Gama Audi Q8 a fost completată cu un nou hibrid plug-in

  • Automobilul este pus în mișcare de un motor TFSI V6 de 3 litri, plus un puternic motor electric
  • Baterie nouă de 17,8 kWh, autonomie electrică de până la 59 kilometri (NEDC)
  • Două variante de putere: 340 kW (462 CP) și 280 kW (381 CP)

Autonomie electrică de până la 59 kilometri conform ciclului NEDC (47 kilometri conform ciclului WLTP), caracter sportiv și utilitate practică în cotidian: Audi prezintă Q8 cu sistem de propulsie hibrid plug-in. Noul model completează gama Q8, oferind o combinație inovatoare și atractivă de eficiență și putere ridicată. SUV-Coupé-ul Audi este oferit în două versiuni de putere. Astfel, Q8 55 TFSI e quattro generează 280 kW (381 CP) consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8 - 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 21,9, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-59). Q8 60 TFSI e quattro furnizează 340 kW (462 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8-2,7; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 22,6, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-62).

Audi își continuă ofensiva de electrificare, lansând Q8 TFSI e quattro: modelul SUV-Coupé este deja al șaptelea model cu sistem de propulsie hibrid plug-in lansat de marcă începând cu mijlocul anului 2019. Audi pune acest sistem de propulsie pe deplin în serviciul clienților, automobilul oferindu-le acestora o experiență electrică sigură și fiabilă, un sistem simplu de management al încărcărilor și un caracter extrem de practic în utilizarea cotidiană.

Avantajele a două sisteme diferite: motor puternic TFSI, plus motor electric performant

Fiind un hibrid plug-in, Audi Q8 TFSI e quattro combină punctele forte a două motoare de tip diferit: astfel, motorul cu ardere 3,0 TFSI furnizează 250 kW (340 CP) și respectiv 450 Nm (Q8 55 TFSI e quattro: consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8-2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 21,9, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-59; Q8 60 TFSI e quattro: consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8 - 2,7; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 22,6, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-62). Motorul V6 este respectă cerințele celei mai recente norme de poluare Euro 6 AP. Motorul electric este un motor sincron cu excitație permanentă (CPM), cu o putere maximă de 100 kW. Este o unitate compactă integrată în carcasa cutiei de viteze tiptronic cu opt trepte. Aici formează așa-numitul modul hibrid, împreună cu cuplajul ce face legătura între motorul 3,0 TFSI și trenul de rulare.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

Bateria litiu-ion este instalată sub portbagaj  și este compusă din 104 celule prismatice de ultimă generație, ce sunt grupate în 13 module. Fiecare dintre aceste celule cu înveliș flexibil asigură o capacitate electrică de 48 Ah, iar întregul sistem oferă o capacitate energetică de 17,8 kWh. Aceasta reprezintă cu 0,5 kWh mai mult decât la bateria cu care a fost comercializat Q7 TFSI e quattro la început, în 2019. Acum însă, Q7 este echipat cu o baterie de ultimă oră, ce are capacitatea crescută și este mai compactă și cu aproximativ 40 de kilograme mai ușoară.

Răcirea cu lichid ce dispune de propriul său circuit de temperatură redusă este un important factor pentru capacitatea și performanțele bateriei. Dacă este necesar, acesta poate fi conectat la circuitul de răcire al sistemului de aer condiționat sau la al doilea circuit de joasă temperatură ce controlează temperatura motorului electric și a sistemului electronic.  Acesta convertește curentul continuu din baterie în curent trifazat folosit pentru antrenarea motorului electric, iar în fazele de recuperare, realimentează bateria cu curent continuu.

Motorul electric și motorul 3,0 TFSI își transmit cuplul către o cutie tiptronic cu opt trepte ce schimbă treptele rapid și confortabil. Pompa sa electrică de ulei asigură alimentarea chiar și atunci când motorul V6 pe benzină este dezactivat. Sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro face uz de un diferențial blocabil central cu reglare pur mecanică. În situațiile de mers normal, acesta distribuie 40% din cuplu către partea din față și 60% spre spate. Când e nevoie, poate direcționa cota mai mare de cuplu către puntea cu tracțiune mai bună. Până la 85% din cuplu pot fi transmise către puntea față și până la 70% către puntea din spate.

Două variante de putere: 340 kW (462 CP) și 280 kW (381 CP)

Audi oferă SUV-ul Coupé în două versiuni de putere, ce se diferențiază și prin strategia de boost, de pildă. În modul pur electric de deplasare, varianta mai puternică, adică, Q8 60 TFSI e quattro, atinge o autonomie de până la 56 de kilometri conform ciclului NEDC și până la 45 de kilometri conform WLTP, categoria de impozitare fiind determinată în funcție de aceste valori. Q8 55 TFSI e quattro dispune de o autonomie electrică de până la 59 de kilometri conform NEDC și până la 47 de kilometri conform WLTP. La viteze de până la 135 km/h, motorul electric poate asigura propulsia fără ajutorul motorului cu ardere internă.

