Ford prezintă actualizările primite de modelul Focus

Constructorul auto american Ford a dezvăluit oficial îmbunătățirile efectuate asupra gamei Focus, care au vizat atât designul exterior al mașinii, cât și tehnologiile de conectivitate, funcțiile de asistență și sistemele de propulsie, pentru a optimiza experiența condusului.

„Ford Focus este o poveste de succes de peste 20 de ani, iar popularitatea lui se bazează pe oferirea unui design atractiv și a unei dinamici de primă clasă a condusului. Noua generație SYNC 4 adaugă funcția Connected Navigation alături de cel mai mare ecran din segment, astfel că proprietarii noului Focus se vor bucura de o experiență digitală îmbunătățită care se integrează perfect în viețile lor”, a declarat Roelant de Waard, managerul general al diviziei de vehicule pentru pasageri din cadrul Ford Europa.

Noul Focus beneficiază de un stil exterior curajos, inspirat de filozofia de design a mărcii Ford concentrată pe oameni, astfel că fiecare variantă din această familie dispune de o personalitate distinctă. Printre detaliile ce se observă cu ușurință se numără capota redesenată, grație căreia vehiculul pare acum mai înalt și mai robust. De asemenea, se remarcă poziționarea emblemei Ford în partea de sus a grilei radiatorului și noile faruri LED oferite standard în cazul tuturor versiunilor.

Linia de motorizare a noului Focus include și noi opțiuni electrificate de propulsie care promit să sporească eficiența, rafinamentul deplasărilor și plăcerea de a conduce. Șoferii au posibilitatea de a alege acum și o nouă transmisie automată Powershift cu șapte trepte de viteză, care asigură un consum mediu de combustibil începând de la 5,2 litri/100 km și emisii de CO2 pornind de la 117 g/km. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reduce efortul depus de conducătorii auto, garantează o schimbare rapidă a rapoartelor și optimizează accelerația.

Fie că optează pentru configurația cu 125 CP sau pentru cea de 155 CP, clienții pot înlocui transmisia Powershift cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte în combinație cu motorul EcoBoost Hybrid de 1 litru și sistemul mild-hybrid de 48 volți. Alternatorul standard este înlocuit în acest caz de un starter/generator (BISG) integrat în curea care ajută la recuperarea energiei pierdute în mod normal pe durata frânării și stocarea ei într-un pachet de baterii litiu-ion.

Din gama noului Focus face parte și un motor EcoBoost de 1 litru pe benzină, cu 100 CP sau 125 CP, împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză. În plus, oferta include și o unitate diesel EcoBlue de 1,5 litri, cu 95 CP sau 120 CP, alături de aceeași cutie de viteze manuală cu șase rapoarte.

În materie de tehnologii de conectivitate, noul Focus beneficiază de sistemul de infotainment SYNC 4 care folosește un algoritm sofisticat pentru a învăța din comportamentul șoferilor și a-și adapta recomandărilor în funcție de obiceiurile fiecărei persoane. Sistemul SYNC 4 este susținut de un ecran central cu diagonala de 13,2 inch, prevăzut cu o interfață intuitivă care le permite utilizatorilor să acceseze orice aplicație sau informație cu foarte multă ușurință.

Comments are closed.