Mazda raportează o cerere mai mare decât cea estimată pentru motorul Skyactiv-X

Producătorul auto japonez Mazda informează că aproximativ 45% dintre modelele CX-30 comandate de clienții din Europa sunt echipate cu propulsorul Skyactiv-X, fiind consemnată așadar o cerere mult mai ridicată decât cea preconizată inițial.

Motorul Skyactiv-X este prevăzut cu o tehnologie de aprindere prin compresie controlată cu scânteie (Spark Plug Controlled Compression Ignition – SPCCI). În prezent, el este disponibil atât în oferta hatchback-ului și sedanului Mazda3, cât și a crossover-ului compact CX-30.

„De când am lansat motorul, am primit un feedback foarte încurajator: 60% dintre comenzile plasate pentru Mazda3 sunt acum pentru mașini echipate cu motorul Skyactiv-X, la fel și 45% dintre comenzile pentru crossover-ul Mazda CX-30”, a precizat Yasuhiro Aoyama, CEO-ul Mazda Europa.

În plus, oficialul companiei nipone a declarat pentru publicația Automotive News Europe că interesul pentru noua unitate de propulsie este mult mai mare decât s-a estimat inițial.

Noua Mazda3 a fost pusă în vânzare în Europa în cel de-al doilea trimestru din 2019, iar opțiunea SPCCI este disponibilă din septembrie. De cealaltă parte, noul CX-30 a fost lansat pe piață la mijlocul lunii octombrie, cu mai multe opțiuni de motorizare diesel și pe benzină, inclusiv cea SPCCI.

În structura modelului Mazda3, propulsorul Skyactiv-X de 2 litri cu patru cilindri dezvoltă 180 CP și un cuplu de 224 Nm, pentru a le oferi șoferilor performanțe superioare indiferent de nivelul turațiilor, caracteristic unui motor pe benzintă, dar și un răspuns rapid, ca în cazul unui diesel.

Comments are closed.