Ford inchide fabrica de la Genk si muta productia in Spania

Galerie foto

Cei de la Ford Motor Co. au anunţat că vor opri producţia la fabrica auto din Genk (Belgia) până la finalul anului 2014, în funcţie de cum se vor derula discuţiile cu reprezentanţii angajaţilor. Producţia următoarelor generaţii Mondeo, S-MAX şi Galaxy va fi mutată de la Genk la fabrica Ford de la Valencia (Spania). „Restructurarea operaţiunilor de producţie din Europa este o parte vitală din planul nostru de a ne îmbunătăţi prezenţa pe piaţa din Europa şi de a reveni la o creştere profitabilă”, a indicat Stephen Odell, CEO la Ford Europa.

Ford va face disponibilă capacitate de producţie la fabrica din Valencia prin mutarea ansamblării seriilor C-MAX şi Grand C-MAXx la uzina Ford din Saarlouis, Germania.

Ford doreşte să îşi micşoreze pierderile din Europa, estimate de companie la mai mult de 1 miliard de dolari pentru 2012. Aceste pierderi vor duce la cele mai scăzute valori ale vânzărilor auto din regiune din ultimii 19 ani.

Vânzările Ford din UE au scăzut cu 12,6% în primele nouă luni, pe fondul unei scăderi a pieţei de 7,6%, conform datelor ACEA. În luna iulie a acestui an, Ford a anunţat că doreşte să micşoreze activitatea de producţie pentru a fi în ton cu cererea reală.

Ford a anunţat pierderi de 404 milioane de dolari pe perioada aprilie-iunie 2012, faţă de un profit de 176 milioane de dolari realizate în aceeaşi perioadă din 2011.

Închiderea fabricii de la Genk va genera economii de 300 milioane de dolari pentru Ford în acest an, a indicat Adam Jonas, analist la Morgan Stanley. Economiile generate de închiderea acestei fabrici vor fi încasate în trei ani. „Ford nu poate fi singurul jucător care face acest gest. Dacă şi ceilalţi jucători din industria auto nu fac ce va face Ford la Genk, atunci doar Ford va subvenţiona pe ceilalţi şi industria auto nu se va micşora aşa cum se plănuieşte”, a spus Jonas.

Producţia de modele Mondeo de la Valencia va fi de doar 50% faţă de volumul de la Genk, iar celelalte modele vor avea o proporţie de 60% faţă de producţia actuală de la fabrica din Belgia, conform estimărilor făcute de Michael Robinet, director la IHS Automotive.

Uzina auto de la Genk a fost considerată vulnerabilă de analişti pentru că modelele pe care le produce se apropie de finalul ciclului de fabricare. Sindicatele şi-au exprimat optimismul în ceea ce priveşte viitorul fabricii după ce, luna trecută, Ford a anunţat că doreşte să producă noul Mondeo la Genk începând cu luna octombrie a anului viitor. Câteva sute de angajaţi Ford s-au adunat în faţa porţilor fabricii în timp ce managerii locali s-au întâlnit cu reprezentanţii sindicatelor. „Este incredibil! Chiar luna trecută am fost invitat să sărbătoresc 25 de ani de când lucrez aici”, a declarat Peter Aerts, unul dintre muncitori.

Uzina de la Valencia

Ford angajează 3.485 de muncitori la uzina de la Valencia, unde construieşte variantele C-MAX în cinci locuri şi Grand C-MAX în şapte locuri. Ford va produce aici modelul Kuga şi a adus modificări la facilităţile tehnice pentru a produce dubiţa Transit Connect începând din 2013. Guvernul regional din Valencia a indicat că afacerea nu stipulează reduceri la plata taxelor. „Procesul de producţie este ceva mai ieftin în Spania”, a declarat Sascha Gommel, un analist al filialei din Frankfurt a Commerzbank.

Planul de închidere a fabricii de la Genk face parte dintr-o serie de eforturi întreprinse de Ford de a reduce producţia auto în exces pe fondul unui declin al pieţei europene în ultimii cinci ani.

PSA/Peugeot-Citroen intenţionează să închidă fabrica de la Aulnay, lângă Paris. General Motors ia în calcul închiderea unei uzine de la Bochum, Germania, după ce a închis deja o uzină la Antwerp, în Belgia, în 2010. Fiat a închis anul trecut o fabrică din Sicilia.

LMC Automotive estimează că capacitatea rămasă nefolosită în regiune va creşte la 10,6 milioane de vehicule anul viitor, faţă de 10,3 milioane cât se înregistrează anul acesta.

Comments are closed.