Kia oferă detalii complete despre noul automobil Ceed GT

  • Proiectat și dezvoltat în Europa.
  • Puternicul motor de 1.6 litri T-GDi produce 204 CP și un cuplu de 265 Nm.
  • Pentru prima dată, Ceed GT este disponibil cu transmisia cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză; transmisia manuală cu șase trepte este oferită în dotarea standard.
  • Un program de dezvoltare de șase luni pentru rafinarea ținutei de drum și manevrabilității.
  • Suspensia și sistemele electronice de asistență a șoferului au fost reglate special pentru modelul GT.
  • Un design interior și exterior unic, cu dotări generoase.
  • Comercializat exclusiv în Europa începând cu trimestrul 1 al anului 2019, cu garanția standard de 7 ani, 150.000 km.

Noul Kia Ceed GT este mai performant, mai complet și mai atractiv ca niciodată și își va face debutul public în Octombrie, la Salonul Auto de la Paris 2018, alături de noul ProCeed GT.

Modele inițiale cee’d GT și pro_cee’d GT au fost lansate în 2013, fiind primele hatchback-uri „performance” ale brand-ului sud-coreean. Noul Ceed GT continuă dezvoltarea predecesorului său, asigurând o experiență de condus captivantă, având un motor Turbo de 1.6 litri, dar și o serie vastă de tehnologii de confort și siguranță.

Pentru prima dată într-un hatchback „performance” oferit de Kia, transmisia cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză a noului Ceed GT, oferită optional, va fi disponibilă alături de transmisia manuală cu șase trepte prezentă în dotarea standard.

Noul Ceed GT, alături de ProCeed GT, va intra în producție în Noiembrie la fabrica Kia de la Žilina, Slovacia. Disponibil exclusiv șoferilor europeni, vânzările noului Ceed GT vor începe în primul trimestru al anului 2019. Modelul Ceed GT va fi acoperit de garanția unică în industrie de 7 ani, 150.000 km oferită de Kia.

Design exterior

Un design unic, inspirând performanță cu jante standard de 18 inch

Ceed GT are un design exterior sportiv pentru a fi diferențiat vizual de celelalte modele ale gamei Ceed. Dacă designul noii game Ceed este caracterizat de multitudinea de linii și suprafețe curbate, varianta GT prezintă o propunere mai atletică decât versiunile standard ale automobilului.

În partea frontală, modelul Ceed GT are un design nou al spoilerului, ce include guri de aer mai mari cu elemente de culoare negru lucios la baza lor. Ca și modelul standard Ceed, noul GT oferă o interpretare modernă a lămpilor de zi LED de tip „ice-cube” Kia, care sunt integrate în blocul optic. Grila Kia „tiger-nose” este de asemenea adaptată pentru noul model, are marginile cromate de culoare închisă și prezintă subtil logo-ul ‘GT’, în timp ce grila de tip fagure este prevazută cu accente roșii subtile.

În profil, geamurile sunt înconjurate de o margine cromată lucioasă iar pragurile laterale sunt evidențiate mai bine, fiind finisate în negru lucios și roșu. Jantele din aluminiu de 18 inch, oferite standard au în centru un nou capac finisat în roșu și etrieri de frână de culoare roșie. Garda la sol este de 135 mm, redusă cu 5 mm față de Ceed și Ceed Sportswagon, ajutând la coborârea centrului de greutate și dând impresia că automobilul este lipit de șosea.

Ceed GT va fi disponibil într-o gamă de opt culori exterioare, alături de jantele unice din aliaj de 18 inch.

Design interior și echipare

Interior de inspirație sportivă

Ceed GT prezintă o serie de modificări în habitaclu, pentru a se diferenția de modelele non-GT ale familiei Ceed, oferind o ambianță mai sportivă la interior.

Versiunea GT este construită în jurul aceleiași arhitecturi ergonomice a cabinei ca și modelele gamei Ceed. Suprafețele sunt finisate cu materiale plăcute la atingere în timp ce panoul de bord este îndreptat spre șofer, pentru a fi mai ușor utilizat în timpul condusului. În centrul panoului de bord se află sistemul de infotainment cu touchscreen Kia - de 7.0 sau 8.0 inch - cu sistemul audio și de ventilație situate dedesubt.

