International Engine of The Year 2018 (II)

Un motor Ferrari este „Best of the Best”

În prima parte a materialului, apărută în numărul trecut, aţi putut afla că „International Engine of the Year” celebrează în 2018 douăzeci de ani de existenţă, iar organizatorii s-au gândit să acorde şi un premiu special pentru a marca acest moment important. Este vorba despre distincţia „Best of the Best”, destinată propulsorului care a reuşit să facă remarcat în faţa tuturor adversarilor pe durata celor două decenii.

Membrii juriului au fost invitaţi să îşi aleagă favoritul dintr-o listă care includea atât câştigătorul ediţiei inaugurale, din 1999, respectiv motorul Toyota de 1 litru, cu patru cilindri, cât şi unitatea Ford EcoBoost de 1 litru, clasată pe primul loc trei ani la rând, începând din 2013. Din tabloul final au mai făcut parte propulsorul rotativ Mazda Renesis, desemnat învingător în 2003, motorul Fiat de 875 cc, în trei cilindri, deţinătorul celui mai ridicat număr de puncte în 2009, dar şi unitatea Volkswagen Twincharger de 1,4 litri, care a fost victorioasă în 2010. BMW este brand-ul care a înregistrat cel mai mare număr de succese în istoria concursului „International Engine of the Year”, obţinând de şapte ori distincţia supremă, cu propulsorul V10 de 5 litri, cel de 3,2 litri cu şase cilindri, cel twin-turbo de 3 litri şi sistemul hibrid format dintr-o unitate de 1,5 litri, poziţionat în fruntea clasamentului în 2015.

Însă cei 68 de jurnalişti specializaţi în domeniul auto şi provenind din 31 de ţări diferite au hotărât ca titlul „Best of the Best” să fie acordat motorului Ferrari V8 biturbo de 3,9 litri. De asemenea, trenul de rulare produs de Ferrari s-a impus la categoria cel mai bun propulsor orientat spre performanţă şi în clasa unităţilor cu o capacitate cuprinsă în intervalul 3 - 4 litri, reuşind în acelaşi timp să fie numit „Motorul Internaţional al Anului” pentru a treia oară consecutiv.

Ferrari şi-a asumat un risc major în momentul în care a decis să micşoreze capacitatea cilindrică a propulsorului de 4,5 litri folosit de popularul model 458 şi să îi ataşeze două turbine, noua unitate fiind mult mai eficientă dar la fel de apreciată ca predecesoarea sa.

Premiile „International Engine of the Year” sunt acordate de revista „Engine Technology International” aparţinând companiei UKi Media & Events, cu participarea voluntară a jurnaliştilor din întreaga lume, fără a primi sprijin financiar din partea producătorilor auto.

Tot în numărul trecut aţi putut afla care sunt cele mai bune motoare până la 2,5 litri, iar în rândurile următoare veţi parcurge celelalte premii acordate de organizatori.

Cel mai bun motor din categoria 2,5 - 3 litri: Porsche, unitatea turbo de 3 litri, cu şase cilindri

Prin câştigarea acestei clase trei ani la rând, propulsorul turbo de 3 litri cu şase cilindri construit de Porsche a demonstrat că este una dintre cele mai bune tehnologii ale generaţiei sale. Devine din ce în ce mai greu de crezut că această creaţie deosebită a ingineriei a fost primită cu scepticism în momentul apariţiei sale pe piaţă.

Motorul pune în mişcare acum şase derivate ale modelului 911 Carrera şi este disponibil în două versiuni diferite de putere. Mai exact, clienţii pot alege între varianta care livrează 370 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm şi cea care oferă 420 CP şi un cuplu de 500 Nm.

Unitatea fabricată de Porsche nu doar că a obţinut în acest an cu 60 de puncte mai mult decât în 2017, dar s-a distanţat la 185 de puncte de principalul său rival, propulsorul BMW M twin-turbo de 3 litri, cu şase cilindri.

