Honda prezintă noi informații despre cea de-a patra generație a modelului Jazz

Noua generație Honda Jazz va fi disponibilă în Europa începând din vara acestui an, cu prețuri ce pornesc, pe piața din Germania, de la 22.000 de euro pentru versiunea de bază, respectiv 26.250 de euro pentru varianta Crosstar. Până atunci, producătorul auto japonez a hotărât să ofere noi detalii despre vehiculul compact pe care clienții îl vor putea comanda în mod standard cu propulsie hibridă.

Noul Jazz promite să îmbine confortul îmbunătățit cu tehnologiile intuitive și funcțiile de conectivitate pentru a le oferi cumpărătorilor unul dintre cele mai atractive pachete din segmentul său. În țările europene, automobilul va fi disponibil doar cu un sistem hibrid de propulsie denumit e:HEV, ce garantează atât performanțe ridicate, cât și o eficiență impresionantă.

Tehnologia include un motor pe benzină DOHC i-VTEC de 1,5 litri, alături de două unități electrice, o baterie litiu-ion și o transmisie inteligentă, care lucrează perfect împreună pentru a livra reacții rapide și directe. Sistemul hibrid dezvoltă o putere combinată de 109 CP (80 kW) și îi permite mașinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde. Viteza maximă atinsă este de 175 km/h, cu un consum mediu de combustibil de 4,5 litri/100 km și emisii de CO2 de 102 g/km, conform standardelor WLTP, în cazul derivatei de bază.

Grație tehnologiei e:HEV, șoferii au posibilitatea de a alege dintr-un număr de trei moduri diferite de rulare: EV Drive (bateria litiu-ion alimentează direct cu energie motorul electric de propulsie), Hybrid Drive (unitatea pe benzină furnizează energie către generatorul electric, pe care acesta din urmă o transmite către motorul electric de propulsie) și Engine Drive (propulsorul pe benzină este conectat direct la roți).

În plus, inginerii Honda au desfășurat o colaborare strânsă cu membrii echipei de design pentru a păstra interiorul spațios care a caracterizat întotdeauna modelul Jazz. Drept urmare, capacitatea de depozitare a bagajelor începe de la 298 de litri în momentul în care scaunele din spate se află în poziția normală și ajunge până la 1.203 litri atunci când scaunele din spate sunt strânse. Acest lucru a fost posibil prin amplasarea inteligentă a componentelor ce fac parte din sistemul hibrid de propulsie în structura șasiului.

Mai mult decât atât, noua generație Jazz le oferă șoferilor și pasagerilor numeroase tehnologii avansate de conectivitate. Serviciile sistemului de infotainment pot fi accesate prin intermediul unui touchscreen sau pot fi activate prin comenzi vocale (cu ajutorul Honda Personal Assistant), fiind vorba inclusiv despre funcția de navigație, informațiile meteo și efectuarea sau preluarea de apeluri telefonice. De asemenea, se oferă compatibilitate cu aplicațiile Android Auto și Apple CarPlay.

La capitolul siguranță și asistență furnizată șoferului, noua Honda Jazz dispune de o formă îmbunătățită a sistemului Collision Mitigation Braking, alături de funcțiile Adaptive Cruise Control și Lane Keep Assist – aflate pentru prima dată în echiparea standard a modelului nipon.

Cea de-a patra generație Honda Jazz joacă un rol important în planul companiei japoneze de a pune la dispoziția clienților din Europa doar vehicule cu sisteme de propulsie electrificată începând din 2022.

Comments are closed.