Plafonul interior este de culoare neagră înlocuindu-l pe cel de culoare gri regăsit în modelele standard Ceed. Fiecare model GT este prevăzut cu volanul în forma literei D ce poartă logo-ul ‘GT’ și pedale din aluminiu pentru șofer. Modelele echipate cu transmisia Kia cu dublu ambreiaj dispun de noi padele din aluminiu situate în spatele volanului.

Pasagerii din față ai modelului Ceed GT iau loc pe noile scaune sport Kia. Create exclusiv pentru noul model, aceste scaune oferă o susținere laterală mai bună, mai fermă și un sprijin mai strâns pentru coapse în comparație cu modelul cee’d GT original. Tapițeria scaunelor este din piele neagră și textil și sunt finisate cu cusături roșii, iar pe spătarul scaunelor este inscripționat cu roșu logo-ul ‘GT’.

Pentru mulți șoferi, un hatchback de performanță trebuie să fie capabil să se integreze perfect în vieților lor de zi de zi – pentru mulți proprietari fiind singurul automobil la care au acces. Prin urmare, caracterul practic este esențial – iar noul Ceed GT este mai practic ca oricând, dispunând de același portbagaj încăpător de 395 litri ca variantele non-GT ale modelului Ceed. Baza de încărcare a portbagajului este cu 87 mm mai joasă în comparație cu modelul anterior, permițând accesul mai facil al bagajelor mai grele și voluminoase. Capacitatea de a înălța sau coborî podeaua portbagajului permite proprietarilor să stocheze încărcături mai mari sau să creeze un compartiment ascuns de depozitare sub podeaua acestuia.

Scaunele spate rabatabile 60:40 sunt disponibile în echiparea standard, acestea putând fi coborâte prin simpla acționare a unui mâner situat în portbagaj.

Rulare și manevrabilitate

Competent, captivant și agil – un automobil cu rulare și manevrabilitate dezvoltate special pentru Europa

Tărâm al hatch-urilor de performanță, Europa este caracterizată printr-o mare diversitate a condițiilor de condus: autostrăzi de mare viteză, drumuri virajate de munte, centre congestionate ale orașelor și drumuri de țară imprevizibile. Noul Kia Ceed GT a fost dezvoltat pentru a stapâni toate aceste medii de rulare.

Ceed GT a fost proiectat și dezvoltat exclusiv pentru drumurile europene și pentru șoferii europeni. Sub atenta îndrumare a lui Albert Biermann, Șeful Departamentului de Testare și Performanță Kia, modelul a trecut printr-o perioadă de șase luni de teste suplimentare față de modelele standard ale gamei Ceed. Scopul acestor teste a fost de a îmbunătăți agilitatea și stabilitatea în viraje, tracțiunea și răspunsul direcției, precum și de a păstra spiritul unui „gran turismo” în utilizarea de zi cu zi care definește toate automobilele de performanță Kia.

Modelul GT este echipat cu aceeași suspensie complet independentă ca și modelul Ceed. Însă perioada suplimentară de șase luni de ajustări fine ale geometriei suspensiei l-au transformat într-un automobil mai agil și mai captivant.

Noul hatchback performant rulează cu 5 mm mai jos decât modelele standard Ceed și Ceed Sportswagon, cee ace a dus la coborârea centrului de greutate. Arcurile față și spate mai rigide contribuie la reducerea ruliului caroseriei, îmbunătățesc răspunsul direcției și oferă un mod de rulare mai ferm, care inspiră încredere în toate condițiile – fără a transforma automobilul într-unul inconfortabil în timpul călătoriilor lungi sau la rularea pe suprafețe deteriorate. Mai mult decât atât, barele anti-ruliu din față și din spate sunt mai moi, asigurând păstrarea contactului cu asfaltul în virajele strânse abordate rapid și îmbunătățind tracțiunea și stabilitatea. Aceste modificări ale suspensiei permit șoferilor să se bucure de viteze mai mari în viraje decât o pot face în multe alte hot hatch-uri puternice cu tracțiune față.