„Cu siguranţă există alte motoare cu şase cilindri care produc un sunet mai plăcut, dat nici unul dintre ele nu poate depăşi acest propulsor echilibrat, care îmbină plăcerea de a conduce, performanţa de top şi răspunsurile imediate”, a spus jurnalistul grec Nikos Kounitis.

În plus, unitatea turbo folosită de 911 este cu aproape 12% mai eficientă decât propulsorul aspirat natural, cu şase cilindri, pe care l-a înlocuit, datorită unor modificări precum instalarea unui sistem de injecţie directă de înaltă presiune, utilizarea de materiale ultra-uşoare pentru componente cheie şi abilitatea de a închide sistemele auxiliare.

„Acest motor flexibil continuă să aducă experienţa de la Stuttgart unui număr din ce în ce mai mare de şoferi, garantând că orice deplasare este acum mai uşoară şi mai antrenantă”, a afirmat jurnalistul filipinez Carl Cunanan.

Specificaţii tehnice – Porsche 911 (991 GTS):

  • Capacitate: 2.981 cc
  • Număr de cilindri: 6
  • Putere: 370 CP
  • Diametrul x cursa cilindrilor: 91 mm x 76,4 mm
  • Raport de compresie: 10:1

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Porsche - unitatea turbo de 3 litri, cu şase cilindri (Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS) 370
2. BMW M - propulsorul twin-turbo de 3 litri, cu şase cilindri (BMW M M3, M4, M4 Competition, M4 CSL) 185
3. Fiat Chrysler - motorul twin-turbo V6 de 2,9 litri (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio) 153
4. Mercedes-Benz - unitatea twin-turbo de 3 litri cu şase cilindri, susţinută de un generator de 48 de volţi ISG (Mercedes-Benz CLS, Clasa S) 139
5. BMW - motorul twin-turbo de 3 litri, cu şase cilindri (BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, X3) 107
4. Mercedes-AMG - propulsorul twin-turbo V6 de 3 litri (Mercedes-AMG C, E, GLC, GLE, SLC) 91

 

„Într-o categorie aglomerată prin excelenţă, motorul Porsche cu şase cilindri se remarcă prin puterea, precizia şi pasiunea sa”, a afirmat jurnalistul John Carey.

  • 911 a câştigat această clasă de trei ori la rând
  • Clienţii au la dispoziţie două versiuni distincte de putere
  • Unitatea cu şase cilindri este caracterizată de un cuplu uluitor
  • 911 impresionează şi prin eficienţă

 

Cel mai bun motor din categoria 3 - 4 litri: Ferrari: propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri

Ferrari a câştigat în ultimii doi ani premiul destinat unităţilor ce au o capacitate cuprinsă între 3 şi 4 litri la diferenţe semnificative faţă de cel mai apropiat competitor al său. Însă distanţa nu a fost niciodată la fel de mare ca la ediţia din 2018 a competiţiei „International Engine of the Year”, când motorul V8 twin-turbo de 3,9 litri care echipează modelele Ferrari 488 GTB, 488 Spider şi 488 Pista a adunat cu 316 puncte mai mult decât propulsorul situat pe locul secund în clasament.

„Minunat în orice privinţă. Ferrari nu a meritat întotdeauna admiraţia de care se bucură dar, pentru mine, acest motor V8 twin-turbo este o capodoperă mecanică a celor de la Maranello”, a spus australianul John Carey.

Deşi unii s-au aşteptat ca ediţia din acest an să fie câştigată de un alt producător auto, cum ar fi McLaren şi al său motor twin-turbo de 4 litri, iată că Ferrari s-a impus şi în 2018, iar mulţi dintre membrii juriului au apreciat în mod deosebit actualizările efectuate pentru automobilul 488 Pista.

„Este un motor care a ieşit în evidenţă în ultimii ani, iar acum a atins noi culmi datorită modelului Pista”, a spus jurnalistul indian Yogendra Pratap.

