Mercedes-Benz GLE facelift – O nouă imagine a SUV-urilor

Mercedes-Benz a efectuat numeroase actualizări asupra SUV-ului GLE, noul model fiind mai inteligent, mai adaptat nevoilor tale şi mai discret ca niciodată. Practic, prezintă o nouă imagine a SUV-urilor. Dintre inovaţiile de care beneficiază noul GLE se remarcă tehnologia de suspensie activă E-Active Body Control, asistată de un sistem de 48 de volţi. Ea vine în combinaţie cu suspensia pneumatică Airmatic şi permite, în premieră pentru industria auto, controlul individual al arcurilor şi amortizoarelor la fiecare roată.

Lux modern

Designul maşinii se bazează pe ideea de lux modern, potrivit atât pentru străzile asfaltate, cât şi pentru traseele off-road, îmbinând în mod armonios emoţia cu inteligenţa. Acest concept este susţinut cu ajutorul proporţiilor echilibrate, al jantelor de mari dimensiuni, cu diametrul variind între 18 şi 22 inch, şi al înfăţişării conturate prin linii precise.

Zona frontală denotă multă putere datorită grilei proeminente a radiatorului, numeroaselor elemente cromate, capotei sculptate şi blocurilor optice prevăzute cu tehnologie LED. O caracteristică inconfundabilă de design a noului GLE sunt formele atletice dintre stâlpul C şi lămpile spate. Puritatea şi dinamica sunt tipice pentru designul modern Mercedes-Benz. Cu greu se poate exprima forţa în structuri mai elegante şi mai dinamice.

Noul Mercedes-Benz GLE are cel mai bun coeficient aerodinamic din segmentul său, 0,29, fiind consemnată aşadar o îmbunătăţire semnificativă faţă de valoarea de 0,32 înregistrată de modelul anterior şi garantându-se o reducere considerabilă a consumului de combustibil.

Învaţă permanent

Habitaclul este mai încăpător graţie ampatamentului care măsoară acum 2.995 mm, astfel că pasagerii de pe locurile din spate se bucură acum de un spaţiu pentru picioare de 1.045 mm şi de 1.025 mm pentru cap.

Pentru prima dată pentru GLE este disponibil la cerere un al treilea rând de scaune cu două scaune de dimensiuni complete. Accesul se face uşor, iar spaţiul pentru picioare poate fi adaptat flexibil, graţie celui de al doilea rând de scaune ajustabile.

Noua opţiune ENERGIZING COACH poate relaxa sau revigora în mod sesizabil şoferul. Un software conectează în acest scop datele unui fitness tracker cu diferitele sisteme de confort ale autovehiculului.

În plus, volumul portbagajului este de 825 de litri, dar poate urca până la 2.055 de litri în cazul în care sunt pliate scaunele de pe cel de-al doilea rând.

La interior se găseşte şi noul sistem multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), însoţit în mod standard de două ecrane cu diagonala de 12,3 inch, complet digitale, poziţionate unul în continuarea celuilalt.

„Hey Mercedes”. Cu aceste două cuvinte iniţiale porniţi sistemul intuitiv de comandă vocală naturală. Acesta reacţionează rapid la fiecare cuvânt. Sistemul procesează, de asemenea, limbajul indirect – de exemplu, climatizarea reacţionează deja la „Mi-e frig” şi stabileşte o temperatură mai ridicată. Totodată sistemul de comandă vocală este capabil să înveţe. Sistemul se adaptează la vocea dumneavoastră şi astfel vă înţelege mai bine. MBUX oferă utilizatorului cea mai mare libertate posibilă de a opera toate funcţiile în modul cel mai confortabil pentru el. Fie prin comenzi vocale sau atingeri intuitive.

În GLE facelift este disponibil un display Multimedia, iar în consola centrală este integrat suplimentar un touchpad care răspunde la gesturi cu unul sau mai multe degete, precum şi la scrierea de mână. În plus, display-urile pot fi controlate şi prin butoanele touch-control de pe volan.

Puterea stă în eficienţă

GLE facelift accelerează mai puternic şi mai eficient ca niciodată cu noile motoare. Oferta include de la motorizări diesel cu 4 cilindri şi cele cu 6 cilindri în linie, silenţioase şi inteligent electrificate, până la motorizări de vârf V8 uimitoare.
Noile motoare diesel cu 4 şi 6 cilindri fac parte dintre cele mai eficiente motoare din clasa lor şi respectă cele mai stricte norme de poluare. Astfel sunt posibile valori atât de reduse ale consumului, ca la puţine alte SUV-uri din clasa superioară.
Noile motoare pe benzină cu 6 cilindri în linie şi cele V8, consecvent electrificate, dispun pe lângă turbo-încărcare şi de un alternator demaror integrat, un compresor electric suplimentar şi o reţea de bord de 48 volţi. Motorul electric integrat sprijină motorul cu ardere internă, ca EQ Boost la accelerări, cu o putere suplimentară de până la 16 kW (21 CP), permite deplasarea fără motorul cu ardere internă („rulare recuperativă”) şi prin recuperare cu eficienţă înaltă, alimentează cu energie reţeaua de bord de 48 volţi.
În plus, toate motorizările dispun de transmisie automată 9G-TRONIC şi tracţiune integrală 4MATIC.

Pentru o demarare sigură, chiar şi pe teren alunecos, sistemul distribuie permanent cuplurile de acţionare între punţile faţă şi spate. De asemenea, supravirarea şi subvirarea sunt reduse considerabil la rulările dinamice în curbe.
Tracţiunea integrală permanentă 4MATIC cu sistem electronic de tracţiune 4ETS asigură capacităţi remarcabile off-road şi tracţiune optimă pe teren instabil, precum şi la zăpadă sau noroi. Pentru un plus semnificativ al dinamicii de rulare în noul GLE, în funcţie de model, sistemul poate distribui forţa de antrenare variabilă între punţile faţă şi spate pentru prima dată, în curbe, autovehiculul se comportă mult mai agil prin supravirare sau subvirare bine direcţionate.

Suveran

Noul GLE se mişcă întotdeauna suveran pe orice teren. Cu noul tren de rulare E-ACTIVE BODY CONTROL, complet activ, cu suspensie pneumatică, combinăm cele mai inovatoare tehnologii inteligente de suspensie într-o experienţă fascinantă de conducere.
În programul de rulare „Curbă” autovehiculul se poate înclina în mod activ în curbe. Acest lucru reduce forţa transversală la minimum şi sporeşte considerabil confortul şi dinamica. În programul de rulare „Comfort”, sistemul ROAD SURFACE SCAN înregistrează cu camera video stereo carosabilul din faţa autovehiculului. Jambele de suspensie sunt apoi astfel controlate, încât mişcările caroseriei să fie reduse considerabil la trecerile peste denivelări. În plus, sunt disponibile la alegere programele de rulare „Sport” şi „Offroad”.

La cerere, sistemele de asistenţă la rulare oferă cel mai înalt nivel de confort şi siguranţă printr-un sprijin adaptat situaţiei, de exemplu la adaptarea vitezei, la virare, la schimbarea benzii şi în cazul riscului de coliziune.

Comments are closed.