În plus, sistemul standard de control electronic al stabilității (ESC) a fost cu atenție reglat pentru a oferi șoferilor pasionați mai multă libertate de a exploata agilitatea sporită a mașinii. Sistemul de management al stabilității (Vehicle Stability Management - VSM) este oferit de asemenea în dotarea standard, la fel și tehnologia Torque Vectoring by Braking. Această funcționalitate electronică de asistare a șoferului frânează în mod inteligent roțile de pe interiorul virajului pentru a reduce subvirarea, contribuind astfel la un plus de plăcere și încredere în timpul condusului pe serpentinele din munți.

Forța de frânare este îmbunătățită prin oferirea unor discuri de frână ventilate mai mari pentru roțile din față, de 320 mm, care au înlocuit discurile de frână de 288 mm ale modelului standard Ceed. Frânele modelului GT sunt de asemenea mai groase cu 3 mm, având acum 28 mm.

Noul model oferă un potențial mai mare pentru confortul călătoriilor pe autostradă decât multe alte hot hatch-uri performante. Inginerii Kia au fost atenți să păstreze cât mai mult din confortul și stabilitatea fermă la viteze mari care au caracterizat modelul standard Ceed dar și celelalte automobile Kia, cum este Stinger.

Modelul Ceed GT este prevăzut în dotarea standard cu anvelope Michelin Pilot Sport 4, ce permit o tracțiune mai bună și o viteză de rulare mai mare în viraje. Modelul este prevăzut cu o servodirecție asistată electric ce oferă un răspuns prompt, incisiv la comenzile șoferului și având un raport rapid de 12.7:1, necesitând doar 2.44 rotiri ale volanului pentru o bracare completă stânga-dreapta - cu 17% mai rapidă decât caseta de direcție regăsită în modelul cee’d GT 2013.

Sistemul de propulsie

Puternicul motor T-GDi de 1.6 litri este disponibil cu transmisia manuală sau cu dublu ambreiaj

În momentul lansării primelor modele cee’d GT și pro_ cee’d GT în 2013, acestea erau propulsate de un motor nou dezvoltat de 1.6 litri T-GDi. Cu o capacitate cilindrică redusă, cu un compresor turbo și un răspuns rapid la comenzile șoferului pe întreaga plajă de turații, noul motor reușea să definească capacitatea automobilului de a livra putere în orice condiții, fără efort. Noul Ceed GT păstrează această abordare, motorul de 1.6 litri T-GDi fiind îmbunătățit pentru noul model.

Producând 204 CP la 6,000 rpm, motorul de 1.6 litri T-GDi continuă să ofere o accelerare fără efort și un cuplu accesibil ușor. Cuplul maxim al motorului de 265 Nm este disponibil pe o plajă largă de turații, cuprinsă între 1,500 - 4,500 rpm. Rezultatul este un motor care livrează cea mai mare performanță posibilă în toate condițiile de rulare.

Ceed GT este echipat în dotarea standard cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză. Ca răspuns la solicitările clienților europeni, pentru prima dată hatch-ul de performanță al brandului va fi disponibil și cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte de vitezăs. Dezvoltată de Kia, transmisia cu dublu ambreiaj contribuie la creșterea atractivității modelului Ceed GT, permițând schimbarea rapidă a vitezelor în mod automat sau manual, cu ajutorul padelelor montate în spatele volanului.

Informațiile privind accelerația și emisiile vor fi publicate aproape de data începerii comercializării în 2019, în așteptarea omologării către sfârșitul acestui an.

Sistemul Drive Mode Select - disponibil împreună cu transmisia cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză - permite șoferilor să-și personalizeze experiența de condus. Schimbând între modurile Normal și Sport, sistemul Drive Mode Select reduce sau sporește nivelul efortului necesar pentru a manevra volanul și schimbă subtil caracterul sistemului de propulsie. Modul de rulare Normal maximizează potențialul pentru eficientizarea consumului de combustibil și oferă un efort mai mic la manevrarea direcției. Modul Sport îmbunătățește accelerația și transmisia, permițând o accelerare maximă – atât de pe loc cât și în viteză – și adaptează direcția pentru a oferi un răspuns mai ferm la comenzile șoferilor. De asemenea, modul Sport permite șoferilor să obțină maximul din puterea GT-ului, atinsă la 6.000 rpm, schimbând treptele de viteză la turații mai mari.