„Cea mai recentă versiune a motorului V8 biturbo de la Maranello este uimitoare. În cazul 488 Pista, acest bloc nu doar că este considerabil mai puternic decât la GTB, dar este şi mai uşor de manevrat la turaţii scăzute, mai eficient şi sună mult mai bine”, a adăugat francezul Yves Maroselli.

Şi alţi membri ai juriului au lăudat caracterul motorului twin-tubo de 3,9 litri. „Prin 488 Pista, inginerii Ferrari au arătat că sunt lideri atunci când vine vorba despre performanţă fără compromisuri”, a afirmat Nicol Louw, jurnalist al revistei sud-africane „Car”.

Specificaţii tehnice – Ferrari 488 Pista:

  • Capacitate: 3.902 cc
  • Număr de cilindri: 8
  • Putere: 720 CP
  • Diametrul x cursa cilindrilor: 86,5 x 83 mm
  • Raport de compresie: 9,4:1

Clasament

  MOTOR PUNCTAJ
1. Ferrari - propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) 560
2. Mercedes-AMG - unitatea V8 biturbo de 4 litri (Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11) 244
3. Porsche - motorul boxer de 4 litri (Porsche 911 GT3, 911 R) 233
4. Porsche - propulsorul boxer de 3,8 litri (Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S, GT2 RS) 119
5. McLaren - unitatea V8 twin-turbo de 4 litri (McLaren 720S) 104
6. Audi / Bentley - motorul V8 TDI tri-turbo de 4 litri (Audi SQ7, Bentley Bentayga) 50

 

„O pură capodoperă a mecanicii, fără compromisuri, cu un sunet extraordinar, o putere remarcabilă şi o flexibilitate uluitoare”, a afirmat Marc Lachapelle, reprezentant al publicaţiei „Guide de l’auto”.

  • Motorul V8 twin-turbo poate livra un cuplu de 770 Nm
  • Ferrari a obţinut acest premiu de trei ori
  • Propulsorul de 3,9 litri creat de Ferrari este de neînvins
  • Integrarea în modelul 488 Pista a fost foarte apreciată

 

Cel mai bun motor cu o capacitate de peste 4 litri: Ferrari, propulsorul V12 de 6,5 litri

Cea mai nouă unitate cu 12 cilindri construită de Ferrari, pentru automobilul 812 Superfast, are ca punct de pornire tehnologia utilizată de F12 Berlinetta şi tdf, dar capacitatea a crescut acum la 6.496 cc de la 6.262 cc, iar 75% din structura sa este alcătuită din părţi şi subsisteme complet noi.

În plus, 812 Superfast este cel mai puternic şi mai rapid model de stradă produs vreodată de Ferrari, el dezvoltând 800 CP la 8.900 rpm şi un cuplu maxim de 718 Nm la 7.000 rpm, iar 80% din cuplu este disponibil începând de la 3.500 rpm. A fost consemnată, aşadar, o creştere cu 60 CP şi 28 Nm prin comparaţie cu F12 Berlinetta.

Prin mărirea capacităţii la 6,5 litri, noul motor V12 are o cursă a cilindrilor de 78 mm, faţă de 75,2 mm cât era înainte. În schimb, diametrul rămâne în continuare de 94 mm, dar se observă o uşoară modificare a raportului de compresie, ajungând acum la 13.6:1 de la 13.5:1.

În ceea ce priveşte eficienţa, sistemul de injecţie directă de 350 de bari dezvoltat de Bosch este folosit pentru prima dată la un motor cu bujie de aprindere. Pe lângă funcţia start/stop, acest lucru se traduce şi printr-o scădere cu 20 g/km a emisiilor de CO2 în comparaţie cu unitatea V12 regăsită la Berlinetta, nivelul comunicat pentru 812 Superfast fiind de 340 g/km.