Q8 60 TFSI e quattro generează o putere de sistem de 340 kW (462 CP) și un cuplu de sistem de 700 Nm (consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8 - 2,7; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 22,6, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-62). Când ambele motoare funcționează la putere maximă, automobilul accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h. Sistemul Q8 55 TFSI e quattro furnizează în total 280 kW (381CP) și 600 Nm (consum combustibil mixt în l/100 km: 2,8 - 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 - 21,9, emisii mixte de CO₂ în g/km: 63-59). Automobilul sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde și își atinge viteza maximă, de asemenea, la 240 km/h.

Inteligent și eficient: managementul sistemului hibrid și strategia predictivă de operare

Managementul sistemului hibrid alege în mod automat strategia optimă de operare pentru fiecare călătorie cu Audi Q8 TFSI e quattro. SUV-ul Coupé pornește în modul 100% electric „EV”. La viteze mici, sunetul de mers conform prevederilor legii (AVAS) este generat de difuzorul din pasajul roții frontale din dreapta. Motorul electric este activat doar atunci când șoferul apasă pedala din dreapta, așa-numita pedală activată de accelerație, până ce trece de un anumit punct de rezistență. Dacă șoferul dorește să meargă cât mai mult timp posibil în modul pur electric de propulsie, el poate selecta modul „EV” de pe display-ul MMI central.

Modul „Hibrid” reprezintă strategia principală de funcționare a modelului Q8 TFSI e quattro și include trei moduri de operare: „Auto”, „Hold” și „Charge”. În modul „Auto”, sistemul hibrid selectează automat tipul de propulsie optim, adică propulsie 100% electrică la viteze mai reduse sau propulsie cu motorul TFSI la viteze mai mari sau adeseori propulsie cu o combinație a ambelor motoare. MMI furnizează informații privind mediul în care se află automobilul, ce sunt luate în considerare de sistemul de management chiar și atunci când navigația nu este pornită.

Strategia predictivă de operare este activată când funcția de navigație este activată din MMI navigation plus, care este o dotare standard. Sarcina sa este de a distribui în manieră inteligentă și eficientă energia din baterie, pe parcursul rutei. De asemenea, strategia predictivă de operare poate încărca bateria în fazele de funcționare eficientă ale motorului, astfel încât automobilul să se poată deplasa mai târziu în modul pur electric, în fazele cu eficiență nefavorabilă, precum blocajele din trafic sau traficul urban. Bazându-se pe volumul mare de date folosite în acest scop, sistemul dezvoltă un plan de deplasare pe distanță mare, ce este actualizat în permanență în baza navigației și a datelor culese din mediul în care se află automobilul, precum și în funcție de datele on-line din trafic.

În modul „Hold”, strategia de funcționare urmărește un alt obiectiv, rolul său fiind în această setare de a menține nivelul curent de încărcare al bateriei, cu anumite abateri minore. În modul „Charge„, scopul este de a încărca bateria cât mai rapid posibil în timpul condusului. Aceasta va permite șoferului ca la finalul călătoriei, când ajunge într-o zonă urbană, să parcurgă ultimi kilometri până la destinație exclusiv cu ajutorul energiei electrice. Odată cu lansarea pe piață a modelului Q8 TFSI e quattro, și „fratele său” Q7 TFSI e quattro va include acest mod de condus.

Cine frânează câștigă: până la 80 kW din funcția de recuperare a energiei

Asistentul predictiv pentru eficiență este un sistem important al sistemului de propulsie hibridă cu care este echipat Q8. Când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, sistemul decide dacă va comuta în modul de rulare liberă cu motorul TFSI dezactivat sau dacă va fi inițiată frânarea cu ajutorul motorului electric, recuperând și energie. Astfel, automobilul poate recupera până la 25 kW, doar din rularea liberă. Adițional, motorul electric asigură toate frânările de până la 0,3 g, iar acestea reprezintă marea majoritate a frânărilor la condusul uzual, în viața de zi cu zi. Frânele hidraulice de pe roți sunt activate suplimentar doar atunci când sunt necesare frânări mai puternice. Trecerea este practic imperceptibilă, iar pedala de frânare dă întotdeauna feedback excelent și acționează întotdeauna cu mare precizie. Audi Q8 TFSI e quattro recuperează până la 80 kW la frânare.

