pentru fixarea incarcaturii
Geam spate fumuriu, negru
Schiebefenster Heckscheibe, elektrisch
Extinctor
POWER

Comments are closed.