Deşi cele mai multe dintre modificările la care a fost supus propulsorul V12 au avut în vedere creşterea puterii, Ferrari a acordat la fel de multă atenţie performanţei şi calităţii sunetului. De aceea, geometria sistemului de evacuare amplifică şi echilibrează sunetul din compartimentul motor şi din ţevile de eşapament.

„Mai mare, mai bun, mai puternic, noul motor V12 aspirat natural de 6,5 litri oferit de Ferrari este mai spectaculos ca niciodată”, a exclamat jurnalistul John Carey. „Într-o zi, când bateriile şi motoarele electrice vor fi predominante, iar vehiculele se vor deplasa autonom, oamenii pasionaţi de maşini îşi vor aminti cu nostalgie de motorul Ferrari V12”, a completat Nikos Kounitis.

Specificaţii tehnice – Ferrari 812 Superfast:

  • Capacitate: 6.496 cc
  • Număr de cilindri: 12
  • Putere: 800 CP
  • Diametrul x cursa cilindrilor: 94 x 78 mm
  • Raport de compresie: 13.6:1

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Ferrari - propulsorul V12 de 6,5 litri (Ferrari 812 Superfast) 346
2. Audi - unitatea V10 de 5,2 litri (Audi R8, Lamborghini Huracan) 238
3. BMW M - propulsorul V8 twin-turbo de 4,4 litri (BMW M5) 176
4. Lamborghini - motorul V12 de 6,5 litri (Lamborghini Aventador) 124
5. Ferrari - unitatea V12 de 6,3 litri (Ferrari GTC4Lusso) 80
6. Jaguar Land Rover - motorul V8 supraalimentat de 5 litri (Jaguar XE, F-Type R, F-Type SVR, XJ, Range Rover, Range Rover Sport) 73

 

„Un motor V12 fără turbocompresoare sau tehnologie hibridă. Sunetul şi puterea sa sunt minunate”, a declarat jurnalistul Marc Noordeloos.

  • Unitatea folosită de 812 Superfast rezistă până la 8.900 rpm
  • Propulsorul Ferrari este format în proporţie de 75% din elemente noi
  • Cuplul maxim de 718 Nm este atins la 7.000 rpm
  • Modelul 812 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,9 secunde

 

Cel mai bun sistem de propulsie electrică al anului: Tesla

Categoria dedicată motoarelor electrice din cadrul competiţiei „International Engine of the Year” începe să primească tot mai multă atenţie din partea pasionaţilor de automobile, care conştientizează acum că asistenţa electrică poate ajuta maşinile să atingă viteze ameţitoare şi să livreze cuplul instant, eclipsând multe unităţi termice V8 şi V12.

Nici specialiştii Ferrari nu vor rămâne indiferenţi în faţa electrificării, dar nu se ştie cât vom mai avea de aşteptat până când o altă companie va reuşi să devanseze Tesla din vârful acestui clasament. La fel ca anul trecut, tehnologia de propulsie complet electrică utilizată de Model S şi Model X a obţinut premiul cel mare şi în 2018, adunând acum cu 127 de puncte mai mult decât principalul său rival, sistemul folosit de BMW i3S.

Propulsia electrică oferită de Model S şi Model X nu a avut concurenţă în materie de performanţă şi autonomie, iar sedanul entry-level Model 3 cu siguranţă nu se va îndepărta de calităţile promovate de celelalte vehicule din gama Tesla.

Membrii juriului au fost uimiţi în special de configuraţia formată din două motoare electrice, regăsită la versiunea Model S P100D şi însoţită de modul de rulare Ludicrous. Cu sprijinul unei baterii litiu-ion de 100 kWh, sistemul transferă 510 CP spre puntea spate şi 263 CP către roţile din faţă, împreună cu un cuplu maxim de 967 Nm. Drept urmare, aceasta este una dintre cele mai rapide maşini din lume, ea accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde.

Performanţa menţionată anterior este completată de o autonomie de 613 km în ciclul NEDC şi emisii zero de CO2, aşa că nu este de mirare că Tesla a câştigat clasa motoarelor electrice şi în 2018.

