Jaguar E-Pace primește o nouă opțiune de motorizare plug-in hybrid

Noul model Jaguar E-Pace promite să fie mai atractiv, conectat, rafinat și eficient ca până acum datorită exteriorului actualizat, interiorului îmbunătățit, celui mai recent sistem de infotainment Pivi Pro, arhitecturii pe care se bazează și gamei vaste de opțiuni puternice și eficiente de motorizare, din care face parte și un sistem avansat de propulsie plug-in hybrid (PHEV).

Modificările efectuate asupra designului exterior îi conferă SUV-ului compact o înfățișare mai plăcută și mai rafinată. În zona frontală se observă grila radiatorului cu design revizuit, noile faruri prevăzute cu tehnologie LED și luminile de rulare pe timp de zi care adoptă forma literei „J”. În plus, blocurile optice pot fi comandate opțional cu tehnologia Pixel LED pentru o luminozitate îmbunătățită, în timp ce funcția Adaptive Driving Beam are rolul de a evalua situația din trafic și a adapta automat intensitatea luminii pentru a optimiza vizibilitatea, fără a-i deranja pe ceilalți conducători auto.

În partea din spate, bara de protecție include o nouă inserție amplasată în mod standard între țevile de eșapament în cazul motoarelor pe benzină cu patru cilindri. Un alt element care aduce un plus de modernitate este designul blocurilor optice inspirat din cel regăsit la modelul complet electric I-Pace.

Interiorul noului E-Pace aduce îmbunătățiri semnificative în materie de lux, rafinament și conectivitate. Piesa de rezistență o constituie ecranul curbat cu diagonala de 11,4 inch instalat în centrul bordului, prin intermediul căruia poate fi controlată cea mai recentă versiune a sistemului de infotainment Pivi Pro. Totodată, habitaclul orientat către șofer oferă acces mai ușor la un spațiu de depozitare mai mare în partea din față a noului Drive Selector, care încorporează un încărcător wireless de 15W. Toate elementele cheie din apropierea conducătorului auto au fost acoperite cu materiale plăcute la atingere pentru a maximiza senzația de confort.

Noul Jaguar E-Pace se bazează pe platforma Premium Transverse Architecture, dezvoltată în așa fel încât să poată susține cele mai recente sisteme electrificate de propulsie. Printre opțiuni se numără acum și noua derivată plug-in hybrid P300e, alături de alte unități Ingenium diesel și pe benzină, însoțite de o tehnologie mild-hybrid (MHEV).

Versiunea plug-in hybrid P300e combină un motor pe benzină de 1,5 litri, în trei cilindri, capabil să dezvolte 200 CP, cu o unitate electrică de 109 CP instalată pe puntea spate. Grație acestei configurații, vehiculul are nevoie de 6,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și garantează un consum mediu de combustibil de 2 litri/100 km, conform standardelor WLTP, cu emisii de CO2 de 44 g/km. Propulsorul electric vine însoțit de o baterie litiu-ion de 15 kWh datorită căreia se poate obține o autonomie electrică de până la 55 km.

De cealaltă parte, sistemul MHEV utilizează un starter/generator integrat în curea (BiSG) pentru a recupera energia pierdută în mod obișnuit pe durata frânării și a decelerării, pe care o stochează apoi în interiorul unei baterii litiu-ion de 48-volți localizată sub portbagaj. Ulterior, tehnologia întrebuințează această energie pentru a asista motorul în fazele de accelerare și a susține o funcționare mai rafinată a funcției Stop/Start. Un exemplu ar fi motorul pe benzină de 2 litri, cu trei cilindri, în stare să livreze 160 CP, care garantează un consum mediu de carburant de 8 litri/100 km și emisii de CO2 de 181 g/km în combinație cu sistemul mild-hybrid.

Pe lângă toate acestea, noul Jaguar E-Pace oferă multe alte actualizări care contribuie la îmbunătățirea experienței șoferilor și pasagerilor.

Comments are closed.