Mercedes-Benz C200 facelift 4MATIC – Mai degrabă regizor decât şofer

Dragoș Gașpar

Orice s-ar spune, Clasa C rămâne unul dintre pilonii pe care Mercedes-Benz îşi continuă marşul triumfal prin segmentul premium. Oricât de intensă ar fi cascada de modele care ne acaparează atenţia şi interesul, chiar şi un facelift al Clasei C trebuie tratat cu toată atenţia. Aşa cum am şi făcut, iar dacă a meritat aflaţi mai jos.

Încălzire prin oraş

Ştiam că mare parte din timpul petrecut cu Mercedes-Benz Clasa C facelift va fi la drum întins, dar parcă nu puteam să nu-l văd chiar deloc cum se descurcă şi prin oraş.  Clasa C o ştiu de ani buni cât de manevrabilă este, cât de uşor se conduce şi prin traficul aglomerat, trafic care ajunge şi prin Iaşi să devină insuportabil. Modelul însă nu părea deloc impresionat şi valsa de pe o bandă pe alta chiar dacă rulam doar în modul COMFORT. Peste el sunt SPORT şi SPORT+, însă chiar n-am avut nevoie să apelez la un surplus de putere poate şi pentru că modelul mild-hybrid cu a sa baterie ce stochează de exemplu energia rezultată atunci când foloseam frâna de motor mi-o punea pe tavă când călcam pedala de acceleraţie ceva mai consistent. Am condus fără să mă gândesc la consum şi n-am trecut de 9 la sută cu maşina dotată cu motor pe benzină de 1,5 litri ce dezvoltă 183 CP.

A fost însă o încălzire pentru drumul început a doua zi pe o ploaie sâcâitoare şi cu nori plumburii de nici nu puteai crede că prognoza meteo ar putea deveni ceva mai prietenoasă. Nu însă vremea avea totuşi ultimul cuvânt, deoarece maşina deţinea suficiente atuuri pentru a crea în habitaclu orice atmosferă ai fi dorit. Deşi nu este Burmester, instalaţia audio sună aproape ireproşabil, climatizarea se situează la cotele obişnuite, iar lista poate continua, numai că acum mi-am amintit de scaunele din faţă, cu o excelentă susţinere laterală. M-am cam dezobişnuit să urc în maşină coborând, însă m-am acomodat repede cu scaunul şi deja mai degrabă parcă eram regizorul unui spectacol decât un şofer căutând deopotrivă plăcerea condusului şi capitole la care constructorul german să fi rămas dator.

Direcţia

Ştergătoarele îşi fac bine treaba, iar cele şase guri prin care soluţia de spălat ţâşneşte pe parbriz desenează trei „V”-uri în urma cărora şi şoseaua parcă părea mai curată.

Adineauri mi-am amintit de scaune, acum este rândul direcţiei. O găseam cu destui ani în urmă ireproşabilă tot la bordul unei Clase C, acum am găsit-o perfectă. N-am cum să verific, dar cred că orice cât de fină schimbare a poziţiei volanului aduce modificarea poziţiei roţilor. Cele mai multe maşini au întârzieri mai mari sau mai mici în reacţii la învârtirea volanului, la Clasa C nu se mişcă niciun milimetru fără să se simtă. Spuneam câteva rânduri mai sus că mă simţeam ca un regizor, dar când ai un asemenea volan în mâini orice misiune pare mai uşoară, de parcă luam maşina cu mâna şi o puneam oriunde voiam, mai precis o puneam pe drum unde voiam eu până şi în virajele strânse abordate mai sportiv poate decât era cazul sau când mă încăpăţânam să arăt că maşina asta îşi păstrează banda cu multă lejeritate de nu trebuie neapărat tăiate curbele pentru a strânge plusuri. Maşina asta este corectă, nu are nevoie de mici trucuri pentru a păşi apăsat pe calea desăvârşirii.

Până şi stropii de ploaie parcă nu s-ar fi despărţit de o aşa culoare

Îmi trec prin faţa ochilor tot felul de mici episoade, se îngrămădesc să mă determine să spun câte ceva şi ele, dar multe dintre ele vor fi trăite de viitorii clienţi care vor trebui să ştie că maşina asta merită să coste 45.500 de euro fără TVA. Fără îndoială, nu sunt puţini bani, dar când te uiţi la volanul ce nu doar pare desprins dintr-o altă clasă, cum maşina asta are multe daruri primite de la fraţii săi mai mari, când te uiţi la cadranele de bord digitale cu suportă o sumedenie de setări pentru a schimba culori, moduri de afişare şi de furnizare a informaţiilor şi când priveşti spre imensul display central ce te cucereşte în primul rând prin rezoluţia înaltă începi parcă să realizezi că toate astea costă.