„Încă este un reper în categoria sistemelor de propulsie electrică”, a declarat jurnalistul Angus MacKenzie, reprezentant al publicaţiei „Motoring”, despre tehnologia produsă de Tesla.

Specificaţii tehnice – Tesla Model S P100D:

  • Motoare electrice: de inducţie, trifazate şi alimentate cu ajutorul curentului alternativ
  • Putere: 510 CP în spate, 263 CP în faţă (569 kW)
  • Cuplu maxim: 967 Nm
  • Autonomie maximă: 613 km

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Tesla - sistemul complet electric (Tesla Model S, Model X, Model 3) 408
2. BMW - tehnologia pur electrică (BMW i3, i3S) 281
3. General Motors - sistemul complet electric (Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e) 238
4. Renault / Nissan - tehnologia pur electrică (Nissan Leaf) 196
4. Volkswagen - tehnologia pur electrică (Volkswagen e-Golf) 150
5. Hyundai / Kia - sistemul complet electric (Hyundai Ioniq) 92

 

„Tesla continuă să fie un lider în ceea ce priveşte autonomia şi performanţa electrică”, a precizat jurnalistul Dave Humphreys, reprezentant al revistei „Complete Car”.

  • În modul de rulare Ludicrous sunt livraţi 510 CP către roţile din spate
  • Tesla a obţinut acest premiu şi anul trecut
  • Model S P100D garantează o autonomie de 613 km în ciclul NEDC
  • Tesla a învins într-o categorie din ce în ce mai competitivă

 

Cel mai bun motor „verde” al anului – „Green Engine”: Tesla

Constructorul auto american Tesla domină în continuare categoria destinată propulsoarelor prietenoase cu mediul înconjurător şi s-a clasat pentru al cincilea an consecutiv în vârful acestui clasament, în 2018 acumulând cu 138 de puncte mai mult decât cel mai apropiat competitor al său.

„Cuplul şi autonomia sunt de neegalat deocamdată şi ajută acest pachet să intre în istorie”, a comentat Marc Lachappelle, jurnalist în cadrul publicaţiei „Guide de l’auto”, despre tehnologia oferită de Tesla Model S, Model X şi Model 3.

Vârful de gamă al companiei din Palo Alto, California, este sedanul Model S, capabil să dezvolte 775 CP şi să sprinteze de la 0 la 100 km/h în numai 2,7 secunde, în versiunea P100D. Varianta P100D a SUV-ului de clasă medie Model X accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,1 secunde.

Cât despre automobilul entry-level Model 3, el va atinge 100 km/h în mai puţin de 6 secunde şi promite să furnizeze o autonomie maximă de 500 km în cazul derivatei Long Range, respectiv de 345 km în cazul celei Standard.

În plus, Tesla a anunţat că va lansa o camionetă în 2019 şi SUV-ul Model Y în 2020, însoţit de o nouă generaţie Roadster care va debuta în acelaşi an.

Specificaţii tehnice – Tesla Model S P100D:

  • Motoare electrice: de inducţie, trifazate şi alimentate cu ajutorul curentului alternativ
  • Putere: 510 CP în spate, 263 CP în faţă (569 kW)
  • Cuplu maxim: 967 Nm
  • Autonomie maximă: 613 km

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Tesla - sistemul complet electric (Tesla Model S, Model X, Model 3) 241
2. BMW - sistemul hibrid benzină electric format dintr-un motor de 1,5 litri, cu trei cilindri (BMW i8) 103
3. BMW - tehnologia pur electrică (BMW i3, i3S) 97
4. General Motors - sistemul complet electric (Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e) 97
5. Volvo - sistemul hibrid benzină-electric alcătuit dintr-o unitate turbo supraalimentată de 2 litri (Volvo XC90, S90, V90, XC60) 84
6. Renault / Nissan - tehnologia pur electrică (Nissan Leaf) 77

 

„Tesla este, an după an, un reper în domeniu. Oferă un management termic optim, o deteriorare foarte redusă a bateriei pe termen lung şi câteva dintre cele mai bune scoruri la capitolul eficienţă. Plus o putere silenţioasă”, a afirmat juratul american Jason Cammisa.