Când este activat tempomatul adaptiv (opțional), asistentul predictiv pentru eficiență nu devine activ doar la decelerare, ci și al accelerare. Când este dezactivat, avertizează șoferul în momentele în care ar fi mai avantajos să ridice piciorul de pe pedala din dreapta: astfel șoferul simte un impuls în pedala activă de accelerație și vede informațiile afișate de display-ul head-up (opțional) și de Audi virtual cockpit (standard).

Q8 TFSI e quattro poate fi echipat cu numeroase sisteme de asistență de ultimă oră. Unul dintre cele mai importante este tempomatul adaptiv ce poate prelua majoritatea operațiunilor de accelerare, decelerare și de menținere a benzii de rulare pe distanțe lungi, în condițiile în care șoferul are în continuare responsabilitatea pentru condus. Testul de siguranță efectuat de cea mai importantă instituție europeană în domeniu, NCAP, s-a concentrat pe sistemele aferente nivelului 2 de condus, iar Q8 a obținut scorul maxim la acest test practic, efectuat în condiții similare celor reale de mers.

Până la 7 profiluri: Audi drive select

Și Audi drive select este o dotare standard pentru Audi Q8 TFSI e quattro și îi permite șoferului să aleagă dintre cele până la șapte moduri de condus: confort, eficient, auto, dinamic, individual, off-road și all-road (cu suspensii pneumatice adaptive sport, dotare standard pentru versiunea cea mai avansată de echipare). Audi drive select accesează setările motorului 3,0 TFSI, setările transmisiei tiptronic, ale suspensiilor pneumatice (opțional pentru Q8 55 TFSI e quattro) și direcției asistate, de pildă. În funcție de setări, se schimbă și modul în care interacționează diferitele sisteme de suspensie. De exemplu, dacă sunt activate profilul dinamic și modul S al transmisiei tiptronic, motorul electric asigură un boost adițional de putere de îndată ce șoferul accelerează. La decelerare, rularea liberă este blocată în această setare, ceea ce îi permite sistemului să recupereze în permanență energie.

La fel ca toate modelele Audi hibride plug-in, și Audi Q8 55 TFSI e quattro și Q8 60 TFSI e quattro impresionează cu utilitatea lor excelentă în cotidian. Automobilele oferă spațiu foarte amplu pentru până la cinci persoane și pentru bagajele lor, având podeaua plană în portbagaj, ceea ce permite utilizarea facilă a capacității de încărcare de 505 litri, ce este disponibilă în configurația de bază. Volumul poate crește chiar la 1.625 litri cu bancheta rabatată. În funcție de dotări, automobilul poate tracta remorci cu masa de până la 3,5 tone (cu frâne, înclinație de 12%).

Sistemul quattro asigură avantaje decisive în privința tracțiunii.

Încărcare sustenabilă, acasă sau la drum

Cele două modele hibride plug-in dispun în dotarea standard de cablu de încărcare pentru prizele casnice și prizele industriale. La capacitatea maximă de încărcare de 7,4 kW, bateria golită poate fi încărcată complet în circa 2,5 ore.

Cu ajutorul aplicației myAudi, clienții pot utiliza serviciile Audi connect personalizate prin intermediul smartphone-urilor lor. Astfel, clienții pot verifica și de la distanță statusul bateriei și autonomia, pot iniția încărcarea, programa ora de încărcare și pot vedea statisticile privind încărcarea și consumul. Stațiile de încărcare vor fi afișate atât în aplicație, cât și în MMI navigation plus. O altă funcție interesantă a aplicației myAudi este funcția care permite acționarea climatizării interiorului încă înainte de a porni la drum.

În funcție de dotările mașinii, de la distanță pot fi activate și încălzirea volanului și a scaunelor, precum și ventilarea scaunelor.

Suplimentar față de cablul ce poate fi folosit în garaj, Audi Q8 TFSI e quattro include și un cablu Mode 3 pentru stațiile publice de încărcare. Opțional, e-tron Charging Service, serviciul Audi de încărcare, permite, cu un singur card, accesul la 150.000 de puncte de încărcare în curent alternativ disponibile în Europa.

Dotări

Pachetul S line exterior standard accentuează designul automobilului cu detalii atractive, vizibile în partea frontală și posterioară a automobilului, dar și din profil. Pachetul negru de design desenează elemente contrastante negre, în completarea detaliilor S line finisate în culoarea caroseriei. Farurile Matrix LED sunt incluse în echiparea standard, la fel ca suspensiile pneumatice adaptive. Anvelopele de 285/45 sunt montate pe jante de 21 de inchi, iar etrierele sunt vopsite în roșu. Pachetele S line sport scaldă interiorul în negru, cu elemente Gri Rotor la scaune. Pachetul include scaunele sport ce poartă emblema S, pedalierul și suportul pentru picior acoperite cu oțel inoxidabil și inserții aluminiu mat texturat.

Comments are closed.