Mercedes-AMG prezintă noul SUV compact GLA 45 4Matic+

Divizia Mercedes-AMG a grupului german Daimler anunță lansarea noilor versiuni GLA 45 4Matic+ și GLA 45 S 4Matic+ despre care spune că sunt mai dinamice și mai practice decât automobilele anterioare, astfel că se potrivesc perfect oricărui stil de viață.

Unul dintre elementele care are o contribuție substanțială la îmbunătățirea experienței de condus este sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic+ ce permite distribuția selectivă a puterii către roțile din spate prin intermediul tehnologiei AMG Torque Control. Mai exact, puterea este distribuită în mod flexibil și în proporții diferite către roțile din stânga și cele din dreapta, în funcție de situație, pentru a optimiza tracțiunea pe orice tip de suprafață. Acest lucru este posibil cu ajutorul noului diferențial instalat pe puntea spate care include două ambreiaje multidisc și direcționează fluxul de putere în mod selectiv către fiecare roată individuală.

Punerea în mișcare a celor două mașini este asigurată de un motor Mercedes-AMG de 2 litri, complet nou, recunoscut ca fiind cel mai puternic propulsor turbo cu patru cilindri din lume utilizat pentru producția de serie. Noua unitate reușește să dezvolte 421 CP și un cuplu maxim de 500 Nm în structura derivatei S, respectiv 387 CP și un cuplu de 480 Nm sub capota variantei de bază. Drept urmare, versiunea de top are nevoie de 4,3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, viteza maximă atinsă fiind limitată electronic la 270 km/h. În cazul automobilului de bază, sprintul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 4,4 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Propulsorul vine conectat la o transmisie AMG Speedshift DCT 8G, cu dublu ambreiaj și opt rapoarte, care contribuie la evidențierea caracterului dinamic al noilor SUV-uri compacte. Treptele de viteză sunt configurate în așa fel încât șoferii să beneficieze mereu de o accelerație spontată. În plus, sistemul AMG Dynamic Select le permite să aleagă dintr-un număr de șase moduri diferite de rulare – „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Individual” și „Race” – care modifică numeroși parametri ai motorului, suspensiei și sistemului de evacuare.

La exteriorul noilor modele GLA 45 4Matic+ și GLA 45 S 4Matic+ se observă grila raditorului specifică familei AMG, farurile LED High Performance și splitter-ul de aer instalat în față pentru optimizarea aerodinamicii. În habitaclu, producătorul auto german a instalat noul sistem de infotainment MBUX prin intermediul căruia se creează o conexiune mult mai puternică între om și mașină. Acestei tehnologii i se adaugă scaunele ce oferă un suport lateral îmbunătățit și volanul multifuncțional AMG Performance aflat în echiparea standard a versiunii S.

Comments are closed.