  • Sedanul Model S este vârful de gamă al mărcii Tesla
  • Model X este un crossover de dimensiuni medii
  • Aceasta este a cincea victorie succesivă pentru Tesla
  • Model 3 va fi cel mai accesibil produs din linia Tesla

 

Cel mai bun motor nou al anului – „New Engine”: Ferrari, propulsorul V12 de 6,5 litri

La prima vedere, includerea unităţii Ferrari V12 de 6,5 litri în categoria rezervată celor mai bune motoare noi ale anului poate părea uşor controversată având în vedere faptul că marca italiană oferă acest propulsor, într-o formă sau alta, de mai mulţi ani încoace. Dar Ferrari a efectuat extrem de multe modificări asupra motorului V12 de 6,3 litri care a câştigat clasa celor cu o capacitate cilindrică de peste 4 litri în 2013, 2015 şi 2016, motiv pentru care unitatea de 6,5 litri poate fi considerată cu adevărat nouă.

Iar graţie implementării sale în structura modelului 812 Superfast, cel mai puternic şi mai rapid automobil de stradă produs vreodată de Ferrari, propulsorul V12 de 6,5 litri – construit în proporţie de 75% din componente noi – a reuşit îşi devanseze concurenţa.

„Puterea şi sunetul sunt specifice unui motor V12 aspirat natural”, a subliniat Angus MacKenzie, reprezentant al publicaţiei „Motor Trend”.

Dezvoltând cu 60 CP decât unitatea exploatată de F12 Berlinetta, propulsorul de 6.496 cc livrează 800 CP la 8.900 rpm, cu 200 de rotaţii mai puţin decât în cazul motorului mai mic. În plus, cuplul maxim de 718 Nm este obţinut la 7.000 rpm (comparativ cu 690 Nm la 6.000 rpm în cazul Berlinetta), iar 80% din această valoare este disponibilă începând de la 3.500 rpm.

Aceste performanţe remarcabile merg mână în mână cu un sunet reprezentativ şi o serie de elemente tehnice inovatoare. Printre ele se numără sistemul avansat de admisie menit să asigure o ventilaţie optimă, utilizarea în premieră a unui sistem de injecţie directă de 350 de bari dezvoltat de Bosch alături un motor cu bujie de aprindere, precum şi designul pistoanelor, arborele cotit şi senzorii de presiune, care sunt complet noi.

Specificaţii tehnice – Ferrari 812 Superfast:

  • Capacitate: 6.496 cc
  • Număr de cilindri: 12
  • Putere: 800 CP
  • Diametrul x cursa cilindrilor: 94 x 78 mm
  • Raport de compresie: 13.6:1

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Ferrari - propulsorul V12 de 6,5 litri (Ferrari 812 Superfast) 285
2. BMW M - unitatea V8 twin-turbo de 4,4 litri (BMW M5) 216
3. Mercedes-Benz - motorul twin-turbo de 3 litri, cu şase cilindri, însoţit de un generator de 48 de volţi (Mercedes-Benz CLS, Clasa S) 190
4. Porsche - sistemul hibrid benzină-electric format dintr-un propulsor V8 turbo de 4 litri (Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid) 145
5. Audi - unitatea TFSI de 2,9 litri cu şase cilindri (Audi RS4, RS5) 134
6. McLaren - motorul V8 twin-turbo de 4 litri (McLaren 720S) 126

 

„Specificaţiile tehnice ale motorului F140 îl fac impresionant, dar experienţa pe care i-o oferă şoferului este cu adevărat fenomenală”, a afirmat jurnalistul Dave Humphreys.

