Marcos TSO GT2 – O gura de aer proaspat

Galerie foto

Pina nu demult nu exista decit o singura supermasina britanica, o masinarie cu caroserie usoara care sa ti provoace fiori, pe care ai cumpara o pentru week-end-uri salbatice, genul acela care bea halbe, intra in competitie si cistiga intotdeauna. Aceea era masina TVR.
Desigur ca erau pretendenti la tron, absurda Morgan Aero 8 si sublima Noble M400, care este o masina mai buna, de asemenea, dar pentru cei care au vrut o adevarata supermasina cu mult par pe piept nu era decit un singur brand pina acum.
Acum este si Marcos GT2.

Fondata in 1950, Marcos era o relicva bizara a scenei britanice de masini sport, construind masini din lemn, fibra de sticla si vise in citeva hangare vechi. Masinile lor erau fatis masculine si pur si simplu prea nervoase pentru majoritatea lumii. Modelul Mantis arata ca si cum ar fi fost desenat de un copil cu imaginatie, iar vinzarile nu erau suficient de puternice.
Atunci antreprenorul din Silicon Valley si fanaticul de masini Tony Stelliga a cumparat firma, a mutat fabrica la Coventry, pe locul fabricii top-secret de la Prodrive. Si totul s a schimbat.

Intelegerea merge dincolo de accesul la pista de teste de la Prodrive si spatiul depozitelor, desi faimoasa echipa de motorsport si sosele a lui Dave Richards a construit sasiul si a ajutat la dezvoltarea masinii. Marcos nu avea pur si simplu expertiza necesara pentru competitie, asa ca Stelliga a cumparat o off the rack ca si cum ar fi detinut numele Marcos.
Vechiul Marcos poate fi acum incredintat istoriei. Noua masina este un competitor, poate mai mult decit atit.

Prodrive a stabilit un standard pentru competitie, dar TVR nu a fost singura tinta, GT2 ul a fost comparat stiintific cu masini cum ar fi Corvette Z06. Si rezultatele sint uimitoare: o masina cu toate senzatiile pe care le ai putea cere, cu un comportament progresiv spre limita, o cursa relaxata si o capacitate de folosire a acesteia aproape in fiecare zi. Este nevoie de un sofer dedicat pentru a folosi un TVR pe o vreme nefavorabila, dar ai sentimentul ca micuta Marcos ar depasi ploaia.

Cintareste in jurul a 1.170 kg, constructia sa usoara este critica pentru masini ca aceasta, iar GT2 ul este cu 20 la suta mai greu decit un Lotus Exige. Si avind in vedere faptul ca are un motor monolitic de 5.7 litri GM LS6 (cum se gaseste si la Corvette) sub capota si un interior luxuriant este o realizare destul de impresionanta. Unul dintre motive il reprezinta dimensiunile reduse ale masinii. Este mult mai compacta decit se observa in fotografii, insa "razbunarea" este un cockpit usor inghesuit, iar acea micuta silueta ridica semne de intrebare referitoare la performante.

Motorul pompeaza 420 CP, iar Marcos planuieste deja sa stoarca mai mult din viitoarele modele. Un nou kit de inductie si esapare, creat in casa conform datelor si urechii fine a lui Stelliga. Recent, el a ascultat repetat prototipul mergind si a decis ca notele motorului nu erau chiar cum trebuie si a comandat un sistem complet nou de esapament cu o taietura inclinata si un vuiet mai adinc -- el e genul acela de om.

Si cu greutatea redusa, acceleratia era obligata sa fie fenomenala. De la un start de pe loc, rotile se rotesc surprinzator de putin, chiar si la presing, iar masina maninca pur si simplu soseaua. Bariera de 100 km/h cade in doar patru secunde, acceleratia fiind pur si simplu innebunitoare. Intervalul 80 112 km/h pica in doua secunde, iar viteza maxima de 298 km/h este mai mult decit bine pentru cea mai mare parte a lumii.

Pozitionata jos, aproape de sosea, se simte si mai rapida decit este, iar zgomotosul V8 si sasiul usor intregesc tabloul pe drum deschis. Este o racheta pe sosele, iar manevrabilitatea, cum te ai astepta de la un constructor cistigator al Campionatului Mondial de Raliuri, este sublima.
GT2 are suspensii relativ soft si roti spate inguste pentru a furniza cea mai buna calatorie si mai ales la evadarea progresiva atit de importanta.

Inginerii de dezvoltare s au contrazis asupra faptului ca uriasele cauciucuri din spate ofera nivele extraordinare de control, dar trecind peste asta, cauciucurile spate pot avea un unghi de alunecare mai mare decit al rotilor din fata. Marcos sta insa lipit ca cleiul, gratie sasiului aproape perfect, amplasarea atenta a suspensiilor si o cusca integrala care intareste sasiul. Daca interiorul este minuscul infasurat in jurul soferului este suficient spatiu pentru accesorii si doua scaune confortabile. Butoanele de control sint pe atit de luminoase pe cit te ai astepta sau ai vrea intr o masina care va petrece timp serios la sau in jurul limitei in timpul curselor din miez de noapte. Si daca acele discuri de frina fata de 340 mm si 320 mm pe spate sint foarte eficiente, frina are o cursa lunga si este usor de modulat, asa ca nu vei simti ABS ul lovind, desi probabil ca o face.

Este o masina relaxanta la condus, batrinul armasar de incredere comparat cu adolescentul nervos care este TVR, si asta o face mai amuzanta. Stiind pina unde se intinde limita, cheia este sa te bucuri decit sa fii intimidat de raspunsul masinii. Si aici Marcos marcheaza puternic.
Cit priveste infatisarea, botul o face sa para grasuna in virf, insa in afara de asta, GT2 este o mindrete de masina. Profilul lateral organic este sporit de un set de lamele ce ajuta V8 ul sa respire. Si au facut o masina care arata agresiv, agila, puternica, ca un rechin.
Si totusi privind o de dupa volan este un urias gingas in miniatura si daca Stelliga reuseste sa puna la punct marketingul ar putea fura din felia TVR, care a pornit din temelii la regindirea masinilor sale.

Comments are closed.