Honda VFR 1200 F — Nava-amiral a motocicletelor Honda

Galerie foto

Honda VFR 1200 F este un concept de moto pus în aplicaţie de constructorul Honda cu multă îndrăzneală. Fără nici o discuţie, acest model Sport Tourer seamănă cu un singur concept – V4 – tatăl pursânge. Cunoscătorii au spus că este cam sport pentru un tourer şi cam prea comodă pentru un sport. Aşadar către calea de mijloc şi-au făcut loc atât calităţile dinamice – o premieră în era high-tech şi ne referim aici la versiunea cu cutie automată DCT, dublu ambreiaj, cât şi designul şi perfecţiunea finisajelor, a ergonomiei de condus, făcând astfel accesibil modelul rider-ilor de orice talie.

Tranziţia de la conceptul V4 la Honda VFR 1200 F a durat douăsprezece luni şi a fost efectuată de 3 designeri: 2 japonezi şi un european. Honda a transformat sport tourer-ul compact într-un super tourer cu motor V4 de 1.237 cmc, cu soluţii tehnice noi, dar şi o greutate la plin de 267 kg, cu 23 kg mai mult decât VFR 800F şi chiar 13 kg mai mult decât principalul concurent BMW K 1300 S. Dar foarte uşor de mânuit datorită performanţelor motorului.

Ampatamentul a fost mărit cu 85 mm, iar lungimea totală a motocicletei a crescut cu 124 mm. La capitolul confort, VFR 1200F este prima motocicletă care dispune de reglaje ergonomice ale ghidonului şi comenzilor. Ca să poată fi condusă cu uşurinţă mai de toate genurile de rideri. Şaua are o înălţime de 815 mm, însă opţional este disponibilă şi o şa mai joasă şi mai îngustă.

Noul propulsor V4 dezvoltă 173 CP la 10.000 rpm şi un cuplu de 129 Nm la 8.750 rpm.  În locul configuraţiei tradiţionale V4, cu cilindrii dispuşi la distanţe egale în faţă şi în spate, Honda a adoptat un model unic de dispunere a cilindrilor pentru noul motor. Astfel, cilindrii din spate sunt mai apropiaţi unul de celălalt decât cei din faţă. Acest design contribuie la o talie compactă a părţii din spate a motorului, ce stă între picioarele pilotului, şi ajută la centralizarea maselor, contribuind astfel la uşurinţa pilotării. Deşi are cilindreea mult mai mare, motorul este în realitate mai compact decât cel de 800 cmc. Specific motoarelor V4, noul propulsor livrează mai mult de 90% din cuplul maxim la doar 4000 rpm.

O altă noutate pentru Honda VFR este transmisia finală, japonezii renunţând la lanţ în favoarea cardanului. Suspensia este asigurată de o furcă inversată de 43 mm, reglabilă doar la preîncărcare, ce are cursa de 120 mm, şi un amortizor central reglabil atât la preîncărcare cât şi la revenire, a cărui cursă este de 130 mm. Sistemul de frânare este dotat cu ABS şi include pe faţă două discuri flotante de 320 mm şi etriere cu 6 pistonaşe în timp ce pe spate regăsim un disc de 276 mm şi un etrier tot cu 6 pistonaşe.

A circulat mult timp zvonul că VRF 1200 F reprezintă o piatră de hotar în evoluţia motocicletelor de stradă şi mai târziu s-a dovedit că nu e doar un zvon. Fiindcă acest sport tourer este o combinaţie reuşită între o sportivă şi un tourer, motocicleta poate satisface atât pe amatorii de croaziere lungi, cât şi pe piloţii cu stil de conducere activ. Aşadar VRF 1200 F este creme de la creme, o motocicletă minunată, nava-amiral din toată flota pe care Honda o pune la dispoziţie de ceva timp încoace.

Motor

Tip

V-4 (76°), 4 timpi, UNICAM

Capacitate cilindrica

1237 cc

Diametru x Cursa

81 x 60 mm

Raport compresie

12:01

Putere maxima

173 CP / 10,000 rot/min

Cuplu maxim

129 Nm / 8,750 rot/min

Viteza maxima

 

 

 

250 km/h

Turaţie la relanti

1050-1250 rot/min

Capacitate rezervor ulei

 

 

4 litri

 

Sistem alimentare

Tip

PGM-FI - Injecţie electronica

Diametru clapeta admisie

N/A

Filtru aer

 

 

Impregnat cu ulei, din hârtie

Capacitate rezervor

19 litri (inclusiv rezerva)

Consum carburant

16 km/litru (conform WMTC*)

 

Comments are closed.