  • Propulsorul V12 utilizat de 812 Superfast are în proporţie de 75% componente noi
  • Ferrari a mai învins în categoria celui mai bun motor nou al anului în 2016
  • Unitatea V12 echipează cel mai rapid model de stradă creat de Ferrari
  • Propulsorul dezvoltă 800 CP şi 718 Nm

 

Cel mai bun motor orientat spre performanţă – „Performance Engine”: Ferrari, propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri

De când a câştigat pentru prima dată clasa motoarelor de performanţă, în anul 2011, distincţiile au continuat să vină către Ferrari. Ultimii şapte ani au fost dominaţi de producătorul auto de la Maranello, care a obţinut importantul trofeu de patru ori cu ajutorul propulsorului V8 de 4,5 litri, o dată graţie unităţii V12 de 6,3 litri şi de două ori datorită motorului V8 twin-turbo de 3,9 litri.

Ultima tehnologie din lista amintită anterior a reuşit să repete isprava şi în 2018, plasându-se la o diferenţă de 317 puncte de principalul său adversar. În total, unitatea Ferrari de 3,9 litri a învins alte 53 de trenuri de rulare, inclusiv cel de 4 litri construit de Porsche, demonstrându-şi astfel longevitatea.

Actualizat recent pentru modelul 488 Pista, motorul de 3,9 litri este cel mai puternic propulsor cu opt cilindri dezvoltat până în prezent de Ferrari. Compania a apelat la o serie de măsuri de micşorare a greutăţii implementate iniţial în cazult automobilului 488 Challenge, astfel că unitatea regăsită la Pista este cu 18 kg mai uşoară decât cel întâlnită la GTB. Totodată, se remarcă abilitatea de a genera 720 CP la 8.000 rpm şi un cuplu de 770 Nm la 3.000 rpm, oferind aşadar 185 CP/litru. Iar cu sprijinul celor două turbine IHI cu volută dublă, Ferrari a obţinut o creştere cu 50 CP faţă de puterea livrată de GTB.

„Cum să transformi un motor bun într-unul şi mai bun? Ferrari a reuşit acest lucru prin ajustarea lui şi revizuirea sistemelor periferice, precum cel de circulare a aerului şi cel de răcire, pentru a aduce mai multă putere, mai mult control şi mai mult din adevărata experienţă de pe Fiorano”, a concluzionat jurnalistul Carl Cunanan, reprezentant al publicaţiei „Calibre”.

Specificaţii tehnice – Ferrari 488 Pista:

  • Capacitate: 3.902 cc
  • Număr de cilindri: 8
  • Putere: 720 CP
  • Diametrul x cursa cilindrilor: 86,5 x 83 mm
  • Raport de compresie: 9,4:1

Clasament:

  MOTOR PUNCTAJ
1. Ferrari - propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) 476
2. Porsche - motorul boxer de 4 litri (Porsche 911 GT3, 911 R) 159
3. Ferrari - unitatea V12 de 6,5 litri (Ferrari 812 Superfast) 140
4. Mercedes-AMG - propulsorul V8 biturbo de 4 litri (Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, Clasa S, Clasa C, Clasa E, Clasa G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11) 107
5. Audi - motorul V10 de 5,2 litri (Audi R8, Lamborghini Huracan) 81
6. BMW M - unitatea V8 twin-turbo de 4,4 litri (BMW M5) 65

 

„Un motor turbo care se comportă ca unul aspirat natural, oferă o combinaţie de putere explozivă, răspunsuri extrem de rapide, performanţă uimitoare şi consum redus de combustibil”, a declarat jurnalistul Nikos Kounitis.

  • Motorul V8 utilizat de Ferrari 488 a fost învingătorul acestei clase în ultimii trei ani
  • Unitatea V8 twin-turbo de 3,9 litri dezvoltă 720 CP la 8.000 rpm
  • Ferrari a câştigat această categorie de şapte ori
  • Versiunea Spider accelerează de la 0 la 100 km/h în 3 secunde.

Comments are closed.