Hyundai și Kia au dezvoltat în premieră mondială un sistem ICT Connected Shift

Hyundai Motor Company și Kia Motors Corporation au anunțat dezvoltarea în premieră mondială a unui sistem predictiv de schimbare a treptelor de viteză prin intermediul tehnologiei informației și comunicațiilor (ICT – Information and Communication Technology), care permite autovehiculului să schimbe automat treptele de viteză după identificarea condițiilor de drum și a traficului. Hyundai și Kia intenționează să utilizeze tehnologia pentru viitoarele modele. În timpul procesului de dezvoltare, companiile au înregistrat aproximativ 40 de brevete în Coreea de Sud și peste graniță.

În timp ce tehnologiile de schimbare automată a treptelor de viteză existente țin cont de preferințele conducătorilor auto, cum ar fi modul Smart Drive – disponibil pe majoritatea modelelor actuale Hyundai și Kia – ICT Connected Shift este primul sistem care permite schimbarea automată a vitezei în funcție de condițiile de drum și trafic.

Sistemul ICT Connected Shift utilizează un software inteligent aflat în unitatea de control a transmisiei (TCU – Transmission Control Unit), care colectează și interpretează informațiile oferite în timp real de sistemele inteligente ale autovehiculului, inclusiv sistemul de navigație 3D echipat cu o hartă precisă a drumului, precum și camerele video și radarele pentru pilotul automat. Sistemul de navigație 3D include detalii despre altitudine, pante, curbe și o gamă variată de evenimente rutiere, precum și despre condițiile de trafic din momentul respectiv. Camerele radar detectează viteza și distanța față de alte vehicule, iar camera frontală oferă informații despre banda de rulare.

Folosind toate aceste informații, TCU prevede scenariul optim pentru schimbarea automată a treptelor de viteză în timp real, printr-un algoritm de inteligență artificială. De exemplu, atunci când se așteaptă o încetinire relativ lungă a traficului și radarul nu detectează nereguli ale vitezei de deplasare a autovehiculului din față, transmisia schimbă temporar treapta de viteză în modul neutru pentru a îmbunătăți consumul de combustibil.

În urma testelor realizate cu un autovehicul echipat cu ICT pe un drum cu serpentine, s-a observat că frecvența schimbărilor treptelor de viteză în viraje a fost redusă cu aproximativ 43%, comparativ cu autovehiculele care nu dispun de acest sistem. În consecință, sistemul a contribuit la reducerea frecvenței de actionare a frânelor cu aproximativ 11%, diminuând astfel oboseala conducătorului auto și uzura frânelor.

În momentul în care a fost necesară accelerarea rapidă pentru a intra pe autostradă, sistemul ICT a realizat comutarea automată în modul Sport. Autovehiculul a revenit la modul normal de conducere în zonele cu trafic, permițând o rulare sigură și eficientă.

În plus, în momentul eliberării pedalei de accelerație la apariția limitatoarelor de viteză, a pantelor și a zonelor în care se schimbă limitele de viteză, frâna de motor a fost acționată automat. Schimbările de distanță față de autoturismul din față au fost detectate de radar în partea frontală, iar treapta de viteză corespunzătoare a fost selectată automat, ceea ce a condus la sporirea ușurinței condusului.

Totodată, sistemul este în conformitate cu tehnologia autonomă de conducere. Sistemul ICT va contribui la îmbunătățirea eficienței consumului și a experienței de condus, oferind performanțe îmbunătățite, ca răspuns la condițiile de trafic în timp real.

Obiectivul Hyundai - Kia este de a dezvolta sistemul ICT pentru a putea comunica în mod optim cu indicatoarele de trafic prin intermediu transferului de date de mare viteză 4G sau 5G. Sistemul va putea identifica tendințele de condus ale conducătorului auto, rezultând într-un control mai rafinat al schimbării treptelor de viteză.

„Autovehiculele evoluează de la simple mijloace de transport la soluții inteligente de mobilitate”, a declarat Byeong Wook Jeon, Head of Intelligent Drivetrain Control Research Lab. „Chiar și o componentă tradițională a automobilului, așa cum este transmisia, devine o tehnologie optimizată pentru mobilitatea inteligentă prin eforturi de integrare a sistemului ICT și a inteligenței artificiale”, a completat el.

Comments are closed.