Motorul este prevăzut cu un generator de sunet electronic care oferă o notă în plus caracterului puternic al GT-ului. De asemenea, a fost realizată o nouă țeavă de eșapament, mai sportive, cu adoptarea unor noi clapete de evacuare, ceea ce duce la îmbunătățirea sunetului în timpul accelerării, dar asigură și faptul că automobilul rămâne discret și rafinat la viteze constante.

Tehnologie și siguranță

Inovații pentru o viață mai ușoară, ce contribuie la creșterea confortului și siguranței

Noul Ceed GT oferă șoferilor și pasagerilor o gamă largă de tehnologii menite să contribuie la călătorii mai confortabile și cât mai sigure posibil.

Sistemul de infotainment este disponibil fie cu sistemul audio cu touchscreen de 7.0 inch, fie cu sistemul de navigație cu touchscreen de 8.0 inch, acesta fiind oferit împreună cu serviciul Kia Connected Services oferit de TomTom®. Sistemul permite integrarea completă cu Apple CarPlay™ (pentru iPhone 5 și versiunile ulterioare) și Android Auto™ (pentru telefoanele cu sistemul Android 5.0 (Lollipop) sau versiunile ulterioare).

Cumpărătorii pot opta pentru puternicul sistem de sunet JBL Premium cu tehnologia Clari-Fi. Tehnologiile standard includ integrarea Bluetooth a smartphone-ului, sistemul automat de lumini și sistemul keyless entry. Ca dotare opțională, parbrizul încălzit folosește fire aproape imperceptibile pentru a încălzi geamul, o funcționalitate foarte utilă în lunile reci, pentru ca topește gheața și înlătură aburii prin simpla apăsare a unui buton. De asemenea, sunt disponibile dotări precum încărcătorul wireless pentru smartphone, scaune încălzite și ventilate față și scaune încălzite spate.

În completarea celor șase airbag-uri din dotarea standard, sunt disponibile tehnologii avansate de asistență a șoferului și pasagerilor, folosind sisteme active de siguranță pentru a preveni riscul coliziunilor. Tehnologiile standard de siguranță vor include High Beam Assist, sistemul de monitorizare și avertizare a atenției șoferului (Driver Atention Warning), sistemul de păstrare a benzii de rulare (Lane Keeping Assist) cu sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale (Forward Collision-Avoidance Assist).

Modelul Ceed este disponibil și cu sistemul mai complex de păstrare a benzii de rulare Lane Following Assist, o tehnologie autonomă de nivel 2 care urmărește automobilele din față și detectează marcajele pentru a menține automobilul pe banda sa. Sistemul controlează accelerația, frânele și direcția, folosind senzori radar pentru a menține în siguranță distanța față de automobilul dinaintea sa. Sistemul operează la viteze cuprinse între 0 și 180 kmh.

Alte tehnologii disponibile includ sistemul Smart Cruise Control cu tehnologia Stop & Go, sistemul de avertizare pericol de coliziune în unghiul mort (Blind Spot Collision Warning), sistemul de avertizare pericol de coliziune la mersul cu spatele (Rear Cross-Traffic Collision Warning), sistemul inteligent de asistare la parcare (Smart Parking Assist) și sistemul de recunoaștere a pietonilor cu avertizare haptică în volan pentru sistemul sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale (Forward Collision-Avoidance Assist).

Fiecare ProCeed este echipat standard cu sistemul de management al controlului stabilității – Vehicle Stability Management (VSM). Acest sistem asigură stabilitatea în timpul frânării și în viraje, controlând electronic stabilitatea automobilului prin sistemul Electronic Stability Control (ESC) în cazul detectării pierderii tracțiunii.

Comments are closed.