Iar când reuşeşti să desluşeşti cam la ce nivel de calitate poate fi observat în Clasa C facelift impactul preţului parcă este dintr-o dată mult mai suportabil. Să nu credeţi că va urma o pledoarie în favoarea atuurilor acestei maşini, cei care optează pentru un Mercedes-Benz ştiu de cele mai multe ori la ce să se aştepte, însă poate chiar şi ei vor fi surprinşi de realizările motoraşului de 1,5 litri ce beneficiază de suportul unei cutii de viteze automate în 9 rapoarte. Eu cam ştiam la ce să mă aştept, aşa că pe unele paliere de drum, când carosabilul se mai uscase, m-am bucurat la maximum de tot ce înseamnă privilegiul SPORT+. Câteva sprinturi pentru depăşiri pe distanţe scurte au lăsat în urmă şi stropii de apă care parcă nu s-ar mai fi despărţit de o culoare atât de caldă, iar motorul suna cel puţin provocator la turaţii ceva mai înalte.

Confort, siguranţă, clasă

Maşina parcă îmbracă imediat un echipament de atlet dacă ai nevoie de reprize mai sportive şi imediat mi-am adus aminte şi ce nivel al frânării are maşina asta, poate cumva comparabil cu al direcţiei. Frânele sunt foarte precise, dar mai ales responsabile, vitezele din jumătatea dreaptă a vitezometrului digital fiind repede anihilate, dar fără un efect deranjant în habitaclu. Mi-am amintit de frâne, dar şi că nu mi-a plăcut cum s-a comportat semnalizatorul, mi s-a părut că efortul depus era cam mare pentru maşina asta, dar era însoţit şi de un sunet cam prea ascuţit şi tot pe acest fond trebuie spus că pe bancheta din spate nu vor putea călători confortabil pe distanţe foarte lungi trei adulţi cu afinităţi gastronomice. Am crezut că nu voi găsi o priză 12 V în habitaclu, dar am găsit-o, iar în condiţiile de suficientă încărcare menţionate maşina asta a ştiut să ruleze cu un consum mediu ce l-am văzut multă vreme stând la 6,5 la sută! Poate ar mai fi scăzut dacă la revenirea în Iaşi n-ar fi fost creat un ambuteiaj de am parcurs 3-4 kilometri într-o oră, dar nici măcar acest final n-a putut ştirbi deloc din senzaţia de confort, de siguranţă, de clasă pe care ţi-o dă Clasa C facelift.

Verdict de dreapta by Matei

Mercedes-Benz C-Class a întinerit semnificativ datorită facelift-ului pe care l-a primit anul trecut. Acesta vine cu varianta digitală a acelor de bord (acestea pot fi alese din lista de opţiuni) specifică celorlalte modele ale celor de la Mercedes-Benz. Tableta de bord a primit şi ea îmbunătăţiri, o rezoluţie remarcabilă plină de detalii, contrast şi calitate. Diagonala de 10,25 inch este ideală pentru practicitatea maşinii, ea te ajută să poţi vedea şi navigaţia, dar şi să poţi alege melodia care să urmeze. Apple CarPlay este foarte bine gândit pentru această maşină, toate widget-urile au locul lor bine proporţionat şi uşor de accesat atât de copilot, cât şi de conducătorul auto cu ajutorul comenzilor de la nivelul volanului. Meniul noului C-Class este simplu de accesat, clar şi uşor de utilizat de toate persoanele, de la proaspeţi majori până la fericiţii posesori de vârsta a treia a acestui autovehicul.

Sonorizarea, după finul meu auz, suspectez a nu fi chiar cea standard, ci versiunea imediat înaintea celei de la Burmester, care, chiar dacă nu poartă numele marelui antreprenor şi muzician german pe elementele decorative de la nivelul difuzoarelor, tot conferă o experienţă extraordinară în habitaclu pentru toţi pasagerii care iau parte la drum.

Maşina a fost echipată cu decorul AMG, ceea ce conferă sportivitate atât prin designul exterior, cât şi prin scaunele sport ale maşinii, care pe o porţiune de drum cu multe serpentine au făcut o treabă surprinzătoare, asigurând un excepţional suport lombar. Elementele exterioare de sportivitate, cât şi maşina în sine au întors capul tuturor participanţilor la trafic indiferent de modelul pe care aceştia îl conduceau.

În teste am avut modelul C200 care vine cu un motor de 1,5 litri ce dezvoltă 184 de cai putere şi 280 Nm. Cu această configuraţie, maşina poate fi atât cuminte pe modul Confort, dar şi demnă de condus sportiv când o treci modul Sport+. Direcţia maşinii este foarte precisă, ceea ce conferă siguranţă şoferului.

În concluzie, Mercedes-Benz C200 este o maşină potrivită pentru toate tipurile de vârstă, fiind suficient de încăpătoare pentru vacanţe lungi, fiind spaţioasă la interior şi dispune de un portbagaj surprinzător de mare.

Comments are closed.